صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

حسن شریفی رییس جدید شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران کیست؟

توضیحاتی درباره سوابق و مسئولیت های حسن شریفی رییس جدید شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران در صفحه اقتصاد منتشر شد!

حسن شریفی رییس جدید شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران کیست؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سوابق و مسئولیت های حسن شریفی رییس جدید شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دوشنبه هجدهم بهمن ماه سال 1400 شمسی، شورای عمومی سندیکای بیمه‌ گران با حضور اکثریت اعضا تشکیل ‏جلسه داد و حسن شریفی ، مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران را با اکثریت قاطع آرا به سمت رییس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران منصوب کرد (برای مدت 2 سال).

لازم به بیان است پیش از این، سید مجید بختیاری مدیرعامل سابق بیمه ایران عهده دار مسئولیت ریاست شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران بوده است (دوره ریاست وی به دلیل بازنشستگی او به اتمام رسید).

درباره حسن شریفی بد نیست بدانید وی در مرداد ماه سال ۱۳۹۴ شمسی، در حکمی از سوی محمود امراللهی مدیرعامل وقت بیمه ایران به عنوان سرپرست حراست شرکت بیمه ایران منصوب شده بود.

در انتها جالب است بدانید تاریخ تاسیس سندیکای بیمه‌ گران ایران به سال 1316 شمسی برمی گردد! در همان زمان موسسات بیمه خارجی که تصمیم داشتند در ایران فعالیت کنند، می بایست در ابتدا عضو سندیکا می شدند. اما با تاسیس بیمه مرکزی ایران در دهه 50 شمسی، عملا سندیکای بیمه گران ایران حالت غیرانتفاعی به خود گرفت و امروزه تمام شرکت های بیمه اعم از دولتی یا خصوصی به صورت اتوماتیک عضو سندیکای بیمه گران ایران هستند…

از جمله وظایف و اختیارات سندیکای بیمه گران ایران می توان به بررسی و اظهار نظر درباره موضوعات و مسایل مربوط به امر بیمه، ایجاد هماهنگی و همکاری بین مؤسسات بیمه با سایر دستگاه‌های اجرایی و مراجع ذیربط در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، تعیین میزان حق عضویت اعضا، اظهار نظر درباره مسائل مرتبط با اهداف و وظایف سندیکا که از طرف هریک از اعضا، بیمه مرکزی و سایر مراجع به سندیکا ارجاع شود، کوشش برای آشنا کردن مردم با مزایای بیمه و ارتقای سطح فرهنگ بیمه در جامعه، کمک به ساماندهی نظام آماری صنعت بیمه و تجزیه و تحلیل آن، رسیدگی به اختلاف بین اعضا و انجام داوری بین آنها با رعایت قوانین و مقررات مربوط و… اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان