انشا درباره فلسطین و غزه برای روز غزه و روز قدس

انشاهایی که در این مطلب آمده به مناسبت های روز غزه، روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین می باشد که خواهید خواند.

انشا درباره فلسطین و غزه برای روز غزه و روز قدس
صفحه اقتصاد -

این روزها حال دل قدس و مردم بسیار رنجور است اگر به دنبال متن و یا تحقیق درباره قدس و فلسطین هستید خواندن این مطلب را به شما سفارش می کنیم که انشانویسی درباره فلسطین می باشد ، البته انشا درباره روز قدس و فلسطین و روز غزه یکی از مهمترین موضوعات انشاست که معلم ها و دبیران برای زنگ انشای بچه ها و دانش آموزان در مقاطع دبستان و ابتدایی و پایه های مختلف تحصیلی انتخاب میکنند. در این بخش انواع انشا با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی برای دبستان و دبیرستان اماده کردیم.

انشای اول:

انشا درباره روز قدس

مقدمه

به نام خدا انشایم را با موضوع روز قدس آغاز میکنم

متن انشا:

آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس و روز جهانی قدس نامگذاری شده است که در این روز راهپیمایی با شکوهی با حضور مردم ایران و کشورهای اسلامی برگزار میشود

در سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی رحمه الله ، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند. از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راه پیمایی گسترده مردمی هستیم که با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند. شرکت زنان و مردان روزه دار در این راه پیمایی عظیم، حمایت از انقلاب انتفاضه و تجدید بیعت با فرمان تاریخی امام خمینی رحمه الله و رهبر معظم انقلاب است

در سال های اخیر، در جای جای سرزمین های اشغال شده فلسطین، مبارزان مسلمان با شعار «حی علی الجهاد» علیه اشغال گران صهیونیستی صورت داده اند و نهال انقلاب انتفاضه، اکنون به درخت تنومندی بدل گشته که هرگز نیرنگ صهیونیست ها و توطئه های مشترک غرب و دنیای استکبار خللی در ایستادگی آن ایجاد نخواهد کرد.

روز قدس با قدامت تاریخی که دارد، برای رهایی فلسطین و اتحاد مسلمانان مهم و حایز اهمیت است، و بنابر همین دلیل است که همه ساله با شکوهتر از قبل تجلیل می گردد و برای مردم همواره تازه و قابل ستایش باقی می ماند.

نتیجه انشا:

ما نیز همه ساله باید با حضور خود در راهپیمایی روز قدس انزجار و نفرت خود را به اسرائیل و اشغال کشور فلسطین نشان دهیم

این بود انشای من

 

انشای دوم:

انشا درباره قدس و فلسطین

مقدمه

به نام خدا: القدس لنا قدس برای ماست و برای کشور فلسطین است

بدنه انشا:

انقلاب اسلامی ایران، حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر بود که با انتخاب روز قدس از سوی اامام خمینی(ره)، نشان داد که انقلاب اسلامی به وسعتی فراتر از خاک ایران می اندیشد و هرگز در درون مرزهای خود زندانی نخواهد شد.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، مردم با حضور پرشور خویش اقتدار و عظمت مسلمانان را به همه جهانیان نمایش می دهند. روز قدس، روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و روز تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان است.

نفرت از صهیونیسم، واقعیتی است که هیچ گاه از فرهنگ و باورهای مسلمانان معتقد جهان زدوده نمی شود و مراسم روز جهانی قدس، تنها آیینی تشریفاتی نیست، بلکه نمادی از نفرت عمومی دنیای اسلام علیه تمامی مظاهر صهیونیسم است.

قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، وطن میلیون‌ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.از همان نخستین سال‌های اشغال پاره تن اسلام، با مقاومت فلسطینیان و اعتراض مسلمانان و دیگر انسان‌های آزاده جهان، نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از فلسطین مظلوم شکل گرفت.

آخرین جمعه ماه رمضان، روز پاسخ به انتظارهاست. همسایه مظلومیت، در هاله‌ ای از بی‌ سر و سامانی، به اعتراض یاران خود در این روز، دل بسته است.
روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه‌ جوی جهان است. فلسطین، دفتر ایام سال را به امید رسیدن به این جمعه شکوفا، ورق زده است.

انشا با موضوع فلسطین 1

انشای سوم:

تحقیق درباره اهمیت بیت المقدس

بیت المقدس به عنوان مهم‌ترین شهر فلسطین، از نظر اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است.
از آغاز هجرت پیامبر اسلام به مدینه تا سال دوم هجری، قبله پیامبر در هنگام نماز و نیایش، بیت‌المقدس بود و بی‌شک، پیش از هجرت نیز در سیزده سالی که پیامبر اکرم در مکه مکرمه اقامت داشت، رو به بیت المقدس می ‌ایستاد و نماز می‌گزارد. از این رو، این شهر، قبله نخستین، بلدالامین و حرم امن شناخته می‌شود.

همچنین مسجدالاقصی هنگام معراج رسول اکرم ص نیز ارزش و قداست خود را نشان داد، به‌ گونه‌ ای که خداوند می‌فرماید شبانه پیامبر اکرم ص را از مسجدالحرام به مسجدالاقصی که اطراف آن را پر برکت گردانیده است سیر داد تا آیات و نشانه‌ های الهی را به او نشان دهد.

تاریخچه نامگذاری روز قدس

روز قدس یا روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

روز قدس، روز تذکر قدرت اسلام به تمام مدعیان سلطه‌ جوی جهان است. فلسطین، دفتر ایام سال را به امید رسیدن به این جمعه شکوفا، ورق زده است.

روز قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که در آن علیه اسرائیل و اشغال فلسطین راهپیمایی اعتراض‌آمیزی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در بعضی کشورها به خاطر عدم مجوز پلیس برای روز جمعه، راهپیمایی در روز دیگری انجام شده یا فقط امکان برگزاری همایش‌هایی به این منظور داده می‌شود.

انشا با موضوع فلسطین

انشای چهارم:

انشا درباره همدلی با کودکان فلسطینی :

در دنیایی که اغلب تحت الشعاع درگیری ها و ناملایمات قرار دارد، بسیار مهم است که ما قلب و دست خود را به سمت آسیب پذیرترین افراد در میان خود دراز کنیم. کودکان فلسطینی در میان تحمل سختی ها، مقاومت و شجاعت قابل توجهی از خود نشان داده اند. رویاها و آرزوهای آنها با چالش هایی که با آن روبرو هستند دست نخورده باقی می ماند.

همبستگی با کودکان فلسطینی فقط یک همدردی نیست. این یک تعهد است، تعهد به آینده ای بهتر. این جان‌های جوان، علی‌رغم ناملایماتی که هر روزه با آن روبرو هستند، همچنان مظهر ارزش‌های امید، اراده و روحیه تسلیم‌ ناپذیر جوانی هستند.

همبستگی ما به معنای ایستادن در کنار آنها، ارائه حمایت و تقویت صدای آنهاست. این به معنای دفاع از حق آنها برای تحصیل، ایمنی و آینده امیدوارکننده است. ما با هم می توانیم به آنها کمک کنیم تا فرصت ها و منابعی را که برای رشد و تحقق رویاهایشان نیاز دارند، فراهم کنیم.

در مواقع سختی، این روح تزلزل ناپذیر وحدت است که تغییرات مثبت را به ارمغان می آورد. ما با همبستگی با کودکان فلسطینی، نه تنها به آنها امید می‌دهیم، بلکه نقش خود را در ساختن جهانی ایفا می‌کنیم که در آن هر کودکی بتواند رویاپردازی کند، بیاموزد و در صلح و رفاه رشد کند.

به یاد داشته باشیم که صرف نظر از اینکه از کجا آمده ایم، همه ما بخشی از یک خانواده انسانی هستیم. تعهد ما به حمایت از کودکان فلسطینی گواهی بر انسانیت مشترک ما و اعتقاد ما به جهانی روشن تر و صلح آمیزتر برای همه است.

فلسطین و قدس

انشای پنجم:

انشای غم انگیز و احساسی درباره غزه و حوادث تلخ آن

به نام غزه ؛
جنگ ، بی عدالتی ، مظلومیت ، غم و اندوه کلماتی است که زندگی کودکان مظلوم فلسطین را درهم تنیده است و بیش از حدود ۷۰ سال است که پیر ، جوان ، کودک ، زن و مرد از جنگی نقشی در آغاز آن نداشته اند رنج می برند .
مردم مظلوم و غمدیده غزه این روزها در جنگی نابرابر در مقابل آتش ، گلوله و تانک هیچ چیزی جز سنگ ندارند و ایمان آن ها باعث شده بزرگترین و قدرتمندترین مقاومت در طول تاریخ بشریت تا به حال در برابر یک قدرت اشغالگر با تمام توان نظامی شکل بگیرد . مردم مظلوم غزه سال هاست که در منطقه ای کوچیک بدون کوچکترین امکانات رفاهی محاصره شده اند و روز به شب میرسانند ، به طوری که از غزه به عنوان بزرگترین زندان رو باز دنیا یاد میشود .
اما ظلم پایدار نخواهد ماند و هیچگاه در طول تاریخ هیچ ظالمی نتوانسته با قلدری و ظلم دوام بیاورد ، مظلومیت و در عین حال مقاومت مردم غزه باعث شده تمام مردم جهان توجه شان به این نقطه از کره خاکی جلب شده و در حمایت از این مردم به پا خیزند .
امید است که این قیام زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) شود .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان