مدارس آذربایجان غربی و ارومیه فردا شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس ارومیه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس آذربایجان غربی و ارومیه فردا شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس ارومیه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

مدارس آذربایجان غربی و ارومیه فردا شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس ارومیه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش‌یابی بارش باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه‌ای برای روز جمعه تا سه شنبه پیش بینی می شود.

سعید خلیلی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارشها روز جمعه در مرکز و شمال، یکشنبه جنوب، دوشنبه در تمامی مناطق و سه‌شنبه مجدد در شمال آذربایجان غربی محقق می شود.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی و وقت سیلاب و طغیان رودخانه های استان وجود دارد و لازم است تدابیر لازم توسط شهروندان و مسوولان بکار گرفته شود و خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و نقاط کوهپایه ای نیز لازم است تا پایان فعالیت این امواج بارشی مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: لازم است شهروندان و دستگاهها با توجه به احتمال تند بادهای لحظه ای نسبت به محکم سازی سازه های فلزی و ساختمانی اقدام کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ساعت گذشته گفت: شهرستان ارومیه دمایی بین ۱۴و ۲۵درجه سانتی گراد بالای صفر داشت و شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۳۰درجه گرمترین و شهرستان تکاب با دمای مثبت سه درجه سانتی گراد خنک ترین شهر استان بود.

متوسط بارش آذربایجان غربی طی سال زراعی جاری حدود ۲۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به زمان مشابه سال زراعی گذشته ۳۳ میلی متر شامل ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش دارد.

بارش ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

بارندگی ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان