مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ تعطیلی مدارس تبریز سه شنبه پرداخته شده است.

مدارس آذربایجان شرقی و تبریز فردا سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس تبریز ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

گفتنی است تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی فردا سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است. 

مدارس تبریز فردا تعطیل است؟ آیا فردا مدارس تبریز تعطیل است؟

مدارس ۷ شهر آذربایجان شرقی تعطیل شد. در پی تداوم آلودگی هوا مدارس تبریز ( نواحی پنجگانه، خسروشاه، باسمنج  و سردرود) و شهرستان اسکو ( اسکو، ایلخچی و شهر جدید سهند) در تمام مقاطع تحصیلی در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر دوشنبه غیرحضوری است.

️نظارت بر فرایند تشکیل کلاس‌های مجازی و راهبری ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان بر عهده مدیران مدارس مناطق ذکر شده است.

چند روزی است که هوای شهر تبریز همچون دیگر شهرهای صنعتی کشور به دلیل پدیده وارونگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی آلوده است.

روز گذشته با تشدید آلودگی هوا تنها مدارس ابتدایی و پیش دبستان در شهر تبریز و شهرستان اسکو تعطیل بود ولی امروز با افزایش آلاینده‌ها مدارس تمام مقاطع تحصیلی در دو شهر تبریز و اسکو تعطیل شد.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای استان آذربایجان شرقی، شاخص آلودگی هوای تبریز هم‌اکنون روی عدد ۱۵۵ قرار دارد و کیفیت هوا در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها است. در وضعیت قرمز آلودگی هوا؛ افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در سه روز آینده با توجه به سکون و پایداری نسبی جو، انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت استان به ویژه تبریز تداوم دارد.

محمد امیدفر افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، این وضعیت در برخ نواحی موجب بروز غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در این شهرها می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا روز چهارشنبه در استان حاکم می‌شود، اظهار کرد: از روز چهارشنبه گذر امواج تراز میانی جو موجب افزایش ابر، وزش باد و در برخی نواحی بارش باران می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و ارتفاعات استان موجب بارش برف و بروز مه می‌شود و این ناپایداری تا بعد از ظهر پنجشنبه ادامه می‌یابد.

احتمال تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات وجود دارد

وضعیت هوای تبریز طی روزهای اخیر در شرایط نارنجی و قرمز بوده و غلظت ذرات معلق افزایش یافته است. همچنین بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی شرایط پایداری جو تا پایان هفته ادامه دارد و حتی وضعیت آلودگی هوا تشدید می‌شود.

غیر حضوری شدن مدارس و مستثنی شدن دانشجویان از تعطیلی‌ها گلایه این قشر و خانواده‌های آنها را به همراه داشته است.

برخی خانواده‌ها هم می‌گویند فرق دانشجو و دانش آموز چیست و چرا فرزندانشان در این شرایط آلودگی باید به دانشگاه روند.

با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی در شهر تبریز احتمال تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات نیز وجود دارد.

آسمان تبریز که روزگاری آبی و صاف بود این روزها نای نفس کشیدن ندارد و خبری از آن آسمان زیبای آبی نیست.

وضعیت هوای اسکو قرمز شد

وضعیت هوای اسکو قرمز شد

مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: شاخص کیفی هوای اسکو در ساعت ۱۸ امروز دوشنبه با رقم ۱۶۲ در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفت.

شاخص کیفی هوای تبریز هم در زمان حاضر ۱۲۷ و در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی تا ۲ روز آینده با توجه به سکون و پایداری نسبی شرایط جوی، انباشت آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان از جمله تبریز و اسکو تداوم خواهد داشت.

هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرده است: از روز چهارشنبه گذر امواج تراز میانی جو موجب افزایش ابر، وزش باد و در برخی نواحی بارش باران می شود.

دیروز مدارس ابتدایی و امروز تمام مقاطع تحصیلی تبریز و اسکو به صورت غیرحضوری برگزار شد.

اسکو در ۳۵ کیلومتری تبریز واقع شده است و به واسطه نزدیکی با شهرک های صنعتی و نیروگاه تبریز در معرض آلاینده ها قرار دارد.

 

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت آنو میزان ارتباطش با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • امیر علی اقایی

    من هر روز دارم سرفه می کنم چرا مدارس را تعطیل نمی کنین

  • علی

    باید تعطیل کنن همه مقاطع.برودت هوا نیست که بزرگترها تاب مقاومت بیشتری دارن

  • ...

    لطفا تعطیل کنید

  • کاری

    توروخدا تعطیل کنینننن

  • ناشناس

    مدارس تهران و اصفهان یه دفعه ای گفتن تا آخر هفته تعطیل تبریزی ها هم یه دفعه بگن دیگه نمی بینن هوا به شدت آلوده است

  • زهرا

    تعطیل کنید اگه بیرن بریم بیمار میشیم و مریضی ما هم به گردن شما میشه

  • ناشناس

    مدارس فردا ۱۴ آذر باید تعطیل بشه با این آلودگی هوا هم چشم های آدم میسوزه هم گلوش

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان