صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

ریشی سوناک، نخست وزیری که نیامده نکوهش شد

جوانترین نخست وزیر از سال 1812 و ثروتمندترین نخست وزیر تاریخِ بریتانیا، تنها برخی از اولین های ریشی سوناک است. همه چیز از ریشی سوناک نخست وزیر جدید انگلیس

ریشی سوناک، نخست وزیری که نیامده نکوهش شد

اولین نخست وزیر رنگین پوست، اولین نخست وزیر هندی تبار، جوانترین نخست وزیر از سال 1812 و ثروتمندترین نخست وزیر تاریخِ بریتانیا، تنها برخی از اولین های ریشی سوناک است که در مقام نخست وزیر به جایگاه او ضربه وارد کرده است. این اولین بار در طول تاریخ است که ساکنان شماره 10 خیابان داونینگ ثروتمندتر از خانواده سلطنتیِ مستقر در کاخ باکینگهام است. سوناک و همسرش آکشتا مورتی ثروتی حدود 730 میلیون پوند دارند که بیش از دو برابر ثروت 350 میلیون پوندی پادشاه چارلز سوم و همسرش کامیلا ملکه کانسورت است. اوایل سال جاری میلادی، سوناکِ 42 ساله به اولین رهبر حزبی تبدیل شد که تاکنون در فهرست ثروتمندترین افراد بریتانیا گنجانده شده است.

در روزگاری که میلیون ها بریتانیایی با هزینه های بحران انرژی دست و پنجه نرم می کنند، ثروت افسانه ای ریشی سوناک بحث بر انگیز شده است. کاربران بریتانیایی توییتر به ثروت ریشی سوناک واکنش نشان داده اند؛ یکی از کاربران نوشته " زمانیکه سوناک در سخنرانی های خود از تصمیمات سخت صحبت می کند که بهای آن را طبقه کارگر خواهند پرداخت، ثروت او را به خاطر بیاورید".

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس

کاربر دیگری نوشته " کارمزد متوسط یک کارگر چیزی حدود 31772 پوند است، یعنی یک کارگر باید از عصر حجر تاکنون (22976 سال) کار کند تا ثروتی به اندازه سوناک داشته باشد که البته این مبلغ بدون کسر مالیات است. وقتی سوناک به شما بگوید باید کمربند ها را محکم تر ببندیم، این اعداد را به خاطر بیاورید".

دیگری نوشته " حزب محافظه کار اقتصاد ما را به زباله تبدیل کرده، خدمات سلامت را به نابودی کشانده و صدها پوند به هزینه های مردم بریتانیا افزوده است و حالا نخست وزیر غیر قابل دسترسی ای را بر سر کار نشانده و پاسخگو هم نیست. ما همین حالا به یک انتخابات بزرگ نیازمندیم".

بسیاری از بریتانیایی ها معتقدند که سیاست های سوناک ترسناک و نوع رقابتش بر سر نشستن بر کرسی نخست وزیری مبالغه آمیز است: او ثروتمندترین نخست وزیر تاریخ بریتانیاست.

ترجمه و تدوین: لیا امیدوار، سردبیر مجله کشاورزی و توسعه پایدار

منبع : گاردین

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان