مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان عنوان کرد:پالایشگاه اصفهان حامی محیط زیست/ پالایشگاه اصفهان باکیفیت‌ترین پالایشگاه کشور است

احمدرضا لاهیجان‌زاده، با اشاره به اینکه به همت پالایشگاه اصفهان امروز شروع خوبی برای برگزاری دوره‌های آموزشی HSE در صنایع است که باید سایر صنایع استان این اقدام را به‌صورت ماهانه و تخصصی برگزار نمایند افزود: با وجود سخت‌گیری‌های شدید ما به پالایشگاه اصفهان، در کشور این پالایشگاه باکیفیت‌ترین پالایشگاه کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان عنوان کرد:پالایشگاه اصفهان حامی محیط زیست/ پالایشگاه اصفهان باکیفیت‌ترین پالایشگاه کشور است
صفحه اقتصاد -

وی با بیان اینکه برخی پالایشگاه‌ها ۱۰ سال از پالایشگاه اصفهان عقب هستند، تصریح کرد: انتقال تجارب متخصصان HSE می‌تواند به افزایش کیفیت سایر صنایع کمک نماید.

لاهیجان‌زاده تأکید کرد: اگر مدیرعاملی به بحث محیط‌ زیست بها ندهد ما با آن مدیرعامل دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان درادامه صحبت های خود و در نشست خبری با خبرنگاران به این مسئله اشاره داشت: در آینده نزدیک فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان از فهرست صنایع آلاینده‌ها خارج می‌شوند و کسانی که به دنبال منابع عوارض آلایندگی هستند باید به فکر منابع دیگری باشند.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان ادامه داد: درسال ۱۴۰۲ در قانون بودجه و تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی این موضوع قانونمند شد و ما در سال گذشته چند تفاهم‌نامه را به امضا رساندیم که به تایید شورای برنامه‌ریزی استان رسید.

وی درباره طرح انتقال نیروگاه اصفهان توضیح داد: کماکان معتقد به انتقال نیروگاه به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر هستیم نیروگاه به‌صورت اجتناب‌ناپذیر ناکس تولید می‌کند و بار آلودگی ناکس آن، عدد بالایی است، نیروگاه اگر سیکل ترکیبی در همین محل شود، میزان مصرف گاز طبیعی آن بیش از یک میلیون مترمکعب کاهش پیدا خواهد کرد؛ اما در ۶ماهه دوم با مشکل مواجه می‌شویم و در صورت سیکل ترکیبی‌شدن در تابستان مجبور به مصرف گازوئیل خواهد بود که باز کانون آلودگی خواهد بود.

لاهیجان زاده گفت: بحث انتقال نیروگاه به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری شهرها در حال رفت‌وآمد فنی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته جلسات متعدد کارشناسی با پالایشگاه صورت گرفت، عنوان کرد: بندبند و جزءجزء درخواست‌ها مورد بررسی قرار گرفت و هم‌زمان بازدید میدانی توسط معاون وزیر در این زمینه صورت گرفته است، آنچه حاصل‌جمع بندی است، برخی از پروژه‌های پالایشگاه به مصوبه قبلی پالایشگاه برمی‌گردد و تأثیر محیط زیستی برای کل کشور دارد که بنزین و گازوئیل تولیدی به استانداردهای یورو ۵ می‌رسد و قابلیت اجرا دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل اجرای این قسمت گوگرد از این زنجیره خارج می‌شود، عنوان کرد: فرایندی معرفی شده است که با فنّاوری جدید ۷۰۰ تن گوگرد تولید شده در روز به محصول جدیدی تبدیل می‌شود.

لاهیجان زاده در رابطه ‌با ایجاد پتروشیمی‌های جدید از عدم موافقت محیط‌زیست با توسعه پتروشیمی‌ها در استان خبر داد و گفت: پالایشگاه اصفهان برای توسعه پتروشیمی‌های جدید خود، ۴۰ هکتار زمین در ساحل بندرعباس خریداری کرده و پروژه‌ها در کنار دریا توسعه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک ما هم در پالایشگاه و هم در فولاد مبارکه مبحث آلودگی را نخواهیم داشت و فولاد مبارکه و پالایشگاه از فهرست آلاینده‌ها خارج می‌شوند و کسانی که به دنبال منابع عوارض آلایندگی هستند بایدبه فکر منابع دیگری باشند.

گفتنی است، به همت پالایشگاه اصفهان اولین دوره آموزشی قوانین، مقررات و ضوابط محیط ‌زیست با حضور مدیران ادارت حفاظت محیط زیست کلیه شهرستان های استان اصفهان، مدیران استاندارد، مدیران و کارشناسان HSE صنایع روز ۲۱ خرداد ماه درپالایشگاه اصفهان برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

نظرسنجی

کدام یک از کاندیداهای زیر در انتخابات ریاست جمهوری رای می آورند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان