گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از جزئیات افزایش مبلغ یارانه‌ها

یارانه‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت | با کالابرگ الکترونیکی ۴۰۰ هزارتومان خرید کنید

در این مطلب به تعریف این طرح و جزئیات افزایش ۲۰ درصدی یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخته‌ایم. طرح کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی افزایش 20 درصدی

یارانه‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت | با کالابرگ الکترونیکی ۴۰۰ هزارتومان خرید کنید

صفحه اقتصاد - افزایش ۲۰ درصدی یارانه ها در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز شنبه 13 خرداد ماه 1402 به اجرا درآمده است. در این مطلب به تعریف این طرح و جزئیات افزایش ۲۰ درصدی یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخته‌ایم.

به گزارش صفحه اقتصاد، افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ برای خرید ۹ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی انجام خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه معیشتی برای سه دهک کم درآمد جامعه در صورت استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد.
با اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیک به صورت سراسری از امروز شنبه سیزدهم خرداد ۱۴۰۲، برای سه دهک نخست، افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از کالابرگ برای خرید ۹ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی انجام خواهد شد.
براساس این طرح، امکان استفاده از یارانه ماه بعد برایَ خرید کالاهای مشمول طرح کالابرگ در هر ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

 با کالابرگ الکترونیکی ۴۰۰ هزارتومان خرید کنید

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز، ۱۳ خرداد ماه سال جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اجرا شد.
یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش می یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

همچنین خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

در این طرح کارت جدیدی صادر نمی شود و همه کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات ( ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله ، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوارهای دهک های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع رسانی خواهد شد.

در حالی مبالغ یارانه از ۴۵هزار و پانصدتومان به دو مبلغ ۳۰۰ (برای دهک اول تا سوم) و ۴۰۰ هزارتومان (برای دهک های چهارم تا نهم) انجام گرفت که قرار بود یارانه کالاهای اساسی برداشته شود و مبلغ آنها به افراد تعلق گیرد. این در حالیست که در زمان اجرای طرح در سال گذشته، به جای ۴ قلم، تاثیر افزایش قیمت بر روی تمامی اجناس مشخص شد.

تا پیش از این ۹ قلم کالا شامل پنیر، شیر کم چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، ماست و قند و شکر در این طرح پیش بینی شده بود. اکنون با افزوده شدن اقلام پروتئینی، حبوبات و گوشت منجمد گوساله امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی برای متقاضیان فراهم شده است.

در همین حال، مبلغ یارانه در حالی همان مبالغ اعلامی در سال گذشته است که همچنان افزایش مداوم کالاها را شاهد هستیم. اکنون دولت برنامه افزایش ۲۰ درصدی را آنهم برای ۳ دهک و با شرط کالابرگ به اجرا درآورده است.
شروطی که بسیاری اعتماد به بعد حذف نقدی را نداشته و معتقدند مجددا موضوع تاثیرنداشتن در کمک هزینه خرید را به دنبال خواهد داشت، البته توضیح جدیدی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده این است که افرادی که خواستار افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها هستند می‌توانند ۷۰ درصد مبلغ یارانه را کالابرگ بخرند و ۳۰ درصد باقیمانده را به صورت نقدی برداشت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان