فوری؛ فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگیان | فیش حقوقی با کد ملی

اینگونه با کد ملی فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگیان خود را دریافت کنیم.

فوری؛ فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگیان | فیش حقوقی با کد ملی
صفحه اقتصاد -

فرهنگیان و باقی شغل ها با ورود به سامانه مورد نظر خود فیش حقوقی و اطلاعات شغلی خود را دریافت کنند و مشاهده کنند.ضمن این فرهنگیان با ورود به سایت خود میتوانند از مزایای دیگر هم برخوردار شود. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر را تا انتها در این خبر دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

روش دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری

بازنشستگان کشوری می‌توانند فیش حقوقی خود را به صورت اینترنتی از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری دریافت کنند. برای این کار، ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس eservices.cspf.ir مراجعه کنید. سپس، در قسمت ورود به سامانه، با وارد کردن شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب خود، وارد سامانه شوید.پس از ورود به سامانه، در قسمت خدمات حقوق، روی گزینه دریافت فیش حقوقی کلیک کنید. در این صفحه، اطلاعات فیش حقوقی شما نمایش داده می‌شود.

فیش حقوقی بازنشستگان آموزش و پرورش

فیش حقوقی یکی از مدارکی است که توسط سازمان محل کار آنان برای کارمندان شاغل یا بازنشسته صادر شده و در آن اطلاعات مربوط به حقوق، وام های دریافتی و کسورات مربوط به بیمه یا دیگر موارد درج می شود. آموزش و پرورش یکی از سازمان های معتبری است که علاوه بر صدور فیش برای کارمندان مشغول فعالیت، برای بازنشستگان نیز این مدرک را صادر می نماید.

فرهنگیان شاغل جهت دریافت فیش حقوقی غالبا باید به سایت مای مدیو مراجعه کنند، اما دریافت و مشاهده مدرک فرهنگیان بازنشسته از طریق ورود به سامانه صندوق بازنشستگی و به شکل آنلاین صورت خواهد گرفت. این اشخاص نیاز به مراجعه به اداره آموزش و پرورش نداشته و به راحتی می توانند مدرک الکترونیکی را مشاهده نمایند.

فیش حقوقی بازنشستگان آموزش و پرورش از آن جهت اهمیت دارد که میزان دقیق حقوق همراه با مالیات و وام های دریافتی در آن معین شده و قابل مشاهده می باشد. در صورت افزایش یا کاهش دریافتی بازنشسته ها می توانند فیش را دانلود و مشاهده کرده و از این طریق جزئیات و علل افزایش یا کاهش را جویا شوند.

سایت دریافت فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی

سایت دریافت فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگیان با سایت دریافت مدرک برای فرهنگیان شاغل فرق داشته و کاملا متفاوت است. بازنشستگان از طریق جستجوی نشانی cspf.ir در مرورگر و ورود به حساب کاربری خود در سامانه صندوق بازنشستگی کشوری می توانند برای مشاهده فیش اقدام کرده و اطلاعات لازم را به دست آورند.

سایت دریافت فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی به نشانی cspf.ir برای تمامی بازنشسته ها در دسترس بوده، اما تنها راه مشاهده مدرک مذکور در این سامانه تکمیل فرم ورود به حساب کاربری می باشد. در صورت فراموشی اطلاعات ورود به حساب افراد امکان اخذ مدرک را نداشته و با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

سایت صندوق بازنشستگی کشوری زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت کرده و خدمات زیادی از جمله استعلام بیمه مانند بیمه تکمیلی فرهنگیان و اخذ تسهیلات را ارائه می دهد که یکی از مهم ترین خدمات آن فراهم کردن امکان دریافت و مشاهده فیش فرهنگیان بازنشسته است. این سامانه دارای بخشی به عنوان میز خدمت الکترونیکی بوده که تمامی اطلاعات تماس با پشتیبانی بخش های مختلف در آن آورده شده و قابل استفاده می باشد.

فیش حقوقی بازنشستگان آموزش و پرورش در قالب فایل pdf صادر شده و از طریق نشانی cspf.ir قابل دریافت بوده که اشخاص در ادامه امکان پرینت گرفتن آن را نیز خواهند داشت. بازنشستگان در صورتی که تمایل به ضامن شدن داشته باشند، می بایست فیش حقوقی خود را پرینت گرفته و به عنوان یکی از مدارک لازم به بانک ها ارائه دهند، زیرا یکی از گروه های واجد شرایط برای ضمانت بازنشسته ها به حساب می آیند.

بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان می توانند با بهره‌گرفتن از روش‌های زیر، جهت اقدام به دریافت فیش حقوقی بازنشستگی تامین اجتماعی، عمل نمایند:

از طریق اپلیکیشن پیشخوان ۲۴

ورود به سامانه دریافت فیش و احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی

از طریق نرم افزار فیش حقوقی تأمین اجتماعی

کد دستوری USSD

مراجعه حضوری

برنامه کاریار

مشاهده فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته با کد ملی

فیش حقوقی بازنشستگان آموزش و پرورش از طریق سه روش مجزا قابل دریافت می باشد که یکی از آن موارد مشاهده فیش فرهنگیان بازنشسته با کد ملی و اطلاعات دفتر کل خواهد بود. جهت رفاه حال متقاضیان راهنمای تصویری دریافت از طریق کد ملی در ادامه آورده شده و توضیحات لازم نیز شرح داده شده است.

متقاضیان ابتدا می بایست نشانی cspf.ir را در مرورگر جستجو نموده و در ادامه پس از انتخاب گزینه “دریافت فیش حقوقی” روی گزینه “شناسایی سه عاملی” کلیک کنند.

در ادامه اشخاص می توانند کد ملی، شماره مرتبط با دفتر کل و شماره حساب را جهت دریافت فیش حقوقی در فرم درج نمایند.

فیش حقوقی بازنشستگان آموزش و پرورش برای هر شخصی به صورت جداگانه صادر شده و طبیعتا مدرک مربوط به هر فرد با دیگری فرق دارد، به همین علت اشخاص جهت مشاهده این فیش می بایست اطلاعات فردی را در فرم ورود درج کرده و در غیر این صورت به هیچ عنوان امکان مشاهده مقادیر مورد نیاز را نخواهند داشت.

اطلاعات فیش حقوقی بازنشسته فرهنگیان

فیش حقوقی بازنشستگان آموزش و پرورش دارای بخش های مختلف و اطلاعات خاصی بوده که افراد پس از دریافت و در هنگام مشاهده فیش فرهنگیان بازنشسته می بایست آن قسمت ها را بررسی نمایند. جهت آشنایی بیشتر متقاضیان با اطلاعات هر قسمت و اهمیت موارد در ادامه تمامی بخش ها معرفی و شرح داده شده اند:

اطلاعات فردی: در اولین بخش غالبا تاریخ صدور فیش حقوقی و همچنین نام و نام خانوادگی فرد بازنشته درج می شود، کد یا شماره پرسنلی نیز در همین قسمت وجود داشته و قابل مشاهده است.

جزئیات حقوق و کسورات: در ادامه افراد می توانند صورت حساب حقوقی را مشاهده نمایند که غالبا لیست کسورات نیز در آن درج می گردد. کسورات شامل مواردی مانند قسط ها، مالیات ها، بدهی های موسسه ها یا شرکت ها می باشد. در صورتی که اشخاص از کمک هزینه فرزند یا دیگر موارد این چنینی بهره مند شوند جزئیات آن در فیش درج می گردد.

مبلغ دقیق حقوق: در نهایت افراد می توانند مبلغ دقیق ماهانه دریافتی را از جمع حقوق و کمک هزینه ها به دست می آید مشاهده کرده و همچنین جمع کسورات را بررسی نمایند. میزان دقیق دریافتی فرهنگیان بازنشسته که پس از کاهش کسورات به حساب آنان واریز شده نیز در مدرک مربوطه درج گشته و برای بازنشستگان قابل مشاهده است.

بررسی اطلاعات فیش حقوقی بازنشسته فرهنگیان اهمیت بالایی داشته و افراد در صورتی که پس از مشاهده فیش فرهنگیان بازنشسته از مشکل خاصی مطلع شدند جهت پیگیری می توانند با اداره آموزش و پرورش ارتباط برقرار نمایند. برای مثال اگر وجه خاصی بدون دلیل از دریافتی کسر شده باشد، امکان بررسی و پیگیری از طریق آموزش و پرورش ناحیه یا استان وجود خواهد داشت.

قاریان بدون کنکور وارد فرهنگیان میشوند؟

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد، افزود: باید تعامل و تعارف به معنای شناخت میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه تربیت کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی با بیان اینکه پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود ادامه داد: همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود.

وزیر آموزش وپرورش به طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی اشاره کرد که ظرف یک ماه ارائه می شود و گفت: برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا می‌شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی درحال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان این‌گونه تربیت شوند.

معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود

وی با بیان اینکه طرح اتقان ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه بندی معلمان مرتبط کنید گفت: معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با آن مانوس نبودند، فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی با بیان اینکه برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم باید اندیشید گفت: همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود ۴۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مؤسسات نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان