خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد | مددجویان کمیته امداد بخوانند

در ادامه رسیدگی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت حق بیمه واحدهای مسکونی در سال آینده معاف شدند.

خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد | مددجویان کمیته امداد بخوانند
صفحه اقتصاد -

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح روز – سه شنبه سوم بهمن ماه – و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، جزء ۱، ۲ و ۳ بند (ص) و بند (ش) تبصره هفت این لایحه را تصویب کردند.

جزء یک بند (ص) بدین شرح است: عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سقف ۸۹ هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود؛ مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز، از شمول حکم این جزء معافند.

بر اساس جز ۲ بند (ص): به استناد ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت های تابعه ذیربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ ۴ هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ ۳ هزار ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ۳۰ هزار ریال أخذ و به عنوان منابع داخلی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند گزارش مبالغ پرداختی شرکت های بیمه‌ای از محل منابع این جزء را از شرکت های مذکور، أخذ کنند. شرکت های بیمه‌گر با هماهنگی وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند با صدور بیمه‌نامه، مشترکان را از حقوق خود مطلع و متناسب با مبلغ دریافتی شرکت بیمه مربوط، خسارات واردشده را جبران کنند.

در جزء ۳ بند (ص) تبصره ۷ آمده است: در اجرای مواد (۲) و (۴) قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب ۱۳۹۹/۸/۵ حداکثر حق بیمه پایه سالانه هر واحد مسکونی دارای انشعاب قانونی برق در سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۳ میلیون ریال تعیین می‌شود که سهم مالکان به مبلغ سالانه ۹۰۰ هزار ریال توسط وزارت نیرو از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی دریافت و به حساب صندوق مذکور نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و سایر افرادی که از پرداخت ناتوان هستند، از پرداخت این حق بیمه معافند.

بند (ش) تبصره ۷ بدین شرح است: تعرفه گاز مصرفی تأسیسات گردشگری و صنایع دستی و آبدرمانی‌ها و هتل‌ها مشابه تعرفه خدمات است و تعرفه برق موارد موضوع این بند در مناطقی که فاقد گاز هستند برابر تعرفه مصارف عمومی در قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق در نظر گرفته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان