محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سید ابراهیم رئیسی کیست؟

توضیحاتی درباره تحصیلات و سابقه فعالیت های محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سید ابراهیم رئیسی در صفحه اقتصاد منتشر شد!

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سید ابراهیم رئیسی کیست؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تحصیلات و همچنین سابقه فعالیت های محمدمهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سید ابراهیم رئیسی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پیش از این اسامی بسیاری پیرامون افراد موردنظر برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سید ابراهیم رئیسی مطرح شده بود؛ افرادی چون عزت الله ضرغامی ، میثم نیلی ، محسن پرویز ، علیرضا مختارپور و در نهایت محمدمهدی اسماعیلی.

اما در این بین، ظاهرا گزینه‌ محمدمهدی اسماعیلی بسیار نزدیک به تصدی کرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد! لازم به بیان است محسن پرویز ، رئیس انجمن قلم و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمود احمدی‌ نژاد از او به عنوان وزیر ارشاد دولت سیزدهم نام برده است.

البته محسن پرویز بدون نام بردن از محمدمهدی اسماعیلی و با استفاده از هشتگ اسماعیلی این چنین نوشته است:

آرزوی توفیق برای وزیر فرهنگ

برخی از دوستان درباره خصوصیات برادری که به عنوان وزیر ارشاد دولت سیزدهم انتخاب شده، سوال می‌ کنند. واقعیت آن است که وقتی برای اولین بار اسم ایشان را در بین نامزدهای وزارت ارشاد شنیدم، به دلیل تشابه نام خانوادگی با پنج نفر از افرادی که می شناختم، مجبور شدم به اینترنت مراجعه کنم. با دیدن تصویر ایشان (و توضیح تکمیلی یکی از دوستان) به خاطر آوردم که در چند جلسه شورای سیاستگذاری جایزه شهید اندرزگو و شاید دو سه بار در مسجد دانشگاه تهران ایشان را دیده ام. شناخت من از ایشان، بیش از این نیست. امیدوارم کارنامه خوبی در دوران وزارت از خود به جا بگذارند و این امر نشان دهد مبانی انتخاب درست بوده است. و البته این مهم بدون همکاری اهالی فرهنگ امکان پذیر نخواهد بود.

اما شاید این سوال پیش آید که محمدمهدی اسماعیلی کیست؟

در پاسخ بایستی گفت محمدمهدی اسماعیلی فارغ التحصیل کارشناسی رشته فقه و حقوق از دانشگاه شهید مطهری، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته روابط‌ بین‌ الملل از دانشکده روابط بین‌ الملل وزارت امور خارجه و همچنین فارغ التحصیل دکترای علوم سیاسی در گرایش اندیشه سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می باشد.

او در حال حاضر استادیار گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و همچنین مدیر کارگروه اندیشه سیاسی و انقلاب اسلامی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها می باشد.

بد نیست بدانید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با اهدافی چون ایجاد دانشگاه های متعد و در محوریت بیان ارزش های اسلامی و ژرف نمودن در معلومات دینی و اعتقادی دانشجویان ایجاد پایه گذاری شده است.

ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در حال حاضر بر عهده حجت الاسلام و المسلمین دکتر حاج مصطفی رستمی می باشد.

محمدمهدی اسماعیلی پیش از این فعالیت های قابل توجهِ گوناگونی داشته است؛ از جمله این فعالیت ها و سمت های اجرایی می توان به عضویت در کمیته علمی مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی، عضویت در کمیته حقوقی و سیاست خارجی همایش ملی الزامات حقوقی سیاست‌ های کلی برنامه ششم، ریاست کمیسیون علوم سیاسی اسلامی، ریاست کمیسیون علوم سیاسی پنجمین همایش تمدن اسلامی، مدیریت گروه جامعه‌ شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مشاور سیاستگذاری علمی و فناوری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و همچنین معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی اشاره کرد.

همچنین از جمله کتاب‌های منتشر شده توسط محمدمهدی اسماعیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تطور اندیشه سیاسی تشیع در دوره معاصر
  • سیر تطور اندیشه سیاسی تشیع در دوره معاصر
  • دریچه آفتاب، هندسه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌ های سالیانه در حرم رضوی» (با همکاری عبدالرضا عالی زاده)
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان