نوسازی تدریجی اتوبوس های تهران؛ چند دستگاه فرسوده تا ۱۴۰۶ حذف می شوند؟
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برنامه ریزی برای خروج کامل ۹۴۲ دستگاه اتوبوس فرسوده از ناوگان پایتخت تا پایان سال ۱۴۰۶ خبر داد و تأکید کرد که با وجود نیاز ۷ هزار دستگاهی، میانگین عمر ناوگان با ورود ۵۹۶ اتوبوس چینی جدید (هایگر برقی و دوکابین) به ۳۱ خط، به تدریج به استاندارد نزدیک می شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد: برنامه خروج کامل اتوبوسهای فرسوده از ناوگان تا پایان سال ۱۴۰۶ هدفگذاری شده است.
مهدی علیزاده با بیان اینکه از ۳ هزارو ۲۴۴ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران ۹۴۲ دستگاه فرسوده محسوب میشوند، گفت: بر اساس برنامهریزیها، پایتخت به حدود ۷هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزود: میانگین عمر ناوگان فعال اتوبوسرانی تهران در حال حاضر ۱۱.۳ سال است و با اجرای برنامههای نوسازی، این عدد بهتدریج کاهش خواهد یافت و به استانداردهای مطلوب نزدیکتر میشود.
علیزاده در رابطه با قرار داد اتوبوسهای چینی نیز اعلام کرد: در قالب قراردادهای منعقدشده با چین، تاکنون ۵۹۶ دستگاه اتوبوس وارد تهران شده است. از این تعداد، ۴۹۵ دستگاه اتوبوس برقی هایگر وارد مدار بهرهبرداری شده و در ۳۱ خط اتوبوسرانی به شهروندان خدمات ارائه میکنند.
وی افزود: همچنین ۱۰۱ دستگاه اتوبوس دوکابین ۱۸یوتانگ وارد تهران شده که بخشی از آنها در خطوط تندرو فعال هستند و بخشی دیگر در حال تجهیز و آمادهسازی قرار دارند.
نظر شما