صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

بررسی نماد کگهر شرکت سنگ آهن گهر زمین در بورس همراه با اینفوگرافیک

در این مطلب از صفحه اقتصاد بررسی نماد کگهر شرکت سنگ آهن گهر زمین در بورس همراه با اینفوگرافیک

بررسی نماد کگهر شرکت سنگ آهن گهر زمین در بورس همراه با اینفوگرافیک

در این مطلب از صفحه اقتصاد به بررسی نماد کگهر شرکت سنگ آهن گهر زمین در بورس می پردازیم. با ما همراه باشید!

شرکت سنگ آهن گهر زمین، بزرگترین ذخیره سنگ آهن در خاور میانه را در اختیار دارد. همچنین، کگهر از معدن تحت اختیار خود، عیار بالایی از سنگ ها را استخراج می کند. از طرفی دیگر، این شرکت، موقعیت مناسبی برای صادرات دارد و راندمان استخراج آن نیز بالا است.

در تاریخ 28 بهمن 1383، شـرکت سـنگ آهـن گهـر زمیـن در اداره ثبــت شــرکت های شهرســتان ســیرجان بـه صـورت شـرکت سـهامی خــاص، ثبــت شد. حدود چهارده سال بعد، مورخ ششم آبان 1397، بر اساس صورتجلسـه مجمـع عمومـی فـوق العـاده صاحبـان سـهام، این شرکت از نوع سـهامی خــاص به سهامی عام تغییر و در اداره ثبـت شـرکت های سـیرجان بـه ثبـت رسـید. شرکت سنگ آهن گهر زمین، در شهرسـتان سـیرجان - کیلومتر 50 جـاده شـیراز واقع شده و سـتاد مرکـزی آن، تهـران، بلـوار آرش غربـی، شـماره 12، طبقـه 4 است.

اینفوگرافیک اختصاصی پایگاه خبری صفحه اقتصاد؛ طراح: حمیدرضا محمدرضایی

اینفوگرافیک اختصاصی پایگاه خبری صفحه اقتصاد؛ طراح: حمیدرضا محمدرضایی

سهامداران عمده شرکت سنگ آهن گهر زمین

سهامدار عمده کگهر، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سهامی عام با 370/28 درصد سهم است. سهامداران دیگر این شرکت به ترتیب، گروه سرمایه گذاری امید سهام عام با 160/26 درصد، شرکت سرمایه گذاری غدیر سهامی عام با 280/21 و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات سهامی عام با 120/19 درصد سهم هستند.

ماهیت کسب و کار شرکت سنگ آهن گهر زمین

ماهیت شرکت سنگ آهن گهر زمین در حقیقت، کشف، استخراج و بهـره بـرداری از معـادن سـنگ آهــن و تولیــد کنســانتره، گندلــه و فــولاد از آن است. همچنین، کگهر سعی در مشــارکت و ســرمایه گــذاری در ســایر شــرکت هــا و طــرح هــای معدنــی و صنعتــی دارد.

اهداف شرکت سنگ آهن گهرزمین

هدف شرکت سنگ آهن گهر زمین، احداث کارخانه های گندله سازی به ظرفیت 5 میلیون تن در سال و کارخانه خط سوم کنسانتره به ظرفیت 2 میلیون تن در سال است.

دستاورد های شرکت سنگ آهن گهر زمین

کگهر تاکنون دستاوردهای زیادی را در صنعت کشور به دست آورده است. از جمله مهم ترین این دستاوردها، افزایش حجم تولید آب حاصل از احداث سد باطله، صرفه جویی 65 درصدی (حدود 300 میلیون تومان) در بهسازی جاده ریلی، کاهش هزینه های حمل و نقل با احداث جاده های دسترسی به گهر زمین و افزایش دوبرابری ظرفیت بارگیری انبار ریلی است.

مقدار فروش شرکت سنگ آهن گهر زمین

میزان فروش شرکت سنگ آهن گهر زمین، در آذرماه سال 1401 ، یک میلیون و ۴۸۰ هزارتن محصول برآورد و در سامانه کدال به ثبت رسید. کگهر در این بازه از فروش محصولات خود، ۳۰ هزار و ۵۹ میلیارد تومان درآمد داشت.

در آذرماه 1401، سنگ آهن گهر زمین، یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۹۲۶ تن محصول خود را به فروش رساند که درآمد حاصل از آن، ۳ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان برآورد شد. در ۱۲ ماه گذشته، میانگین فروش کگهر، یک میلیون و ۴۷۳ هزار تن در هر ماه به ثبت رسید. علاوه بر این، میزان فروش این شرکت سنگ آهنی در آذرماه افزایش ۳۸ درصدی نسبت به میانگین ماهانه در ۱۱ ماه گذشته داشته است.

در آذرماه 1400، مقدار فروش ماهانه کگهر، یک میلیون و ۵۵۱ هزار تن بود اما در آذرماه سال جاری این رقم کاهش یافت. از طرفی، در آذرماه 1401، درآمد ماهیانه کگهر از فروش محصولات خود نسبت به میانگین درآمد این شرکت در ۱۱ ماه گذشته، افزایش 68 درصدی داشته است. از طرفی، سنگ آهن گهر زمین، افزایش 24 درصدی در آمد تجمیعی را در سال جاری نسبت به سال گذشته تجربه کرد.

در نهمین ماه سال جاری «کندله بورس کالا» با یک هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان به عنوان پرفروش ترین محصول کگهر معرفی شد. درآمد حاصل از فروش این محصول در رینگ معاملاتی بورس کالا، ۵۶۸ هزار و ۹۰۵ تن برآورد شد که نسبت به آبان ماه 1400 رشد بیش تری داشت. در آذرماه امسال، نرخ فروش این محصول، ۲ میلیون و ۶۹۱ هزار تومان برآورد شد.

کندله صادراتی، کنسانتره و کلوخه سنگ آهن از دیگر محصولات شرکت سنگ آهن گهر زمین است. در این میان، «کنسانتره در بورس کالا» با درآمد یک هزار و ۳۵۲ میلیارد تومانی، بیش ترین درآمد را برای کگهر داشت. در نهمین ماه سال جاری و همزمان با پایان سال مالی، کگهر سیر صعودی درآمدزایی خود را که از مرداد ماه آغاز شده بود، حفظ کرد. در حقیقت باید گفت که تولید و فروش شرکت سنگ آهن گوهر زمین رشد مناسبی در سال جاری داشته است. بنابراین، کگهر توانست عملکرد ضعیف خود در پاییز و تابستان را در نهمین ماه امسال جبران کند تا به خوبی سال مالی را به پایان برساند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان