ساعت کاری بانک‌ها و ادارات تهران و استان ها فردا چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی از کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در استان مرکزی در روز چهارشنبه و تعطیلی در روز پنجشنبه خبر داد.

ساعت کاری بانک‌ها و ادارات تهران و استان ها فردا چهارشنبه 17 مرداد 1403
صفحه اقتصاد -

کاهش ساعت کاری مراکز دولتی تهران و ۱۴ استان دیگر

photo12961312671

با تصویب هیئت وزیران پایان فعالیت ادارات در تهران و ۱۴ استان دیگر برای فردا چهارشنبه ۱۷ مردادماه ساعت ۱۰ اعلام شد.

کاهش ساعت کاری مراکز دولتی در ۱۳ استان کشور و تعطیلی ادارات استانهای البرز و تهران

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: با تصمیم دولت فعالیت مراکز دولتی در ۱۳ استان کشور در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است و ادارات استانهای تهران و البرز نیز تعطیل است.

درپی افزایش شدید دمای هوا و تداوم گرما و به منظور حفظ سلامتی هموطنان و مدیریت مصرف انرژی، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در ۱۳ استان کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در تاریخ چهارشنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود و استانهای تهران و البرز نیز تعطیل است (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی).

همچنین دورکاری برای کارکنانی که به خاطر شرایط جسمی امکان حضور در محل کار ندارند، بلامانع است.

۱۳ استانی که ساعت کاری آنها از ساعت ۶ تا ۱۰ است: استان سمنان استان قم استان خوزستان استان مازندران استان گلستان استان خراسان رضوی استان کرمان استان فارس استان بوشهر استان یزد استان مرکزی استان سیستان و بلوچستان استان کرمانشاه

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی از کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در استان مرکزی در روز چهارشنبه و تعطیلی در روز پنجشنبه خبر داد.

سیدمجتبی آل یاسین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت ادارات و بانک‌های استان مرکزی در روز چهارشنبه اظهار داشت: براساس تصمیم گیری صورت گرفته در استان مرکزی در راستای کاهش و مدیریت مصرف انرژی برق در استان، فعالیت ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان فردا چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود.

وی افزود: درپی افزایش شدید دمای هوا و تداوم گرما و به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، ساعت پایان کار دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان مرکزی به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند، در روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ خواهد بود.

آل یاسین تصریح کرد: فعالیت کارکنان شاغل در بانک‌ها و بیمه‌های استان بعد از ساعت ۱۰ با نظر شورای هماهنگی ذی‌ربط بوده همچنین، پایگاه‌های انتقال خون و نیز مراکز اهدای خون در سطح استان مشمول کاهش ساعت کاری نبوده و به تشخیص مدیر واحد ذی‌ربط فعالیت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی ادامه داد: فعالیت کلاس‌های کلیه مؤسسات و آموزشگاه‌های زبان اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه اوقات فراغت تابستانی نیز تا ساعت ۱۰ خواهد بود، همچنین فعالیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان چه دولتی و چه غیردولتی و کارکنان شاغل در مراکز درمانی و بهداشتی استان با تشخیص مدیر واحد خواهد بود.

آل یاسین با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: ضروری است دستگاه‌های اجرایی استان در به حداقل رساندن مصرف انرژی در ساعات کار اداری و همچنین اطمینان از خاموشی سامانه روشنایی و رایانه‌ها و... در پایان وقت و سامانه‌های برودتی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، اقدام لازم را معمول نمایند بنابراین انتظار می‌رود عموم مشترکین برق، همراهی لازم را به‌منظور مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه در ساعات پیک مصرف داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی با اشاره به تعطیلی روز پنجشنبه استان مرکزی گفت: بر اساس تصمیم جلسه مشترک کارگروه مدیریت مصرف انرژی و کارگروه شرایط اضطرار استان، به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکز درمانی، شعب مرکزی یا منتخب بانک‌ها و بیمه‌ها و مراکزی که دارای نوبت کاری هستند در روز پنج‌شنبه ۱۸ مرداد تعطیل خواهند بود.

وی اضافه کرد: کلاس‌های تمامی مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیر‌دولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی نیز در روز پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

تعطیلی ادارات اصفهان

با توجه به شرایط موجود و پیش رو و با کسب مجوزات لازم، مقرر شد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفدهم و هجدهم مردادماه ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مراکز آموزشی استان اصفهان تعطیل و به صورت دورکار فعالیت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به شهروندان تأکید کرد: رعایت اصول ایمنی بهداشتی در برابر گرمازدگی و اشعه فرابنفش، کاهش زمان حضور در فضای باز و تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت و آمد در سطح شهر و استفاده بهینه از انرژی برق و آب در روزهای جاری ضروری است.

تغییر ساعت کاری ادارات کهگیلویه و بویراحمد

فعالیت تمامی مراکز دولتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از روز شنبه ۱۳ مردادماه تا پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۶ تا ۱۲ صبح است.

استانداری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به استمرار افزایش دمای هوا و مصرف برق در ایام پیش رو، تصمیم کمیته مدیریت مصرف برق و انرژی استان و به منظور حمایت از بخش صنعت و کشاورزی ساعت کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان درمانی نظامی و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند از امروز شنبه ۱۳ مرداد تا پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر اعلام می‌شود.

کاهش ساعات کاری ادارات یزد

«محمد حسین پارسائیان» در این باره با اشاره به اینکه مصوبه کاهش ساعات کاری ادارات روز چهارشنبه پایان یافته، گفت: کارگروه انرژی استان یزد مصوب کرده از فردا شنبه ۱۳ مرداد تا ۱۸ مردادماه ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی باتوجه به تداوم گرمای هوا از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر باشد.

وی ضمن بیان اینکه هفته گذشته ساعت کاری از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۱ بود که باعث کسری کاری کارمندان شده بود، ادامه داد: ساعت کاری ۶ تا ۱۲ این هفته مشمول ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواهد بود و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان مانند قبل باید به فعالیت خود و خدمات دهی اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد