غلامحسین جمیلی عضو اتاق بازرگانی زنجان در گفتگو با صفحه اقتصاد:

بازار سرمایه در شرایط خوبی سپری نمی کند

غلامحسین جمیلی عضو اتاق بازرگانی زنجان در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره وضعیت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در شرایط خوبی سپری نمی کند

بازار سرمایه در شرایط خوبی سپری نمی کند

عضو اتاق بازرگانی زنجان براین باور است: بخش خصوصی نیاز به رشد قوی دارد اگر به بخش خصوصی میدان داده شود حتما می تواند اقتصاد را نجات بدهد به دلیل اینکه بخش خصوصی قدرت مانور در بخش های مختلف اقتصادی را دارد و می تواند سرمایه گذاری کند و حتی سرمایه گذار بیاورد.

غلامحسین جمیلی عضو اتاق بازرگانی زنجان در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره وضعیت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در شرایط خوبی سپری نمی کند که همین باعث شده مدیریت و کنترل کلا از دست دولت خارج شود. بازار سرمایه باید رشد داشته باشد ولی مدت های زیادی است چنین اتفاقی نیفتاده و راکد مانده است همین موضوع آسیب شدید به اقتصاد و حتی به جامعه خورده است. اگر اقتصاد پویا داشته باشیم قطعا جامعه شادابی خواهیم داشت که متاسفانه تا به امروز چنین موضوعی محقق نشده است.

وی ادامه داد: اگر شرایط امروز اقتصاد به این سمت کشیده است به دلیل اینکه بخش خصوصی کلا در خفا هست و دولت ها به شدت در امور اقتصادی کشور ورود کردند و با توجه به اینکه هر دولت سلیقه خاص خودش را بدون توجه به موقعیت مملکت پیاده کرده باعث شده نگاه علمی و عمیقی در اقتصاد شکل نگیرد و انتظار اصلی مردم پیاده نشود.

جمیلی براین باور است: دولت سهیم و مشارکت در اقتصاد داشته باشد ولی به اندازه یا حداقل دست و پاگیر بخش خصوصی نباشد و حتی دست بخش خصوصی را با قوانین عجیب و غریب نبندد که همین امر باعث دلسرد شدن خیلی از سرمایه گذاران می شود و تمایل پیدا می کنند سرمایه و تفکر خود را خارج از ایران ببرند. دولت باید به اندازه گیلیم خودش پایش را دراز کند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی نیاز به رشد قوی دارد اگر به بخش خصوصی میدان داده شود حتما می تواند اقتصاد را نجات بدهد به دلیل اینکه بخش خصوصی قدرت مانور در بخش های مختلف اقتصادی را دارد و می تواند سرمایه گذاری کند و حتی سرمایه گذار بیاورد. دولت باید همراه بخش خصوصی باشد نه اینکه رقیب باشد. به نظر من، دولت و بخش خصوصی باید کنار هم کار کنند نه روبروی هم که متاسفانه همین اتفاق افتاده و تنها مردم جامعه از جمله قشر ضعیف دارند آسیب می بینند.

عضو اتاق بازرگانی زنجان افزود: متأسفانه با توجه به اقتصادی که داریم تولیدکنندگان سرمایه گذاران حتی صادرکنندگان و تاجران نمی‌توانند چشم‌انداز دقیقی برای آیندۀ کاری خود ترسیم کنند و حتی نمی توانند بازار را بررسی و تحلیل کنند. به دلیل اینکه هر روز در صدر اخبار قوانین و اتفاقات خاصی در اقتصاد پیش می آید که همین منجر می شود طرف نتواند تصمیم نهایی بگیرد. بازار در حال حاضر دوران روانی و سردرگمی را سپری می کند که عاقبت خوبی در انتظارش نیست. در چند سال اخیر، بارها برنامه‌های تولیدی و عرضه‌ای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان به دلیل محدودیت‌های آنی دولت دچار نوسان شد به طوری که می‌توان این بی ثباتی و اثرات آن را به وضوح در اقتصاد امروز کشور ملاحظه کرد.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان