گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از گرانی بلیت هواپیمای اربعین ۱۴۰۰

بازار سیاه پروازهای اربعین بیش از گذشته داغ شده است

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز شده اما بررسی ها و گزارش های میدانی حاکی از آن است .

بازار سیاه پروازهای اربعین بیش از گذشته داغ شده است

در حالی که از روز گذشته سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز شده اما بررسی ها و گزارش های میدانی حاکی از آن است که هیچ بلیتی برای پروازهای اربعین در بازار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار صفحه اقتصاد از روز گذشته بازه زمانی برای اربعین آغاز شده اما ما همچنان شاهد آن هستیم که باز هم ایرلاین ها در ارائه بلیت با نرخ مصوب کوتاهی کرده و طی بازدیدهای میدانی که انجام دادیم به طور تقریبی هیچ یک از ایرلاین ها بلیتی با نرخ مصوب ندارند.

براساس این گزارش این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده که بازرسان خود را برای جلوگیری از تخلفات ایرلاین ها مبنی بر گران فروشی در تمامی بخش ها قرار داده اما ما همچنان شاهد گران فروشی های بسیار زیاد از ایرلاین ها و همچنین نبود بلیت برای نجف هستیم.

درهمین رابطه یکی از مسافران که تمامی مراحل خود برای سفر اربعین انجام داده و ویزا معتبر را تهیه کرده بود اعلام کرد که هیچ آژانس و یا دفاتر خدمات مسافرتی بلیتی برای نجف ندارند و در صورتی که با پارتی بازی بخواهیم بلیتی تهیه کنیم آنهم مسیر یک طرفه با چندین برابر قیمت به مسافران فروخته می شود.

او با بیان اینکه از روز پنج شنبه 25 شهریور ماه ما منتظر تهیه بلیت هستیم افزود: آژانس ها و یا ایرلاین ها هر سال برای اربعین بازی جدیدی درست می کنند و این در حالی است که باید حداقل در این ایام احترام زائران را نگه دارند اما ما همچنان شاهد آن هستیم که در این ایام تخلفات و گران فروشی ها ایرلاین ها بیش از سایر ایام است.

این در حالی است که یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه اعلام کرده بود که آژانس هاو یا ایرلاین ها به هیچ عنوان نباید بلیتی خارج از نرخ مصوب اعلام شده به مسافران عرضه کند افزود: سازمان هواپیمایی برخی از تخلفات ایرلاین‌ها برای گران فروشی و یا عدم ارائه بلیت را پیش بینی کرده بود و به همین دلیل جلسه‌ هماهنگی با ایرلاین ها در هفته گذشته برگزار کرد و در این جلسه تسهیلات مناسبی را در اختیار ایرلاین ها برای ارائه بلیت به زائران قرار داد.

خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی بیان کرد:

برای رفاه زائران ما نرخ های مصوبی را در نظر گرفته ایم به طوری که نرخ بلیت رفت و برگشت تهران - نجف ۵ میلیون تومان ، مشهد - نجف ۶ میلیون تومان ، بلیت یک طرفه تهران - نجف ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مسیر یک طرفه مشهد - نجف ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او اعلام کرد: هم اکنون گزارش‌هایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده که برخی از بلیت‌ها با نرخ‌های بالاتر از نرخ مصوب در اختیار زوار قرار گرفته و این موضوع به سازمان هواپیمایی گزارش داده شده است. بنابراین باید دستگاه‌های مرتبط ورود پیدا کرده و اخطار‌هایی به آژانس ها و ایرلاین‌های متخلف که این نرخ را رعایت نمی کنند، داده شود. همچنین به سایت‌هایی که بالاتر از نرخ مصوب مبالغی را نمایش می‌دادند هم گزارش و اخطار‌های لازم داده شده است.

براساس این گزارش در حال حاضر باید هرچه سریعتر برای این آشفته بازار بلیت های اربعین سازمان هواپیمایی کشوری ورود پیدا کند و اقدامات لازم را انجام دهد چراکه یک روز از بازه زمانی تعیین شده گذشته و تنها مسافران 11 روز فرصت دارند که بلیت با نرخ مصوب را تهیه کنند اما ما همچنان در این ایام شاهد آن هستیم که بازار سیاه و داغی برای جولان ایرلاین های داخلی برای پروازهای نجف ایجاد شده است.

گزارش: محبوبه شعبانی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان