صفحه اقتصاد پیش بینی می کند:

آینده ارز دیجیتال دوج کوین + بررسی تاریخچه و دیگر جزئیات

توضیحاتی درباره ارز دیجیتال دوج کوین ، تاریخچه این ارز دیجیتال و همچنین پیش بینی آینده و چشم انداز آن در صفحه اقتصاد منتشر شد!

آینده ارز دیجیتال دوج کوین + بررسی تاریخچه و دیگر جزئیات

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره ارز دیجیتال دوج کوین ، تاریخچه این ارز دیجیتال و همچنین پیش بینی آینده و چشم انداز آن خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دوج کوین (Dogecoin) با واحد اختصاری DOGE یک ارز دیجیتال مبتنی بر سیستم بلاک چین می باشد از آن به‌ عنوان آلت‌کوین (سکه جایگزین) یاد می شود.

دوج کوین (DOGE) رمزارزی نظیر به نظیر (peer-to-peer) و متن باز می باشد که در دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی منتشر شد و تصویر سگی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu - یک نژاد سگ ژاپنی) لوگوی آن است! هدف سازندگان دوج کوین این بود که برخلاف بیت‌ کوین رمزآلود نباشد و رمزارزی شود که همه آن را می‌ شناسند و کاربردهای آن را درک می کنند.

جالب است بدانید دوج کوین برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، در ابتدا برای هدف خاصی ساخته نشده بود! چند ماه پس از شروع به‌ کار دوج کوین و افزایش محبوبیت آن، حامیان این ارز دیجیتال اعلام کردند که از دوج کوین برای پرداخت انعام به فعالان اینترنت در ازای خدمات آن ها و همچنین کمک به خیریه ها استفاده می کنند! اما گذر روزگار به نحو دیگری رقم خورد و دوج کوین اکنون…

برخی از طرفداران دوج کوین معتقدند که این ارز دیجیتال بهتر از بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگری می‌ تواند به عنوان پول مورد استفاده قرار بگیرد!

این ارز دیجیتال هم مانند بیت کوین، یک پول یا دارایی دیجیتال است که روی کیف پول‌ ها ذخیره می‌ شود و می‌ توان آن را از صرافی‌ ها خریداری کرد.

توسعه دهندگان ارز دیجیتال دوج کوین برای توسعه این شبکه از کدهای یک شبکه به‌ نام لاکی‌ کوین استفاده کردند و به‌ نوعی این ارز دیجیتال را می توان فورک یا انشعابی از لاکی‌ کوین دانست! و خود لاکی‌ کوین هم فورک یا انشعابی از لایت کوین است! لایت کوین هم خود فورک یا انشعابی از بیت کوین است. بنابراین، شبکه‌ های بیت کوین، لایت کوین و دوج کوین از نظر ساختاری شباهت‌ های زیادی به یکدیگر دارند.

توجه داشته باشید ارز دیجیتال دوج کوین هم مانند بیت کوین براساس الگوریتم اثبات کار (Proof Of Work) یا همان استخراج (ماینینگ) بنا شده است. این شبکه به ماینرهایی متکی است که تراکنش‌ های آن را تأیید می‌ کنند و با قدرت پردازش سخت‌ افزارهای خود جلوی تقلب و دستکاری بلاک چین را می‌ گیرند.

جالب است بدانید برخلاف بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، برای این ارز دیجیتال هیچ‌ گونه محدودیتی در تعداد واحدها مشخص نشده است! و استخراج آن می‌ تواند تا ابد ادامه پیدا کند. در حالی که تعداد واحدهای قابل‌ استخراج بیت‌ کوین محدود به ۲۱ میلیون است، در حال حاضر چیزی بیش از ۱۲۵ میلیارد دوج کوینِ در گردش وجود دارد.

نحوه خرید دوج کوین

برای خرید ارز دیجیتال دوج‌ کوین بایستی براساس مراحل زیر عمل نمایید:

  1. یک کیف پول دیجیتالی تهیه کنید؛
  2. نشانی دوج‌ کوین‌ خود را مشخص کنید؛
  3. به صرافی‌ های فابل اعتماد فروش رمزارزها بروید؛
  4. تعداد دوج‌ کوین‌ موردنظر خود را از صرافی منتخب خود بخرید؛
  5. دوج‌ کوینی که به نشانی کیف پول شما واریز می شود، قابل برداشت و استفاده می باشد.

پیش بینی آینده دوج کوین

دوج کوین اکنون توسط سرمایه‌ گذاران زیادی جدی گرفته شده است! برای نمونه حمایت های ایلان ماسک از دوج کوین باعث شد تا توجه افراد بیشتری به سمت آن جلب شود… او مدام دوج کوین را به عنوان رمز ارز مردمی معرفی می کند.

با توجه به افزایش قیمتی که چندی پیش در اثر توئیت های ایلان ماسک بر روی رمزارز دوج کوین ثبت شد، حمایت یک فرد یا شرکت قدرتمند دیگر می‌ تواند قیمت این رمزارز را به ۱ دلاری شدن نزدیک کند! جالب است انید این رمزارز یکی از داغ‌ ترین موضوعات ماه‌ های اخیر می باشد و افراد زیادی پتانسیل رشد مناسبی برای آن متصور هستند.

توجه داشته باشید این ارز رمزنگاری شده هم مانند همه ی ارزهای رمزپایه بسیار بی‌ ثبات و مستعد موج‌ های بزرگ و افت های شدید می باشد! این رمزارز سابقه‌ ای بسیار پرتلاطم را تجربه کرده است و مستعد تغییرات ناگهانی قیمت (شامل افزایش یا کاهش ناگهانی) است.

برای نمونه از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد، دوج کوین هیچ بروزرسانی عمده‌ ای نداشته است! بنابراین هر شایعه‌ ای درباره ویژگی‌ های جدید می‌ تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان