چرا کاربران برای حجم بالای معامله رمز ارزها احتیاج به احراز هویت دارند؟

کارشناس فین تک تاکید کرد: باید برای حجم بالای معامله رمزارزها کاربران احراز هویت کنند که این سطح از احراز هویت قابلیت پیگیری دارد.

چرا کاربران برای حجم بالای معامله رمز ارزها احتیاج به احراز هویت دارند؟

کارشناس فین تک تاکید کرد: باید برای حجم بالای معامله رمزارزها کاربران احراز هویت کنند که این سطح از احراز هویت قابلیت پیگیری دارد.
به گزارش صفحه اقتصاد، تعدادی از کاربران ایرانی در استفاده از رمزارز‌ها دارایی هایشان را از دست داده اند. برای تشریح این موضوع که آیا امکان لو رفتن اطلاعات تراکنش و تراکنشگر وجود دارد به گفتگو با محمد حسین ابراهیم خان کارشناس حوزه فین تک پرداخته ایم.
اگر کشوری برای تجارت از رمز ارز‌ استفاده کنند. این تراکنش قابل رد یابی است؟
ابراهیم خان: تعدادی از تجار از طریق رمز ارز اقدام به معامله می‌کنند، برای مثال در اندازه‌های ۱۰۰ دلار ولی تا به الان دولتی برای دور زدن تحریم‌ها یا جابه جایی از رمز ارز استفاده نکرده است. اگر کشوری برای فروش نفت یا هر عنوانی از رمز ارز‌ها استفاده کند قابلیت پیگیری دارد.
نحوه پیگیری تراکنش ها به په صورت است؟

ابراهیم خان: در دنیا سامانه‌هایی طراحی شده که با استفاده از این سامانه حجم‌های بالا، قابلیت پیگیری دارند. در ایران نیز سامانه‌ای طراحی شده این سامانه‌ها با آزمون و خطا متوجه می‌شوند که کلید عمومی مخصوص چه کسی است و چه میزان تراکنش صورت گرفته است.

در سال ۲۰۲۲ گزارشی در رابطه با صرافی های دیجیتال ایرانی منتشر شد که در آن تمامی صرافی های ایرانی، کیف هایشان و میزان تراکنششان مشخص بود.

آیا به علت اینکه تراکنش‌ها قابلیت پیگیری دارند اطلاعات کاربران ایرانی لو می‌رود؟

ابراهیم خان: چند مدتی است که بازار ارز‌های دیجیتال برای مردم جالب شده و مردم‌های دنیا به سمت این بازار در حال حرکت اند، اما باید بگوییم عمق این بازار کم است. همچنین تعدادی از صرافی‌ها تا مبالغ کم احتیاج به احراز هویت ندارند، اما با افزایش مبلغ برای معامله احراز هویت کامل‌تر می‌شود و قابلیت پیگیری دارد.

به عنوان مثال کاربران در صرافی‌های مطرح بین المللی برای تراکنش دو بیت کوین به بالا باید احراز هویت متفاوتی انجام دهند، که در این سطح از احراز هویت اطلاعات و میزان تراکنش آن فرد قابلیت رهگیری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان