فال حافظ فردا سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ همراه با تعبیر واقعی

فال حافظ با دیوان حافظ در بین ایرانیان یک رسم عمومی است. دیوان شعر خواجه شمس الدین حافظ شیرازی از پر طرفدارترین کتبی است که در خانه هر ایرانی وجود دارد. ایرانیان برای تفنن و شاید برای تصمیم گیری با زدن فال به این دیوان فرصتی برای خواندن شعر و تفسیر آن به خیر و صلاح یا به شر و ناصواب پیدا می‌کنند. در زیر فال حافظ فردا سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ همراه با تعبیر واقعی از نظرتان می گذرد.

فال حافظ فردا سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ همراه با تعبیر واقعی
صفحه اقتصاد -

ایرانیان به هنگام زدن فال، کتاب را در دست می‌گیرند و به بیان این جملات یا جملاتی از این دست می‌پردازند:

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی

عده‌ای هم می‌گویند:

حافظ ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.

برخی دیگر می‌گویند: ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

بعد انگشت خود را لای دیوان می‌گذارند و باز می‌کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می‌خوانند و تفسیر می‌کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جستجوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند. برخی فال‌ها نیز مانند فال انبیاء الهی وجود دارند و به اعتقاد برخی افراد واقعی و قابل اعتمادتر هستند.

فال حافظ فردا متولدین فروردین

حافظ نگشتی شیدای گیتی

گر می‌شنیدی پندار ادیبان

آگاه شدن از وجود یک مسئله به معنای حل شدن آن نیست. برای حل مسئله باید اقداماتی آغاز شود. شما اخیراً از مشکلی در زندگی یکی از نزدیکانت آگاه شدی، صحبت و پیدا کردن راهکار در این مورد بسیار اهمیت دارد. اگر بدانی که از چه عبارات و کلماتی برای بیان مقصودت استفاده کنی، به خوبی مسیر حرکت خود را در زندگی هموار خواهی کرد. کلمات تحریک‌آمیز فاصله‌ها را بیشتر می‌کند.

فال حافظ فردا متولدین اردیبهشت

غبار غم برود حال خوش شود حافظ

تو آب ‌دیده ازین رهگذر دریغ مدار

فرصت مناسبی نصیب شما شده تا تصمیم‌های خوبی برای زندگی‌ات بگیری. اگر تا به حال موفق به انجام این کارها نشدی، شاید برنامه‌ریزی صحیحی نداشتی. «وقت ندارم» و «نمی‌توانم به کارهایم برسم» جملات و شکایات شایعی هستند اما نباید تقصیراتی که متوجه خودت است را به گردن نداشتن زمان بیندازی. بهتر است ببینی دلت می‌خواهد چه چیزهایی را داشته باشی، آن‌وقت از حالا برنامه‌ریزی کن تا خودت را بازنده تصور نکنی.

فال حافظ فردا متولدین خرداد

وجه خدا اگر شودت منظر نظر

زین پس شکی نماند که صاحب‌نظر شوی

باید خودت مسئولیت زندگی‌ات را به دست بگیری. اگر تا به حال از آن غفلت کردی، وقتش رسیده که به آن جدی‌تر نگاه کنی. هیچ‌کس مثل خودت نمی‌تواند دلسوز باشد. معنویات را به زندگی خودت وارد کن تا با وجدان راحت‌تری زندگی کنی. موانع زیادی تا رسیدن به اهدافت بر سر راه داری. قدم اول شناختن موانع است. برخی از این مشکلات را خودت درست کردی و جز خودت هم کسی قادر به برطرف کردن‌شان نیست.

فال حافظ فردا متولدین تیر

سر سودای تو در سینه بماندی پنهان

چشم تر دامن اگر فاش نکردی رازم

زندگی‌ات در جاده مثبت افتاده و با پشتکار و تلاش خودت زندگی روی موافق نشان داده. دست‌هایی پنهان تو را در رسیدن به آرزوهایت کمک می‌کند، قدر آن‌ها را بدان و با ناسپاسی خودت را از این حمایت‌ها محروم نساز. رازهای دلت را به هر کسی نگو چه بسا برملا شدن آن‌ها فاصله‌ای بین شما و نزدیکانت بیندازد. بیماری یکی از نزدیکانت باعث نگرانی‌ات می‌شود.

فال حافظ فردا متولدین مرداد

چاک خواهم زدن این دلق ریایی چه کنم

روح را صحبت ناجنس عذابیست الیم

هنر اعتراض کردن محترمانه را بیاموز و اگر چیزی را مطابق نظرات خودت نیافتی، با اراده کامل آن را رد کن. اگر در هراس فردا زندگی می‌کنی و مدام از این می‌ترسی که فردا چه خواهد شد، منطقی فکر کن و نگاهی به کارهایی که انجام می‌دهی، داشته باش و ببین در آینده چه چیزی نصیب شما می‌شود. کارهایی که امروز انجام می‌دهی ثمراتش در آینده مشخص می‌شود.

فال حافظ فردا متولدین شهریور

فکر خود و رأی خود در عالم رندی نیست

کفرست درین مذهب خودبینی و خودرأیی

شجاع بودن خوب است اما نباید آن را با بی‌احتیاطی اشتباه گرفت. گاهی اوقات دست به ریسک‌هایی می‌زنی که احتمال خطر برایت زیاد است و شکست‌های خودت را هم تقصیر شانس کم خودت می‌اندازی. فراموش نکن ترس می‌تواند عاملی برای حرکت درست باشد و به مشکلات احتمالی نزدیک نشوی. بهتر است ببینی چه اشتباهاتی شما را به مرز شکست رسانده‌اند تا در حرکت بعدی‌ات آن‌ها را دور بزنی و مانع بروزشان شوی.

فال حافظ فردا

فال حافظ فردا متولدین مهر

من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم؟

لطف‌ها می‌کنی ای خاک درت تاج سرم

انگیزه رقابت کردن با دیگران را داشته باش ولی خودت را با آن‌ها مقایسه نکن. برای خودت الگو بساز و یک چهره موفق را پیدا کن و از رفتارش و راه و روش زندگی‌اش الهام بگیر. حتی اگر مثل او هم نشوی، تلاش خودت را برای بهبود انجام داده‌ای. این روزها برای گریز از مشکلات مالی به هر پیشنهادی پاسخ می‌دهی، چه بسا با قبول این پیشنهادات بدون فکر کردن، اوضاع بدتر از این هم بشود.

فال حافظ فردا متولدین آبان

در نظر بازی ما بی‌خبران حیرانند

من چنینم که نمودم، دگر ایشان دانند

اگر حقی از دیگران به گردن داری، به صاحبش برگردان و هیچ‌گاه فکر نکن کاری از نظر خداوند پنهان می‌ماند. راه‌های زیادی به رویت باز شده یا باز خواهند شد که خودت انتظارشان را نداشتی. به یک سری منابع مهم دست پیدا می‌کنی که فوق‌العاده خوشحال می‌شوی و تصمیم‌گیری برای انجام کاری که در نظر داری برایت آسان‌تر می‌شود. خیلی خودت را مشتاق دانستن این اطلاعات نشان نده تا مورد سوءاستفاده قرار نگ یری.

فال حافظ فردا متولدین آذر

دوشم نوید داد عنایت که حافظا

باز آ که من به عفو گناهت ضمان شدم

دگرگونی‌هایی در زندگی شما رخ می‌دهد که کاملاً مثبت است ولی مشکلاتی را هم به همراه دارد. باید تصمیمات مهمی بگیری و نتیجه آن را در آینده مشاهده کنی. هراس به دلت راه نده چون از بلاتکلیفی رها می‌شوی. در زمینه روابط عاطفی مسائلی شما را به خود مشغول می‌دارد. منتظر شانس و اقبال نباش. کاری که می‌دانی انجام آن مفید است را به فردا موکول نکن، شاید شرایط تغییر کند.

فال حافظ فردا متولدین دی

به جز صبا و شمالم نمی‌شناسد کس

عزیز من که به جز باد نیست دمسازم

زمان بسیار خوبی برای پیشرفت در کار و حرفه برایت فراهم شده است به خصوص در زمینه کارهایی که از مدت‌ها قبل با آن‌ها درگیر بودی، پیشرفت‌های خوبی خواهی داشت. زحمات زیادی برای ایجاد رفاه اطرافیانت می‌کشی و احساس می‌کنی توقع آن‌ها از شما بالا رفته. شاید این مسئله تا حدودی به خود شما مربوط می‌شود چون نتوانسته‌ای مرزبندی دقیقی در زندگی‌تان تعریف کنی.

فال حافظ فردا متولدین بهمن

حافظ جناب پیر مغان مأمن وفاست

درس حدیث عشق برو خوان و زو شنو

با خودت فکر کن و ببین باید قدردان چه کسی در زندگی باشی؟ به چه کسی بیشتر از همه در زندگی مدیون هستی؟ قدرشناسی، شادکامی شما را چند برابر می‌کند. افکار منفی را از زندگی‌ات بیرون کن و بهتر است این کار را اول از خودت شروع کنی. آن چه هستی را بپذیر و کمتر خودت را با دیگران مقایسه کن. قرار نیست که شما همه کارها را به خوبی انجام دهی، چون توانایی شما هم مثل سایر افراد محدود است.

فال حافظ فردا متولدین اسفند

نازنینی چو تو پاکیزه دل پاک نهاد

بهتر آن است که با مردم بد ننشینی

با حوادث نسبتاً خوبی مواجه می‌شوی که گویی تقریباً همه چیز بر وفق مرادت پیش خواهد رفت. با شخصی که تقریباً خبری از او نداشتی، بار دیگر ارتباط برقرار می‌کنی و خاطرات خوش گذشته برایت تکرار می‌شود. از نظر کاری ایام پرکاری را داری. البته این وضعیت گرچه از نظر مالی می‌تواند به بهبود نسبی اوضاع زندگی‌ات کمک کند اما بدون شک شما را خسته‌تر از گذشته خواهد کرد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد