درخواست این کارگران برای دریافت پاداش شب یلدا + جزئیات

در این خبر به توضیحاتی درباره درخواست کارگران برای دریافت پاداش شب یلدا پرداخته شده است.

درخواست این کارگران برای دریافت پاداش شب یلدا + جزئیات
صفحه اقتصاد -

برخی کارگران پیمانکاری ابنیه فنی راه‌آهن خواستار دریافت پاداش روز حمل و نقل و شب یلدا همانند همکاران رسمی خود شدند.

شماری از کارگران پیمانکاری شاغل راه‌آهن که در بخش نگهداری از خطوط ریلی کار می‌کنند؛ می‌گویند: علارغم عدم دریافت مزایای روز حمل و نقل در آستانه شب یلدا هنوز خبری از پرداخت پاداش نیست.

این کارگران خواستار رفع تبعیض در پاداش و حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران رسمی و قرارداد مستقیم شدند و افزودند: روز ۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل ایران است به همین مناسبت شرکت راه‌آهن همه‌ساله به حساب همه کارگران رسمی و تجمیعی، شرکتی، روزمزدی و قرارداد معین مبالغی واریز می‌کند اما کارگران پیمانکاری از دریافت این مزایا محروم هستند.

یکی از کارگران با بیان اینکه برخی شرکت‌های ریلی علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق؛ از پرداخت برخی مزایای عرفی و مناسبتی همانند روز حمل ونقل و شب یلدا کوتاهی می‌کنند، در ادامه افزود: عرف کارگاه‌ها اینگونه است که هر سال به مناسبت روز حمل ونقل و شب یلدا مبالغی به کارگران داده شود و سال جاری نیز طبق نامه قائم مقام شرکت مبلغ یک میلیون تومان به مناسبت روز حمل ونقل به هر یک از کارگران تعلق گرفته است که متاسفانه برخی پیمانکاران با بی‌توجهی آن را اعمال نمی‌کنند.

وی با درخواست از مدیرعامل راه‌آهن برای اینکه به فکر معیشت کارگران نگهداری از خطوط ریلی هم باشد، در ادامه گفت: چرا کارگران پیمانکاری ابنیه فنی از مزایای مزدی و سایر مطالباتی که کارگران رسمی و تجمیعی می‌گیرند، محروم هستند؟ ما کارگران با حداقل دریافت اداره کار که بخشی از آن بابت مالیات، حق بیمه و سایر بدهی‌ها و اقساط بانکی کسر می‌شود، با چند سر عائله زندگی می‌کنیم.

این کارگر گفت: کارگران رسمی راه‌آهن که وضع بهتری به نسبت ما کارگران پیمانکاری دارند پاداش روز حمل ونقل وشب یلدا و سایر مزایای عرفی و مناسبتی‌شان در موعد مقرر پرداخت می‌شود اما ما کارگران پیمانکاری که طرف حساب‌مان پیمانکاران هستند با حداقل مبلغ دریافتی ۸تا ۱۰میلیون تومانی از دریافت بیشتر مزایای قانونی و مناسبتی محروم هستیم.

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان