حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با صفحه اقتصاد:

شورای رقابت باید با عوامل موثر بر قیمت تمام شده خودرو برخورد کند

حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با صفحه اقتصاد: شورای رقابت باید با عوامل موثر بر قیمت تمام شده خودرو برخورد کند

شورای رقابت باید با عوامل موثر بر قیمت تمام شده خودرو برخورد کند

حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با صفحه اقتصاد با اشاره به طرح واردات خودرو بیان کرد: با توجه به اینکه طرح واردات خودرو از سوی مجلس تصویب و ارجاع به شورای نگهبان شد ولی ایراداتی را به این طرح شورای نگبهان وارد کرد که مجددا به خانه ملت برگشت که باید در کمیسیون صنایع و معادن ایراداتی که وارد شده اصلاح شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به ایراداتی که در این طرح مشاهده می شود چند راهکار وجود دارد شفاف سازی ارز و عملکرد وزارت صنعت در این باره است که به چه صورت می خواهد این طرح را پیاده کند.

او در پاسخ به این پرسش، دبیر انجمن خودروسازان از مخالفت بانک مرکزی با نحوه تامین ارز واردات خودرو خبر داده بود برای برطرف شدن این موضوع باید چکار کرد، گفت: مجلس و بانک مرکزی باید با هم در ارتباط باشند که بتوانند نظرات و پیشنهادات خودشان را اعلام کنند و یا حتی همفکری داشته باشند ولی نباید در کار هم دخالت کنند. بانک مرکزی باید برنامه های خودش را پیش ببرد و مجلس نیز برنامه و طرح های خود را اجرایی کند.

فیروزی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی که در این طرح از سوی بانک مرکزی و حتی شورای نگهبان هست و آن بخش تامین ارز است که باید در مجلس و در جلساتی که با وزیر صمت خواهیم داشت جزئیات را بیان خواهیم کرد. شک نداشته باشید که در این باره نهایت شفاف سازی صورت می گیرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: این موضوع را اشاره کنم، واردات خودرو طرح جدید در مجلس یازدهم بشمار می آید ولی با همان شرایط و ضوابط قبلی است و باید تمامی آن اجرا شود فقط تنها چیزی که باید مشخص تر شود تعرفه ها و قیمت های خودرو است که از سوی وزیر صمت و وزارتخانه حتما انجام می شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره نقش شورای رقابت بر قیمت گذاری افزود: شورای رقابت باید با عوامل موثر بر قیمت تمام شده خودرو برخورد کند. فولاد، مس، آلومینیوم، پتروشیمی مصرفی گران ‌تر شده‌اند. این مواد هم با قیمت جهانی قیمت محصولات خود را می‌سنجند چراکه برای آنها صادرات به صرفه‌تر است. این مسئله نیز خام فروشی را باب می‌کند.

فیروزی در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو اذعان کرد: به بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو کمیسیون صنایع و معادن صورت خواهد گرفت که یکی از برنامه های مهم این کمیسیون بشمار میاید. این نکته را اشاره کنم که وارادات خودرو جای نگرانی است بلکه می تواند به تولید داخلی کمک کند تا تولیدات خوبی را به بازار ارائه دهد . بازار رقابتی رنگ خاصی را به خود بگیرد.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان