صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز درباره برند حلوای عقاب + تاریخچه و فعالیت ها

توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند حلوای عقاب به عنوان قدیمی‌ ترین شرکت تولیدکننده فرآورده های بر پایه کنجد در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره برند حلوای عقاب + تاریخچه و فعالیت ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند حلوای عقاب خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت حلوای عقاب (با نام بومی حلوا شکری عقاب) به عنوان قدیمی‌ ترین (با تجربه ای 80 ساله ای) و یکی از بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده فرآورده های غذایی بر پایه ی کنجد در ایران در سال ۱۳۲۳ شمسی توسط سید جلیل ناصری پایه گذاری شد!

برند حلوای عقاب فعالیت خود را در ابتدا در یک کارگاه کوچک تولید حلوا در شهر ری آغاز کرد. این برند پس از گذشت مدتی و پشت سر گذاردن مراحل توسعه به محل جدید خود در شهرستان شهریار واقع در غرب استان تهران منتقل شد! فضایی با وسعت بالغ بر ۲۰۰۰۰ متر مربع.

در سال ۱۳۷۸ شمسی و همزمان با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO9001 و همچنین شکل‌ گیری واحدهای مختلف، مراحل پیشرفت و توسعه برند حلوای عقاب وارد مرحله جدیدی شد! از ویژگی این مرحله ی جدید می توان به گستردگی و متنوع شدن محصولات، توسعه فیزیکی کارخانه و پیشرفت تکنولوژیکی و همچنین گسترش خدمات آزمایشگاهی و به طبع آن بالا رفتن کنترل کیفیت (رعایت استانداردهای بین‌ المللی از جمله اصول GMP و ISO 22000 و IFS و همچنین BRC (گواهی نامه استانداردهای ایمنی اتحادیه اروپا))… در این سال، بخش‌ های مختلف دیگری از جمله سالن‌ های تولید با فضایی بیش از ۵۰۰۰ مترمربع و همچنین انبارها با فضای بیش از ۳۷۰۰ مترمربع در کارخانه حلوای عقاب ایجاد شد.

بد نیست بدانید نشان تجاری حلوای عقاب در ابتدا به شکل یک مهر گرد بود! اما در گذر سالیان طولانی و انجام اصلاحات و تغییرات زیاد و همچنین حفظ بخش‌ هایی از آن به شکل امروزی خود درآمد…

جالب است بدانید برند حلوای عقاب با استفاده از تخصص کارشناسان مجرب و سرشناس صنایع غذایی، محصولات سنتی حاصل از دانه کنجد را به صورت صنعتی (با بهره گیری از تکنولوژی‌ و انواع ماشین آلات و تجهیزات روز دنیا) تولید می نماید و با کیفیتی در حد استانداردهای کیفی و بهداشتی جهانی IFS و BRC و در بسته‌ بندی‌ های مناسب به بازارهای داخلی و خارجی ارائه می کند. لازم به بیان است برند عقاب به بیش از ۳۰ کشور جهان صادرات دارد! شرکت پخش عقاب تنها زیرمجموعه هلدینگ حلوای عقاب می باشد که از سال ۱۳۸۵ شمسی تا به امروز در زمینه ی پخش و توزیع محصولات برند عقاب فعالیت دارد.

توجه داشته باشید اغلب محصولات برند عقاب شامل محصولات بر پایه کنجد می باشد! از جمله این محصولات می توان به انواع حلوای ارده، کنجد برشته، کنجد بار یا کنجد عسلی، کرم کنجد، بیسکو کرم کنجدی، سس کنجد، ارده و روغن کنجد اشاره کرد. از دیگر محصولات برند عقاب که بر پایه ی کنجد نیست نیز می توان کره بادام زمینی را نام برد!

جالب است بدانید کنجد جزو باستانی‌ ترین و ارزشمندترین خوراکی‌ های روی کره‌ زمین شناخته می شود (در فرهنگ سرزمین‌ های شرقی، مدیترانه‌ ای و همچنین آفریقایی بسیار باارزش است)! می توان گفت گیاه کنجد، کهن‌ ترین گیاهی است که به سبب دانه‌ ها و روغن خود کشت می‌ شود.

یکی از خواص کنجد، چربی سوزی آن می باشد! علاوه بر این، دانه های کنجد منبع خوبی از املاح گوناگون، فیبر و همچنین پروتئین هستند. دو قاشق غذاخوری دانه‌‌ کنجد دارای مقدار قابل توجهی آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، مس و همچنین منگنز است و همچنین حدود دو گرم فیبر و سه تا چهار گرم پروتئین را دارا می باشد. دانه‌ کنجد در مقایسه با دیگر منابع پروتئین همچون مغزها و دانه ها، پروتئین بیشتری دارد.

در انتها بایستی این نکته را نیز افزود که برند عقاب در طول سال ها فعالیت خود، به موفقیت های بی شماری نیز دست یافته است! از جمله این موفقیت ها می توان به کسب جایزه ملی غذای عملگر تندیس سیب طلایی در سال ۱۳۸۵ شمسی، کسب تندیس طلایی کیفیت (برترین‌ های صنایع غذایی) در اولین همایش استاندارد و صنعت غذا در سال ۱۳۸۹ شمسی، کسب تندیس واحد نمونه صنایع غذایی استان خوزستان در سال ۱۳۹۲ شمسی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی غذا، کسب تندیس نهمین جشنواره علوم و صنایع غذایی ایران (جایزه علمی دکتر هدایت) در سال ۱۳۹۵ شمسی و همچنین دریافت جایزه شهاب از انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در سال های 1387 شمسی، 1389 شمسی و همچنین 1395 شمسی اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان