آیا ادارات شنبه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ / تعطیلی ادارات شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

در این خبر به تعطیلی ادارات فردا شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

آیا ادارات شنبه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ / تعطیلی ادارات شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

شنبه و یکشنبه هفته آینده میزان دمای هوا در موقعیت قرمز برای سلامت مردم است و اشعه فرابنفش نیز در وضعیت ناهنجار قرار دارد.

تعطیلی ادارات چهار شهرستان استان اصفهان و کاهش ساعات کاری دیگر ادارات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی ادارات چهار شهرستان استان و یک بخش شهرستان خبر داد و گفت: ساعت پایان کار دیگر ادارات و بانک‌های استان نیز به‌دلیل افزایش دمای هوا در روز شنبه (۶ مردادماه ۱۴۰۳) به ساعت ۱۰ تقلیل پیدا می‌کند.

به‌ نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: یک کارگروه مدیریت بحران در استانداری اصفهان تشکیل داده‌ایم. بر این اساس، باتوجه به تداوم گرما، پیش‌بینی افزایش دما و به‌منظور پایداری انرژی برق طی روز شنبه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، خور و بیابانک و بخش بادرود که نسبت به سایر نقاط استان دمای بالاتری دارند، تعطیل خواهد بود.

او ادامه داد: همچنین پایان کار دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، بانک‌ها و بیمه‌ها در سراسر استان، به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان که دارای نوبت کاری و کشیک هستند، به ساعت ۱۰ خواهد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: فعالیت کارکنان شاغل در مراکز درمانی و بهداشتی استان با تشخیص مدیر واحد ذی‌ربط است. فعالیت مؤسسات آموزشی و آموزشگاه‎ها و پایگاه‌های اوغات فراغت تابستانی استان نیز تا ساعت ۱۰ خواهد بود.

شیشه فروش تأکید کرد: ضروری است که دستگاه‌های اجرایی استان و اصناف در به حداقل رساندن مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف برق و خاموشی سامانه‌های روشنایی، برودتی و رایانه‌ها در یک ساعت پیش از پایان وقت اداری اقدام کنند.

این مسئول استانداری با اشاره به اینکه مورد انتظار است صنوف بیشترین همکاری را در مصرف بهینه برق داشته باشند، گفت: مراکز تجاری، صنوف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بایستی در رعایت الگوهای مصرف بهینه برق، خاموش‌کردن سیستم‌های روشنایی در روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای کولرها در ۲۴ درجه و نصب سایه‌بان روی کولرها بکوشند.

اوتوضیح داد: ۱۲۰ تیم عملیاتی و فنی شرکت‌ برق و ۷۲ تیم عملیاتی شرکت آب و فاضلاب استان جهت تأمین برق و آب پایدار و کنترل به‌موقع حوادث احتمالی در شبکه‌های توزیع و آبرسانی سیار در ۳۵۴ روستا فعال و تجهیز شده‌اند. تلفن های فوریتی ۱۲۱ حوادث برق و ۱۲۲ حوادث آب بصورت ۲۴ ساعته در جهت امداد رسانی در حوادث برق و آب فعال خواهند بود.

فردا ادارات البرز تا ساعت چند فعالیت می‌کنند؟ 

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز اعلام کرد: با توجه به افزایش دما و با هدف مدیریت مصرف انرژی ساعت کار ادارات استان و بانک‌ها در روز شنبه مورخ ۶ مردادماه از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح خواهد بود.

فردا کارکنان مراکز درمانی وخدمات رسان طبق روال عادی در محل کار خود حضور خواهند یافت.

طی روزهای گذشته گرمای بی سابقه هوا سبب تعطیلی یا تغییر ساعت کاری ادارات در برخی استان‌ها شده است، موضوعی که برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد هم ادامه دارد.

به دنبال گرمای بی‌سابقه این روزها، برخی استان‌ها اقدام به تغییر ساعت کار ادارات می‌دهند یا به‌طور کامل اعلام تعطیلی می‌کنند.

خراسان رضوی

«شنبه و یکشنبه» فعالیت کلیه ادارات خراسان رضوی از ساعت ۶ تا ۱۱ خواهد بود.

قم

بنابر مصوبه کارگروه شرایط اضطرار، فردا شنبه ۶ مرداد ادارات استان قم (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۲ تعطیل اعلام می‌شود.

فارس

با استناد به مصوبه کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان و تأیید استاندار فارس، ساعت کار همه دستگاه‌های اجرایی استان (مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی و بانک‌ها) از روز شنبه ۶ مرداد تا آخر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ تعیین شده است.

همدان

پیرو مصوبه کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار همدان، تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانکهای استان از روز شنبه ۶ مرداد تا پنجشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۶ صبح فعالیت خود را آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار، رأس ساعت یازده تعطیل شوند.

آذربایجان غربی:

ساعات کار دستگاه های اجرایی، سازمان ها، موسسات، نهادهای عمومی غیردولتی، شهرداری ها، بانک ها، شرکت های بیمه ای و دانشگاه های سراسر استان در تاریخ های ۶ و۷ و ۸ مرداد ماه از ۶ صبح تا ۱۱ ظهر خواهد بود.

خراسان شمالی

مطابق تصمیمات اتخاذشده برای کاهش مصرف برق، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی در روزهای شنبه و یکشنبه کاهش یافت. بر این اساس، ساعت کاری ادارات خراسان شمالی در روزهای شنبه و یکشنبه از ۶ تا ۱۱ خواهد بود.

استان مرکزی

ساعت پایان کار کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند در روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۱ خواهد بود.

تعطیلی ادارات فردا شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ 

این یعنی پای جان و سلامت مردم در میان است. هر دقیقه قرار گرفتن در این شدت گرما و بخصوص اشعه فرابنفش ده‌ها بیماری را شکل می دهد.

پیش بینی پایگاه داده هواشناسی MSN از تابش فرابنفش روز شنبه یک اعلام خطر جدی برای سلامت ایرانیان است.

وزیر بهداشت باید از سرپرست دولت درخواست تعطیلی کل کشور را خواستار شود زیرا سلامت مردم در معرض خطر است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    ایشالادمای تهران به ۱۰۰ برسه تاجنوبیه رودرک کنین بیچاره جنوبیهابااین سیاست‌های شمامغزفندقیها

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد