تاریخ روز غزه در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در این مطلب به بررسی روز دقیق غزه در تقویم 1402 و علت نامگذاری آن خواهیم پرداخت.

تاریخ روز غزه در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟
صفحه اقتصاد -

در تقویم ایران، برای حمایت از مردم فلسطین، سالروز جنگ ۲۲ روزه مردم غزه در برابر اسرائیل را به عنوان روز غزه نامگذاری کرده اند. در این مطلب قصد داریم تاریخ دقیق روز غزه را در تقویم های شمسی، میلادی و قمری ذکر کنیم.

تاریخ روز غزه 1402

تاریخ دقیق روز غزه ۱۴۰۱ در تقویم شمسی مصادف است با:

روز جمعه، ۲۹ دی 1402

تاریخ دقیق روز غزه در تقویم میلادی مصادف است با:

19 ژانویه 2024

تاریخ دقیق روز غزه در تقویم قمری مصادف است با:

۲۶ جمادی‌الثانی ۱۴۴۴

روز غزه1

علت نامگذاری روز غزه 

به‌خاطر سرپوش گذاشتن رسانه‌های غربی بر جنایات رژیم صهیونیستی و از طرفی هم به‌خاطر حماسه‌آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمینشان نمایندگان مجلس در شهریورماه 1388 روز 29 دی‌ماه را به نام روز ملی غزه نام‌گذاری کردند. روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق‌طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره شعار دفاع از مظلومین را در مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده است و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی بوده است. در طول سال‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی، امام خمینی (ره) با درایت خود در نام‌گذاری روز جهانی روز قدس، حمایت از فلسطینیان را به‌عنوان یک مسئله راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد که ما به آن پایبند بوده و هستیم.

روز غزه

غزه به دلیل این‌که خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیک‌ترین مکان برای ضربه‌زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای ما مسلمانان اهمیت استراتژیکی دارد. نوار غزه به دلیل نزدیکی به مصر که شاهراه انرژی و امنیت اسرائیل بوده و از طرفی هم آن‌ها با تصرف این منطقه می‌توانند کل فلسطین را اشغال کنند و دغدغه آسیب‌پذیری خود را از بین ببرند برای اسرائیل هم دارای اهمیت فراوانی است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان