راهکاری ساده برای کارگرانی که قصد بازگشت به کار دارند

عده ای از کارفرمایان حق و حقوق قانونی را پرداخت نمی کنند و از طرفی قبل از اتمام قرارداد با کارگر خود قطع همکاری می کنند به طوری که نامه عدم نیاز ( یا قرارداد آخر ) هم به کارگر جهت دریافت بیمه بیکاری نمی دهند. در چنین مواقعی کارگران باید چکار کنند؟

راهکاری ساده برای کارگرانی که قصد بازگشت به کار دارند
صفحه اقتصاد -

کارشناس روابط کار در گفتگو با خبرنگار کارگر ۲۴ عنوان کرد: اگر کارگران با چنین مشکلی روبرو شدند می توانند یک دادخواست در سامانه جامع روابط کار بابت حق و حقوق و بازگشت بکار تنظیم کنند.

نیما پرتوی گفت: موقعی که کارفرما نامه عدم نیاز و آخرین قرارداد کار را به کارگر خود نمی دهد، کارگران می بایست در سامانه وزارت کار درخواست بازگشت بکار ثبت کنند. ضمن اینکه البته اخیرا دیوان بابت حذف نامه های عدم نیاز برای بیکاری رای داده بود که عملا این رای مورد تمکین سازمان های مربوطه جهت پرداخت بیمه بیکاری قرار نمی گیرد. به این ترتیب وقتی وزارت کار دادنامه را صادر کرد، کارگران می توانند با بارگزاری آن در سامانه بیمه بیکاری از بیمه بیکاری بهره مند شوند. بنابراین دیگر نیازی به نام عدم نیاز و آخرین قرارداد کار نمی باشد، با این کار عملا کارگر میل و علاقه خود را بابت کار در کارگاه نشان می دهد که مورد نظر قانون گزار است.

پرتوی یادآور شد: در دادنامه صادره حتما باید عنوان قطع رابطه کاری از سوی خوانده ذکر شده باشد، ضمن اینکه بارگذاری «دادخواست اولیه» بازگشت بکار و نیز دادنامه صادر شده در سامانه بیمه بیکاری الزامی است.

او اظهار کرد: همزمانی شکایت بابت حق و حقوق و بیمه بیکاری می تواند مسیر مناسب تری برای کارگران باشد چونکه هم اگر کارگر حقوق و مزایای معوقه ای دارد با رای اداره کار به وی پرداخت می شود و هم اینکه اگر این موضوع رسیدگی پرونده ماه ها هم طول بکشد بیمه و حقوق ایام بیمه بیکاری این ایام به صورت کامل و یکدفعه ای برای کارگر منظور و پرداخت خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد