مدارس فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

مدارس فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی،بارش برف یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تعطیلی مدارس گیلان فردا

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تعطیلی مدارس شیفت صبح برخی مناطق گیلان به علت بارش برف خبر داد.

محمد حسین رمضانی اظهار کرد: به دلیل بارش برف، مدارس تمام مقاطع تحصیلی شیفت صبح در دیلمان و عمارلوی رودبار فردا دوشنبه ۷ اسفند تعطیل است.

رمضانی افزود: همچنین مدارس ییلاقی و سخت گذر املش، رحمت آباد، اطاقور و رحیم آباد و مدرسه ابتدایی ماسوله نیز در شیفت صبح تعطیل می‌باشد.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس در تاریخ ۷ اسفند گفت: فردا آموزش دانش آموزان در این مناطق از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان از مدیران مدارس خواست ضمن حضور در مدارش و پیگیری آموزش مجازی از طریق اپلیکیشن شاد، در مدیریت سیستم‌های گرمایشی مدارس اهتمام جدی داشته باشند.

مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان گیلان، به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان، به علت بارش سنگین برف تعطیل شد استاندار گیلان اعلام کرد: در مناطق کوهستانی استان گیلان بیش از یک متر برف باریده است و بازگشایی راه‌ها همچنان ادامه دارد. در منطقه سراوان رشت به دلیل آسیب دیدن ترانس دچار قطعی برق هستیم و کارکنان توزیع برق مشغول رفع مشکل هستند.

تعطیلی مدارس کردستان فردا

براساس اعلام آموزش و پرورش کردستان مدارس برخی مناطق استان روز دوشنبه بدلیل برودت هوا غیرحضوری است و آموزش از طریق شبکه شاد انجام می‌شود.

براین اساس، با توجه به برودت هوا و با تصمیم فرماندار بیجار، فردا دوشنبه فعالیت کلیه مدارس روستایی این شهرستان در تمامی دوره‌های تحصیلی و همچنین دوره ابتدایی سطح شهرهای این شهرستان به‌صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.

همچنین مراکز پیش دبستانی و مراکز سنجش نیز این شهرستان در روز دوشنبه تعطیل است.

همچنین فعالیت تمامی مدارس سطح شهر و روستاهای تابعه منطقه کرانی به صورت غیرحضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام می‌شود و مراکز پیش دبستانی در این تاریخ تعطیل است.

با تصمیم فرماندار شهرستان دیواندره نیز بدلیل برودت هوا و یخبندان، فردا دوشنبه فعالیت کلیه مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره های مختلف تحصیلی سطح شهر و روستای این شهرستان با تأخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

با عنایت به پیشنهاد مدیر آموزش و پرورش و موافقت فرماندار مریوان به دلیل برودت هوا فردا دوشنبه فعالیت کلیه مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی در نوبت صبح با تاخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر برودت هوا فردا دوشنبه فعالیت کلیه مدارس سطح شهر و روستای بانه در نوبت صبح به صورت غیر حضوری بوده و آموزش در بستر شاد انجام خواهد شد.

همچنین مراکز پیش دبستانی در این نوبت تعطیل است.

تعطیلی مدارس کرمانشاه فردا حقیقت دارد؟ 

روابط عمومی استانداری کرمانشاه از تاخیر ۲ساعته برای نوبت صبح مقطع ابتدایی در ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه خبر داد.

به اعلام روابط عمومی استانداری کرمانشاه فردا دوشنبه ۷ اسفند مدارس مقاطع ابتدایی در ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه با ۲ ساعت تأخیر شروع بکار خواهد کرد.

بر اساس این اعلام مدارس ۱۰ شهرستان دالاهو، اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه، جوانرود، هرسین، سنقر و کلیایی، صحنه و کنگاور با ۲ ساعت تأخیر آغاز بکار خواهند کرد.

گفتنی است، تغییری در روند معمولی آغاز بکار مدارس شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب نخوایم داشت.

تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی فردا حقیقت دارد؟ 

اداره‌ کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اطلاعیه‌ای در خصوص فعالیت مدارس استان در روز دوشنبه صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛

با توجه به برودت هوا؛ فعالیت تمامی مدارس منطقه اسکو (مدارس شهری و روستایی اسکو و شهر جدید سهند) در شیفت صبح و در تمامی مقاطع تحصیلی، با یک ساعت تأخیر، آغاز خواهد شد.

در کلیبر با توجه به بردوت و سرمای شدید، فعالیت مدارس شهری منطقه کلیبر در تمامی مقاطع و مدارس شهری، روستایی و عشایری بخش آبش احمد با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد شد و فعالیت مدارس روستایی بخش مرکزی کلیبر در مقطع ابتدایی، غیرحضوری می‌باشد.

در سراب با توجه به برودت هوا و سرمای شدید؛ فعالیت مدارس شهری و روستای منطقه سراب در تمامی مقاطع تحصیلی بصورت غیر حضوری می‌باشد.

در مهربان به دلیل برودت و سرمای شدید هوا در شهر مهربان، فعالیت‌های آموزشی در مقطع پیش دبستانی در این منطقه، تعطیل بوده و فعالیت مدارس ابتدایی شهری و روستایی در نوبت صبح و بعد از ظهر بصورت غیرحضوری است. فعالیت مدارس مقاطع متوسطه شهری و روستایی نیز با یک ساعت تأخیر، آغاز خواهد شد.

در هریس با توجه به برودت هوا در منطقه هریس، فعالیت مدارس این منطقه در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی در شیفت صبح با یک ساعت تأخیر آغاز خواهد گردید.

در نظرکهریزی به علت برودت هوا، فعالیت کلیه مدارس شهری و روستایی منطقه نظرکهریزی در تمام مقاطع تحصیلی در شیفت صبح با یک ساعت تأخیر، شروع خواهد شد.

تعطیلی مدارس خراسان شمالی فردا

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: کلیه مدارس خراسان شمالی به صورت غیرحضوری شد و ادارات هم به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

غلامرضا شفیق اظهار کرد: بر اساس تصویب کارگروه مدیریت انرژی خراسان شمالی و به منظور مدیریت مصرف گاز دوشنبه محدودیت‌هایی با نظر استاندار اعلام شد.

وی در ادامه افزود: مهدهای کودک‌ها و مراکز پیش دبستانی‌ها در خراسان شمالی تعطیل است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: فعالیت کلیه مدارس و مراکز آموزش عالی مراکز غیرحضوری است.

شفیق بیان کرد. بانک‌ها و بیمه‌های خراسان شمالی تعطیل هستند و تنها شعب کشیک دایر خواهند بود.

وی در ادامه بیان کرد: ادارات و نهادها به صورت دورکاری انجام وظیفه خواهند کرد و قطع کامل گاز ادارات انجام شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: این محدودیت‌ها شامل دستگاه‌های عملیاتی، امدادی، خدماتی و درمانی نمی‌شود.

تعطیلی مدارس خراسان جنوبی فردا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل برودت هوا، ادارات و دستگاه های اجرایی در ۶ شهرستان استان فردا - دوشنبه هفتم اسفند - تعطیل است.

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده شامگاه یکشنبه اعلام کرد: با عنایت به افت شدید دما و ضرورت مدیریت مصرف گاز، ادارات، دستگاه‌ های اجرایی و دانشگاه ها در شهرستان های نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، زیرکوه و قاینات فردا تعطیل است.

وی افزود: آموزش در همه مقاطع تحصیلی و در دو نوبت صبح و عصر در این ۶ شهرستان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: دستگاه های خدمات رسان، بیمارستان ها و مراکز درمانی از این قاعده مستثنی بوده و به روال شرایط عادی خدمات دهی خواهند داشت.

وی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر تداوم سرما طی چند روز آینده و افت شدید دما که افزایش میزان مصرف گاز را به همراه خواهد داشت، لذا ستاد مدیریت بحران در راستای پایداری گاز در بخش خانگی، این تصمیم را اتخاذ کرد.

عباس زاده با اشاره به اینکه در برخی استان های دیگر کشور از جمله خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز احتمال افت شدید دما گزارش شده، به شهروندان توصیه کرد: برای حفظ پایداری شبکه، در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی به برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور مدیریت شرایط موجود اشاره و تأکید کرد: گاز تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی تا روز شنبه دوازدهم اسفندماه قطع می شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی و ادارات مکلفند از سوخت دوم و جایگزین استفاده کنند.

تعطیلی مدارس مازندران فردا

برف و یخبندان بنا به گفته مدیران آموزش و پرورش کلاردشت و مرزن اباد فعالیت آموزشی دانش آموزان این شهرستان سردسیر و کوهستانی را برای فردا /دوشنبه/ غیر حضوری کرد.

محمد پورداودی افزود: این تصمیم به علت سرمای بیش از حد و لغزندگی سطح معابر شهری و روستایی بر اثر بارش برف به منظور حفظ جان دانش آموزان با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و فرماندار شهرستان گرفته شد.

وی اظهار کرد: دانش آموزان دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای فردا ۷ اسفند می‌توانند به صورت غیر حضوری از طریق بستر پیام رسان شاد آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

هواشناسی مازندران هم امروز - یکشنبه - با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی، نسبت به جاری شدن سیلاب، کولاک برف و یخبندان در مناطق مختلف مازندران هشدار داده بود.

هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را صبح امروز و فردا اعلام و پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت با بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی به نسبتا شدید و در دامنه ها و ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز مه آلود با بارش برف و کولاک همراه باشد.

طبق این گزارش، این شرایط نامساعد آب و هوایی تا روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در این استان حاکم بوده و روز جمعه این سامانه از استان خارج می‌شود.

در شهرستان ۵۰ هزار نفری کلاردشت بیش از چهار هزار دانش آموز در ۴۵ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

تعطیلی مدارس مرکزی فردا

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد با توجه به بارش برف، همه مدارس و آموزشگاه‌ها شامل مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس همه دوره های آموزشی در شهر و روستای استان مرکزی تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است: مدارس در شهر و روستای شهرستان‌های اراک (ناحیه یک و دو) زرندیه، نوبران، آشتیان، ساوه، کمیجان، سربند، شازند، خنداب، محلات، خمین، فراهان، تفرش، دلیجان روز دوشنبه هفتم اسفند ماه، در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

تعطیلی یا تاخیر در شروع مدارس سایر شهرستان‌ها به زودی اعلام خواهد شد. ‌

همچنین بر اساس اطلاعیه مدیریت بحران استان مرکزی فعالیت بانک‌ها و ادارات استان هم فردا با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

‌۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

تعطیلی مدارس اردبیل فردا

فعالیت مدارس شهرستان‌های مشگین شهر و خلخال به علت بارش برف و برودت هوا به صورت غیر حضوری و آموزش از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان مشگین شهر یکشنبه شب اعلام کرد: به دلیل برودت هوا و بارش برف، فعالیت آموزشی دوره تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی و استثنایی مدارس روستایی و شهری مشگین شهر در نوبت صبح روز دوشنبه هفتم اسفند ماه به صورت غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

همچنین فعالیت مقطع متوسطه اول مدارس روستایی این شهرستان هم در نوبت صبح فردا غیرحضوری بوده و آموزش از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خلخال هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل برودت هوا در خلخال، فعالیت های آموزشی مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و مدارس استثنایی شهری و روستایی در نوبت صبح به صورت غیر حضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

طی روزهای اخیر و بر اثر فعالیت سامانه سرد و بارشی، دمای هوا در استان اردبیل کاهش یافته است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل کمینه دمای هوا در برخی مناطق این استان بین هشت تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

تعطیلی مدارس قزوین فردا

در پی بارش برف و برودت هوا، روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آموزش مدارس شهرستان آوج دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری است.

در اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، در خصوص وضعیت تعطیلی آموزش حضوری مدارس آمده است: به دلیل بارش برف و برودت هوا، تمامی مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی، متوسطه و مدارس استثنایی، شهرستان آوج طی روز دوشنبه هفتم اسفند ماه در نوبت صبح غیرحضوری خواهد بود و کلاس درس دانش‌آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

فعالیت مابقی مراکز آموزشی استان قزوین حضوری است.

تعطیلی مدارس قم فردا

به دلیل بارش برف و باران و برودت هوا، مدارس استان قم در تمامی مقاطع تحصیلی فردا دوشنبه هفتم اسفند ماه به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در اطلاعیه ای اعلام کرد که به دلیل بارش برف، برودت هوا و یخبندان، مدارس همه مقاطع تحصیلی استان قم فردا دوشنبه هفتم اسفندماه بصورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، ساعت کار ادارات و دانشگاه‌های استان نیز با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

تعطیلی مدارس همدان فردا

با توجه به بارش برف، سرمای شدید و لغزندگی سطح معابر عمومی، تمام دوره‌های تحصیلی در سراسر استان همدان فردا دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ در نوبت صبح تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی صورت می‌گیرد.

به اطلاع هم استانی‌های عزیز می‌رساند همچنین مراکز سنجش بدو ورود به دبستان نیز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ تعطیل است.

مقتضی است؛ مدیران محترم مدارس اهتمام ویژه در مدیریت سیستم‌های گرمایشی و موتورخانه‌های مدارس را داشته باشند.

تعطیلی مدارس خراسان رضوی فردا

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به علت برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر فردا دوشنبه فعالیت برخی از مدارس خراسان رضوی غیرحضوری شد.

حسین محمدزاده اظهار کرد: به علت برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر؛ فردا دوشنبه ۷ اسفندماه فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی سرخس در دو نوبت صبح و عصر و مدارس ابتدایی سرولایت و فریمان در نوبت صبح به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و کلیه مدارس گناباد در تمامی مقاطع و مدارس ابتدایی شهرستان کلات در نوبت صبح با دو ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به علت برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر؛ فردا دوشنبه ۷ اسفندماه فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی سرخس در دو نوبت صبح و عصر و مدارس ابتدایی سر ولایت و فریمان در نوبت صبح به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان شاد برگزار خواهد شد و کلیه مدارس گناباد در تمامی مقاطع و مدارس ابتدایی شهرستان کلات در نوبت صبح با دو ساعت تأخیر آغاز خواهد شد.

وی افزود: کلیه مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها، مدارس استثنایی و فعالیت مراکز جامع سنجش آموزش و توانبخشی شهرستان‌های سرولایت، سرخس و فریمان نیز تعطیل است.

محمدزاده تصریح کرد: با عنایت به انتشار اخبار غیر موثق غیرحضوری شدن مدارس در برخی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی؛ حق پیگیری قانونی آموزش و پرورش استان در این خصوص محفوظ است لذا به همین منظور اولیا و دانش آموزان عزیز آخرین اطلاعات در خصوص غیرحضوری شدن مدارس آموزش و پرورش استان را تنها از کانال آموزش و پرورش خراسان رضوی به آدرس https://shad.ir/apkhrazvi در پیام رسان شاد، پیگیری کنند.

تعطیلی مدارس گلستان فردا

مدارس برخی شهرهای گلستان فردا بصورت غیر حضوری برقرار می شود.

با عنایت به برودت هوا، مدارس برخی شهرهای استان گلستان فردا غیر حضوری خواهد بود.

کلیه مدارس شهرستان گالیکش بر اساس نرم افزار شاد برقرار خواهد بود.

مدارس غیر حضوری استان به شرح؛ روستاه های زیارت و شاهکو سفلی در شهرستان گرگان، مدارس دهنه زرین گل در شهرستان علی آباد کتول، مدارس شهر رامیان و روستاهای کوهستانی در شهرستان رامیان، مدارس نوده خاندوز و بخش چشمه ساران در شهرستان آزادشهر، مدارس ابتدایی و متوسطه اول در شهرستان کلاله، مدارس بخش گلیداغ در شهرستان مراوه تپه، مدارس ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در نواحی کوهستانی در شهرستان مینودشت، مدارس ابتدایی نوبت صبح در شهرستان گنبد کاووس و مدارس حاجی آباد کوهپایه در شهرستان کردکوی می‌باشد.

تعطیلی مدارس البرز فردا

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: فردا دوشنبه مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و مقطع ابتدایی در استان البرز غیر حضوری است.

احمد افضلی از تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی و غیر حضوری شدن آموزش مقطع تحصیلی ابتدایی در استان البرز در روز دوشنبه هفتم اسفند ماه به دلیل بارش برف و برودت هوا خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بیان کرد: از مردم تقاضا داریم در جهت مدیریت مصرف انرژی تلاش کنند تا در روزهای آتی بدون وجود هرگونه مشکل از این روزهای سرد و سخت عبور کنیم.

تعطیلی مدارس یزد فردا

ستاد مدیریت بحران استان یزد از غیرحضوری شدن مدارس یزد در برخی شهرستان‌های استان خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، مدارس ابتدایی استان به جز شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و مروست، فردا تعطیل و به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

این تصمیم با توجه به بارش نزولات جوی، برودت هوا و مه صبحگاهی اتخاذ شد. مقطع پیش دبستانی نیز در این شهرستان‌ها تعطیل شدند.

همچنین مدارس مقطع متوسطه در بخش‌های عقدا و رباط پشت بادام اردکان، ندوشن میبد، روستاهای بخش مرکزی و نیر شهرستان تفت و بخش آسفیج بهاباد نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

تعطیلی مدارس تهران فردا

نحوه فعالیت مدارس استان تهران برای فردا دوشنبه اعلام شد.

بنا بر اعلام آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به علت بارش برف و یخبندان، مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم) شهرستان فیروزکوه فردا _دوشنبه هفتم اسفند_ در نوبت صبح غیرحضوری شد.

به علت بارش برف، یخبندان و کاهش محسوس دما، آموزش در همه مقاطع تحصیلی نوبت صبح فیروزکوه به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌رسان شاد برگزار خواهد شد.

نحوه فعالیت مراکز آموزشی سایر شهرستان‌های استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تعطیلی مدارس کرمان فردا

بارش برف و باران از امروز(یکشنبه) در کرمان، برخی کلاس های درس مدارس را در شهرستان های راور و زرند طی روز دوشنبه غیرحضوری یا تعطیل کرد.

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، بارش برف و باران آموزش حضوری مدارس منطقه فیض آباد، بخش کوهساران و روستاهای خورند، ریحان، بغیجان از توابع شهرستان راور در روز دوشنبه هفتم اسفند را غیرحضوری کرد.

در پی بارش برف و باران و احتمال یخ زدگی معابر، آموزش حضوری مدارس منطقه یاد شده فردا هفتم اسفند تعطیل و آموزش از طریق مجازی پیگیری می‌شود.

براساس این گزارش، آموزش این مدارس از طریق فضای مجازی در تمامی دوره‌های تحصیلی دنبال خواهد شد.

بارش برف و باران از بامداد امروز یکشنبه در بسیاری مناطق استان کرمان بویژه مرکز استان آغاز شده است در حالیکه شرق کرمان همچنان درگیر گرد و خاک است.

همچنین در اطلاعیه جداگانه دیگری از این سازمان، بارش برف و باران آموزش حضوری مدارس دوره ابتدایی شهرستان زرند و مدارس مناطق دشتخاک و سربنان از توابع این شهرستان را در تمامی دوره های تحصیلی در روز دوشنبه هفتم اسفند ماه تعطیل کرد.

در پی بارش برف و باران و احتمال یخ زدگی معابر، آموزش حضوری مدارس دوره ابتدایی شهرستان زرند و مدارس مناطق دشتخاک و سربنان از توابع این شهرستان در تمامی دوره های تحصیلی در روز دوشنبه هفتم اسفند ماه تعطیل شد و آموزش از طریق مجازی پیگیری می شود.

مدارس سرچشمه در کلیه مقاطع تحصیلی و مدارس رفسنجان در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول دوشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ با توجه به بارش برف و برودت هوا تعطیل می‌باشد.

تعطیلی مدارس چهارمحال و بختیاری فردا

مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت آموزشی تمام مقاطع تحصیلی شهرستان کوهرنگ روز دوشنبه هفتم اسفند به صورت غیرحضوری در شبکه شاد انجام می‌شود.

ارشاد شاهقلی یکشنبه شب با اعلام این خبر افزود: با توجه به بارش برف و باران و احتمال لغزندگی معابر، فعالیت آموزشی سایر مدارس استان نیز از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد

به گفته وی، در صورت تغییر در شرایط جوی اطلاعیه تکمیلی راس ساعت ۶ صبح فردا منتشر می‌شود.

براساس اعلام هواشناسی استان ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ به ۵۹ سانتی‌متر رسید.

تعطیلی مدارس زنجان فردا

مدارس ابتدایی نوبت بعدازظهر زنجان مجازی شد. مدیرکل مدیریت بحران زنجان اعلام کرد: با توجه به برودت هوا فعالیت حضوری نوبت عصر مدارس ابتدایی امروز مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به برودت شدید هوا، فعالیت آموزشی برخی مدارس این استان در شیفت صبح دوشنبه به صورت غیر حضوری شد.

عباس بابایی شامگاه یکشنبه افزود: با توجه به کاهش محسوس دما فعالیت حضوری شیفت صبح مهد کودک و کودکستان ها، مدارس مقطع ابتدایی استان تعطیل و فرآیند آموزش به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شیفت صبح مدارس استثنایی استان در هر سه مقطع نیز فردا دوشنبه تعطیل است.

بنا بر اعلام هواشناسی استان زنجان زنجانی ها از امروز تا پایان هفته کاهش محسوس دما و یخبندان را تا پایان هفته تجربه می‌کنند.

تعطیلی مدارس اصفهان فردا

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از تعطیلی مدارس شهرستان‌های خوانسار و خور و بیابانک فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه خبر داد.

جلال سلمانی اظهار کرد: با توجه به بارش برف و برودت دما، مدارس تمامی مقاطع شهرستان‌های خوانسار و خوربیابانک به علت بارش برف و یخبندان فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه به صورت غیرحضوری است.

وی افزود: همچنین تمامی مقاطع شهرستان‌های فریدن، فردیدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، گلپایگان، نطنز و بخش‌های برزک، قمصر و نیاسر شهرستان کاشان فردا با یک ساعت تأخیر آغاز به کار خواهند کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: یک ساعت تأخیر ابتدای روز، به انتهای ساعت آموزشی مدارس اضافه خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز در اکثر استان‌های کشور شاهد بارش برف همراه با کاهش دما خواهیم بود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز برای قالب مناطق کشور بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود افزود: بیشینه بارش در گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، برخی نقاط از سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکز و شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق و شمال خراسان رضوی، شاهد بارش برف خواهند بود.

ضیاییان گفت: دوشنبه( ۷ اسفند) در نوار غربی و جنوب کشور بارش کاهش می‌یابد و در سایر مناطق بارش برف و باران ادامه می‌یابد. عمده بارش در سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود. همچنین در این روز بیشینه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان است که به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید است.

وی افزود: سه‌شنبه(۸ اسفند) در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز همچنین در غرب سواحل دریای خزر و نیز برخی مناطق شرق و جنوب شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: چهارشنبه (۹ اسفند) با تقویت سامانه بارشی به تدریج بارش برف و باران کل کشور به جز شمال شرق را فرا می‌گیرد و برای پنجشنبه(۱۰ اسفند) به جز مناطقی از غرب و جنوب کشور، در سایر مناطق کشور بارش‌ها ادامه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: از امروز در مناطقی از شرق و جنوب شرق، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید رخ می‌دهد و در برخی از این مناطق ریزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست. همچنین از امروز تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق واقع در نیمه شمالی کشور دما بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

ضیاییان اضافه کرد: امروز و فردا خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان، روز سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و امروز تا سه شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا دوشنبه(۸ اسفند) ابری و مه رقیق در بعضی ساعت‌ها بارش برف، از بعد از ظهر افزایش باد با احتمال کولاک برف با بیشینه دمای ۵ و کمینه ۱ و در روز سه شنبه(۹ اسفند) ابری گاهی بارش برف در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با احتمال کولاک برف با بیشینه دمای ۴ و کمینه صفر همراه است.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل و زنجان با کمینه ۱۰- و ۹- درجه سانتیگراد و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای ۲۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

تعطیلی مدارس سیستان وبلوچستان فردا

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی شبانه روز گذشته تاکنون مدارس شهرستان‌های خاش، دلگان و قصرقند در نوبت صبح امروز دوشنبه را به تعطیلی کشاند.

مجید محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: براثر بارندگی های شدید برخی مسیرهای روستایی در شهرستان های دلگان و قصرقند بسته شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز از سیستان و بلوچستان خارج می شود افزود: هم اینک هیچ مسیر اصلی در این استان بسته نیست و مساله بحرانی ناشی از بارندگی تاکنون گزارش نشده است.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان از فعالیت سامانه بارشی به همراه وزش باد و کاهش موقتی دما در استان خبر داد.

علی ملاشاهی افزود: رخداد بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعد و برق یا احتمال بارش تگرگ، تندبادهای لحظه‌ای و مه و کاهش موقتی و محسوس دما تا امروز پیش‌بینی می‌شود.

وی به مردم توصیه کرد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و احتیاط در ترددهای دریایی و جاده ای را در نظر بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    لطفا تعطیل کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان