گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از عملکرد شرکت های بیمه:

بیمه ما ؛ رشد۸۷ درصدی تراز عملیاتی / کاهش ۳.۷ درصدی نسبت خسارت

عملکرد مطلوب بیمه ما در تولید حق بیمه و مدیریت ریسک در این شرکت باعث ثبت تراز عملیاتی 1578میلیارد تومان و نسبت خسارت 36.20 درصد

بیمه ما ؛ رشد87 درصدی تراز عملیاتی / کاهش 3.7 درصدی نسبت خسارت

عملکرد مطلوب بیمه ما در تولید حق بیمه و مدیریت ریسک در این شرکت باعث ثبت تراز عملیاتی 1578 میلیارد تومان و نسبت خسارت 36.20 درصد در 11 ماه نخست سال جاری شد که در مقایسه با سال گذشته تراز عملیاتی 87 درصد رشد و نسبت خسارت 3.67 درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ؛ شرکت بیمه ما که با نماد " ما" و سرمایه ثبت‌شده 500 میلیارد تومان در بازار بورس تهران فعالیت می‌کند، گزارش فعالیت یک‌ ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش این شرکت در بهمن‌ماه سال جاری 274 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و 123 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت 151 میلیارد تومان در این ماه بود، اما حق بیمه تولید این شرکت در پایان ۱۱ ماه نخست سال جاری به رقم دو هزار و 425 میلیارد تومان رسید. که حاکی از رشد 73 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است و خسارت پرداختی با رشد 57 درصدی به 878 میلیارد تومان رسید. این بیمه خصوصی در این دوره ۱۱ ماهه تراز مثبت 1578 میلیارد تومان را ثبت کرد، که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نزدیک به 87 درصد رشد داشته است.

رشد حق بیمه تولیدی و کنترل ریسک بیمه‌نامه‌ها که منجر به رشد کمتر خسارت نسبت به حق بیمه تولیدی بیمه ما در این دوره شد، که حاصل آن کاهش 3.67 درصدی نسبت خسارت این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شده است. نسبت خسارت بیمه ما در این دوره 36.20 درصد است و این نسبت در سال گذشته 39.87 درصد بوده است. این نسبت از متوسط صنعت بیمه کشور بسیار پایین تر است. که نشان دهنده تنوع پرتفوی شرکت، مدیریت مناسب ریسک و همچین تمرکز شرکت بر رشته های کم ریسک به خصوص بیمه های زندگی است.

بیمه ما

بیمه ما علاوه بر رشد کمی در طی سال جاری کیفیت پرتفوی شرکت هم حفظ کرده است. به‌طوری‌که سهم بیمه های زندگی در این دوره 21 درصد است، که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تنها دو درصد کاهش داشته است و همچنین سهم بیمه درمان تنها یک درصد افزایش داشته است و از 10 درصد در سال گذشته به 11 درصد در سال جاری رسیده است، سهم بیمه ثالث از 16 درصد به 17 درصد رسیده است، رشته آتش سوزی از 32 درصد به 35 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد در مجموع کیفیت مطلوب پرتفوی بیمه ما در سال جاری حفظ شده است.

بیمه درمان در سبد پرداخت خسارت این شرکت 30 درصد سهم داشته است، این سهم در سال گذشته 22 درصد بوده است و بیمه های زندگی در این دوره 25 درصد سهم داشته اند. که هفت درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته اند و سهم بیمه ثالث از 19 درصد به 23 درصد افزایش داشته است.

لازم به یادآوری است که با توجه به تاکید بیمه مرکزی و کارشناسان این حوزه، راه گسترش ضریب نفوذ بیمه در کشور و سود آوری شرکت های بیمه ای تمرکز بر گسترش بیمه های زندگی است. پرتفوی بیمه ما حاکی از تمرکز مناسب این شرکت بر بیمه های زندگی ، رشته آتش سوزی و سایر رشته های کم ریسک است و تنوع در پرتفوی خود است و همچنین کاهش سهم رشته های پر ریسک است. که کاهش نسبت خسارت 3.67 درصدی در این دوره به خوبی نشان دهنده این موضوع است.

گزارش: علی سوری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان