آخرین و جدیدترین خبر از شهریه مدارس غیرانتفاعی امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

هر ساله سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند پایه تحصیلی دانش آموزان، اقدام به تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ می کند.

آخرین و جدیدترین خبر از شهریه مدارس غیرانتفاعی امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

مدارس غیرانتفاعی نسبت به سایر مدارس از مزیت های مختلفی همچون وجود اساتید متخصص و خبره، خدمات آموزشی با کیفیت و ... برخوردار می باشند که داوطلبان می بایست جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه ای را پرداخت نمایند. به همین منظور والدینی که قصد ثبت نام فرزند خود در مقطع تحصیلی جدید را داشته باشند می توانند مدرسه غیرانتفاعی مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

طبق اعلام آموزش و پرورش، میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در اردیبهشت ماه 1403 اعلام خواهد شد.

معمولا سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با همکاری آموزش و پرورش  شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ را با توجه به امکانات ارائه شده توسط آن ها مشخص می کند که مبلغ آن با توجه به پایه تحصیلی، منطقه و استان و امکانات ارائه شده توسط مدرسه ها متفاوت است. با توجه به اهمیت اطلاع از  هزینه مدرسه غیر دولتی 1403 - 1404 برای بسیاری از والدین، در ادامه  شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ و عوامل تاثیرگذار بر آن بیان شده است.

شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

مدارس غیر انتفاعی ، مبلغی با عنوان شهریه را در زمان ثبت نام مدارس از دانش آموزان دریافت می کنند که معمولا هزینه حقوق و مزایای معلمان، مدیر و کادر آموزشی، اجاره بها، هزینه خدمات آموزشی و فوق برنامه و غیره را در بر می گیرد. مبلغ مذکور با توجه به نوع خدمات ارائه شده و منطقه ای که مدرسه غیر دولتی در آن واقع شده، متفاوت است.

در سال گذشته با اعلام رئیس سازمان مدارس غیر انتفاعی ، الگوی شهریه مدارس غیر انتفاعی  تغییر کرد و مدارسی که از نظر کیفیت امتیاز بالایی را کسب نموده بودند توانستند  شهریه خود را افزایش دهند. در سال گذشته شهریه مدارس غیر انتفاعی بین 5 الی 48 میلیون تومان اعلام شد که با توجه به پایه تحصیلی، ساعات فوق برنامه، امکانات مدرسه و سایر موارد متفاوت است.

همچنین در سال گذشته مدارس می توانستند با ارائه مستندات و دریافت مجوز از سازمان مدارس و مراکز غیر انتفاعی ، تا 38 درصد شهریه خود را افزایش دهند که حداکثر شهریه مدارس با کلاس های فوق برنامه تا 65 میلیون و 400 هزار تومان اعلام شد و مدارسی که در پایه دوازدهم به ارائه خدمات و کلاس های آموزشی و فوق برنامه می پردازند می توانند تا 15 درصد بیشتر از این مبلغ (تا 75 میلیون تومان) را دریافت نمایند.

طبق اعلام رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی،  شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در اردیبهشت ماه اعلام می شود که به محض اعلام در این بخش اطلاع رسانی خواهد شد.  مدارس غیر دولتی مجاز به افزایش شهریه برای پیش ثبت نام مدارس نخواهند بود. در سال جاری والدین می توانند با مراجعه به سایت  mosharekatha.ir از میزان هزینه مطلع شوند.

طبق اعلام ریاست سازمان مدارس غیر دولتی، مبلغ دریافتی به عنوان پیش ثبت نام مدارس غیر دولتی می بایست با توجه به شهریه مدارس در سال تحصیلی جاری از اولیا دانش آموزان اخذ شود و مدیران مدارس تنها مجاز به دریافت بخشی از شهریه در زمان پیش ثبت نام هستند. همچنین طبق اعلام این مقام، در صورت انصراف دانش آموز از پیش ثبت نام مدرسه به هر دلیلی، مدیران می بایست کل هزینه دریافت شده را به والدین عودت دهند.

میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی برای سال تحصیلی گذشته تمامی پایه های تحصیلی به جز دوازدهم از 5 الی 65 میلیون و چهارصد هزار تومان اعلام شد که به محض اعلام  شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در این بخش اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین خانواده‌هایی که بیش از نرخ مصوب پرداخت کرده اند می‌ توانند با ورود به سامانه شکایت خود را ثبت کرده و یا با تلفن ۴۳۱۷ تماس بگیرند و خانواده‌ هایی که تا اول مهر و شروع سال تحصیلی قصد جابجایی مدرسه فرزند خود را دارند می‌ توانند ۹۵ درصد شهریه پرداختی را از موسسات مدرسه پس بگیرند.

لازم به ذکر است که ثبت نام مدارس تیزهوشان در سایت های مدارس و یا به صورت حضوری انجام می شود که علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان و نحوه ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی 1403 - 1404  به مقاله ای که لینک آن در ادامه ارائه شده است مراجعه نمایند.

شهریه کلاس های فوق برنامه در مدارس غیر انتفاعی 1403 - 1404

هر ساله مدارس غیرانتفاعی و غیر دولتی به منظور برگزاری کلاس های فوق برنامه برای آمادگی بیشتر دانش آموزان در امتحانات و همچنین یادگیری بیشتر، اقدام به برگزاری کلاس های فوق برنامه می نمایند که معمولا شهریه کلاس های فوق برنامه در مدارس غیر انتفاعی 1403 - 1404  جدا از هزینه و شهریه مدرسه می باشد و با توجه به عوامل مختلفی تعیین می گردد. والدین می توانند از سایت مدارس یا مشارکت ها برای استعلام شهریه مدارس غیر دولتی اطلاعات بیشتری نیز کسب کنند.

هزینه لازم برای کلاس های فوق برنامه با توجه به عواملی مانند پایه دانش آموزان و همچنین با توجه به معلم و استادی که برای برگزاری فوق برنامه ها دعوت می شود متفاوت است. در سال جاری نمایندگان مجلس به منظور جلوگیری از دریافت هزینه بالاتر از اولیا، اقدام به تعیین سقف شهریه فوق برنامه مدارس غیردولتی نموده اند و در صورتی که مدرسه ای از این مبلغ بالاتر دریافت نماید شامل جریمه و برخورد خواهد شد.

طبق اعلام آموزش و پرورش، مدارس مجاز هستند تا سقف 40 درصد شهریه مصوب مدرسه که بر اساس برنامه درسی رسمی دانش آموزان مشخص نموده اند را به عنوان شهریه فوق برنامه تعیین نمایند. به عبارتی می توان بیان نمود که اگر هزینه شهریه رسمی مدرسه ای 10 میلیون تومان باشد ، سقف شهریه فوق برنامه ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ برای این مدرسه 4 میلیون تومان است و در صورت اعلام مبلغ بالاتر به دانش آموزان، با مدرسه برخورد خواهد شد.

عوامل تاثیر گذار بر میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

بسیاری از والدین و خانواده ها با توجه به امکانات و شرایط مدارس غیرانتفاعی  تصمیم به ثبت نام فرزندان خود در این مدارس می گیرند. با وجود این که ممکن است هزینه در نظر گرفته شده به عنوان شهریه مدارس غیرانتفاعی برای برخی خانواده ها نامعقول و زیاد باشد، اما باید توجه داشت که این مبلغ تعیین شده بر اساس میزان رسیدگی، مزایا و معایب کلاس ‌جبرانی  و امکانات ارائه شده به دانش آموزان در نظر گرفته می شود.

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، در سال جاری الگوی مشخص کردن شهریه در مدارس غیر دولتی مانند مدرسه منظومه خرد ، مدارس علامه طباطبایی و سایر مدارس غیر انتفاعی  تغییر نموده است و مدارس با توجه به امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهند و هزینه هایی که صرف آموزش آن ها در این مدارس می کنند، می توانند هزینه و شهریه خود را مشخص نموده و در صورت کسب امتیاز بالا تا 20 درصد شهریه را نسبت به سال قبل افزایش دهند.

عوامل تاثیر گذار بر میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی 1403 - 1404

میزان ساعات آموزشی

تعداد ساعات آموزش های فوق برنامه و مازاد

کلاس های آموزشی تخصصی

امکانات مربوط به تغذیه و رفت و آمد دانش آموزان

وجود امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و همایش های آموزشی

شرایط اقتصادی هر منطقه

لازم به ذکر است که در سال جاری مدارسی که علاوه بر آموزش دروس، در مسابقات و جشنواره های فرهنگی و یا رویکرد های فرهنگی و پرورشی فعالیت های خوبی داشته باشند امتیاز بیشتری را در الگوی تعیین شهریه کسب می نمایند. همچنین ترویج فرهنگ عفاف، حجاب و موضوع نماز در مدارس غیر انتفاعی دارای امتیاز ویژه ای می باشد که می تواند در شهریه آن ها موثر باشد.

شهریه مدارس شاهد ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴​  از غیر انتفاعی کمتر بوده و مبلغی است که برای فعالیت ‌های فوق برنامه و تقویتی  مدارس شاهد دریافت می شود. میزان شهریه شاهد توسط اداره امور شاهد و ایثارگری آموزش و پرورش تعیین می شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه پرداخت شهریه مداس غیرانتفاعی 1403 - 1404

شهریه مدارس غیرانتفاعی معمولا به صورت حضوری و در زمان ثبت نام مدارس دانش آموزان  پرداخت می شود. بسیاری از خانواده هایی که اقدام به ثبت نام فرزندان خود در مدارس غیرانتفاعی می نمایند، ممکن است شرایط کافی برای پرداخت هزینه های ثبت نام و شهریه را نداشته باشند.

در چنین مواقعی به طور معمول مسئولین مدارس غیرانتفاعی بر اساس شرایط خانواده ها، راه حل هایی را برای پرداخت شهریه توسط آنان در نظر می گیرند. تقسیط مبلغ شهریه و یا دریافت چک با مدت زمان تعیین شده از جمله روش هایی هستند که مسئولین مدارس برای پرداخت شهریه غیر انتفاعی در نظر می گیرند.

لازم به ذکر است که شهریه مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان بسیار کمتر از مدارس غیرانتفاعی می باشد و دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴  برای ثبت نام در این مدارس ملزم به پرداخت شهریه می باشند. شهریه در نظر گرفته شده برای مدارس نمونه دولتی در شهر ها و استان های مختلف متفاوت می باشد. برای اطلاع از میزان شهریه در این مدارس مقاله زیر را مطالعه نمایید.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص  شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ و هزینه مدرسه غیر دولتی 1403 - 1404  را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

منبع: هیوا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان