علت فوت استاد اسفندیار ایمان زاده پیکره ساز مشهور چه بود؟

در این خبر به علت فوت استاد اسفندیار ایمان زاده پیکره ساز مشهور چه بود؟ پرداخته شده است.

علت فوت استاد اسفندیار ایمان زاده پیکره ساز مشهور چه بود؟
صفحه اقتصاد -

استاد "اسفندیار ایمان‌زاده" آسمانی شد و جامعه هنری شهریار باز هم در سوگ عزیزی دیگر نشست.

استاد بلامنازع تاریخ و فرهنگ ایران زمین "اسفندیار ایمان‌زاده" رخ در نقاب خاک کشید و به دیار ابدی سفر کرد.

"ایمان‌زاده" فقط یک پیکره ساز نبود که کتیبه و تندیس و سردیس شخصیت‌‌های تاریخی و نیاکان ایران‌زمین را به تولید انبوه برساند و از درآمد آن برای خود تاج و تختی بهم بزند. او شاخصه‌هایی داشت که می‌توان ساعت‌ها در باره‌اش گفت و نوشت و قلم‌فرسایی کرد.

این مرد بزرگ که مسئولیت زنده‌ نگه‌داشتن مفاهیم ادراکی آثار نیاکان ما را در حد بضاعت خویش وظیفه دانست و از آنجا که عاشقانه پای در این میدان گذارده بود، هرگز در رویارویی با کارشکنی برخی دولتمردان و جریان‌های مختلف خم بر ابرو نیاورده و با استقامت فعالیت خود را در گوشه‌ای از بردآباد (امیریه فعلی) آغاز کرد و در طول قریب به سه دهه تلاش شبانه‌روزی، دانش هنری و تاریخی خویش را بدون منت تسری بخشید و مشوقی شد تا این هنر در سطوح مختلف کشور گسترش یابد. لذا امروز شاهد هستیم که به پاس مجاهدت استاد "اسفندیار ایمان‌زاده" جوانان بسیاری تحت آموزه‌های آنمرحوم مشغول به کار هستند و برای فرهنگ و تاریخ این آب و خاک کار می‌کنند.

علی ایحال این مرد خستگی‌ناپذیر و مهربان رفت و دوست‌داران خود را عزادار نمود. و این مقال فضای کافی برای پرداختن به زوایای زندگی سراسر پندآموز استاد فرهیخته‌ای چون "اسفندیار ایمان‌زاده" نیست و قطعا بزودی در این راستا انجام وظیفه خواهیم نمود.

لذا بدینوسیله فقدان غم‌انگیز معلم اخلاق زنده‌نام "اسفندیار ایمان‌زاده" را ابتدا به خانواده آنمرحوم و همچنبن جامعه فرهنگی و هنری ایران زمین و بویژه هنرمندان شهرستان شهریار تسلیت عرض نموده و اعلام می‌دارد مراسم بزرگداشت این هنرمند فقید امروز چهارشنبه ششم تیر از ساعت ۱۷ الی ۱۸/۳۰ در مهدیه امامزاده اسماعیل (ع) شهریار منعقد می‌باشد.

استاد ایمان‌زاده عزیز؛ از آنجا که یک کشور بخاطر تلاش و مجاهدت شما در اعتلای فرهنگ و هنر تاریخی ایران زمین بدهکار است.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان