پیش بینی قیمت طلا تا سال ۲۰۳۰

صفحه اقتصاد- در این گزارش به توضیحاتی درباره پیش بینی قیمت طلا تا سال 2030 پرداخته است. قیمت طلا چقدر می شود؟

پیش بینی قیمت طلا تا سال 2030

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی : در این گزارش به توضیحاتی درباره پیش بینی قیمت طلا تا سال 2030 پرداخته است.
قیمت طلا می تواند زودتر از حد انتظار به هدف پایان مارس 2024 یعنی 2100 دلار برسد.
به گفته اقتصاددانان UBS، به نظر می رسد طلا از جذابیت پناهگاه امن خود در بازارهای نامطمئن تر سود خواهد برد. بازیابی کامل اعتماد سرمایه گذاران زمان می برد طلا در حال حاضر به دلیل نوسانات اخیر بازار افزایش یافته است. قیمت نقدی به بالای 2000 دلار در هر اونس رسید و به بالاترین حد در 12 ماه گذشته رسید. در همین حال، به نظر می‌رسد صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا برای اولین بار پس از یک سال، جریان خالص دریافت خواهند کرد. با توجه به رویدادهای اخیر، ما فکر می‌کنیم که این احتمال وجود دارد که قیمت طلا زودتر از حد انتظار به هدف ما در پایان مارس 2024 یعنی 2100 دلار برسد. در حالی که به نظر می رسد از تکرار بحران مالی جهانی جلوگیری شده است، ما فکر می کنیم که بازگرداندن کامل اعتماد سرمایه گذاران به زمان نیاز دارد.

اگر به دنبال پیش‌بینی قیمت طلا برای 5 سال آینده هستید و می‌خواهید بدانید قیمت طلا در سال‌های 2023، 2025 و 2030 چقدر خواهد بود، در این گزارش پیش‌بینی قیمت طلا در کوتاه‌مدت و بلندمدت را بررسی می‌کنیم. قیمت طلا تا پایان سال 2022 روند معکوس کرد و دوباره شتاب را به دست آورد که بین نوامبر 2022 تا اوایل فوریه 2023 14 درصد افزایش یافت. سرمایه گذاران به سمت طلا و خزانه داری هجوم آورده اند زیرا سهام بانک ها با تعطیلی بانک سیلیکون ولی و سقوط کردیت سوئیس تحت تأثیر قرار گرفته است. قیمت طلا از اوایل ماه مارس که SVB تحت تاثیر بانکی قرار گرفت، بیش از 10 درصد افزایش یافت. آیا طلا در بحبوحه سقوط بانکی به رشد خود ادامه خواهد داد و چشم انداز بلندمدت فلز زرد چگونه است؟ در اینجا نگاهی به پیش بینی قیمت طلا برای 5 سال آینده می اندازیم.

نگاهی کوتاه به سرمایه گذاری طلا

طلا برای اولین بار توسط مصریان باستان بیش از 4000 سال پیش کشف شد. در طول قرن ها از فلز گرانبها به عنوان ذخیره ارزش و ویترین ثروت استفاده می شد. در عصر و عصر مدرن، تقاضای طلا به مصارف صنعتی، به ویژه در تولید لوازم الکترونیکی گسترش یافته است. مانند بسیاری از کالاها، قیمت طلا به شدت تحت تأثیر نیروهای عرضه و تقاضا است. با این حال، فلز زرد نیز به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری دیده می شود که ارزش آن را در طول قرن ها حفظ می کند. برخی از سرمایه گذاران به کیفیت امن آن اعتقاد دارند و از طلا برای محافظت در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی استفاده می کنند. طلا بر اساس دلار آمریکا است، به این معنی که این فلز گرانبها با دلار آمریکا رابطه معکوس دارد. قدرت دلار در برابر سایر ارزها به قیمت طلا آسیب می زند زیرا طلا گران تر می شود و بنابراین برای خریداران خارجی جذابیت کمتری دارد. برعکس، زمانی که دلار در حال کاهش است، تقاضای طلا را افزایش می دهد. بالاترین قیمت طلا در اوت 2020، 2075 دلار بود. طلا را می توان به صورت شمش به شکل فیزیکی خرید و یا از طریق مشتقات مالی معامله کرد. برخی از سرمایه گذاران قرار گرفتن در معرض سهام استخراج طلا یا صندوق های قابل معامله در بورس مرتبط با طلا (ETF) را انتخاب می کنند.

پیش بینی قیمت طلا تا سال 2030

پیش بینی قیمت طلا تا سال 2030

پیش بینی قیمت طلا در سال 2025

پیش‌بینی قیمت طلا در سال 2025 عمدتاً برون‌یابی عوامل تأثیرگذار در سال جاری است. در ابتدای سال، گلدمن ساکس نشان داد که بازار صعودی کالاها در سال گذشته احتمالاً در سال جاری و پس از آن ادامه خواهد داشت. در واقع، بانک سرمایه گذاری معتقد است که چرخه کالاها حدود 10 سال دوام خواهد آورد. بر اساس این روایت، این فلز گرانبها ممکن است به بالاترین حد خود یعنی 2200 دلار در هر اونس برسد. علاوه بر این، سیاست سخت‌تر فدرال رزرو و متعاقب آن کاهش رشد اقتصادی احتمالاً عملکرد آن را به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری با ریسک افزایش می‌دهد. با این حال، حتی با پیش‌بینی صعودی قیمت طلا در سال 2025، رقابت بیت‌کوین به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش ممکن است پتانسیل صعودی آن را محدود کند.

پیش بینی قیمت طلا برای سال 2030

با توجه به همبستگی معکوس موجود، پیش‌بینی امکان‌پذیر قیمت طلا در سال 2030 بر اساس حرکات دلار آمریکا است. در سناریوی تنش های ژئوپلیتیکی، طلا ممکن است در جایگاه خود به عنوان یک پناهگاه حمایتی پیدا کند. با این حال، حرکت صعودی آن ممکن است با افزایش تقاضا برای دلار محدود شود. طی هشت سال گذشته قیمت طلا حدود 60 درصد افزایش یافته است. با این حال، این فرض که بازار صعودی در هشت سال آینده ادامه خواهد داشت، افزایش 50 درصدی را امکان پذیر می کند. در این صورت، پیش‌بینی قیمت طلا برای سال 2030 برای این فلز گرانبها به بالاترین سطح حدود 2700 دلار در هر اونس خواهد بود.

پیش بینی قیمت طلا تا سال 2030

پیش بینی قیمت طلا تا سال 2030

تحلیل کارشناسان تلاطم مداوم بازار، پیش بینی واقعی طلا را برای 5 سال آینده دشوار می کند. ANZ Research پیش‌بینی طلای خود را در 13 مارس افزایش داد و دلیل اصلی این ارتقا را توقف چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا عنوان کرد. این گروه بانکی شاهد معامله فلز گرانبها با قیمت 2000 دلار در پایان سال 2023 بود که تا سپتامبر 2024 به 2075 دلار افزایش یافت. نظرسنجی رویترز از 38 تحلیلگر که در ماه ژانویه انجام شد، کمتر خوش بینانه بود زیرا آنها انتظار داشتند قیمت طلا در سال 2024 به طور متوسط ​​به 1890 دلار برسد. Trading Economics احساسات مشابهی را در 21 مارس منعکس کرد. ارائه‌دهنده داده‌ها پیش‌بینی کرد که قیمت طلا تا پایان این سه‌ماهه 1844 دلار و در مارس 2024 به 1779 دلار برسد. در همین حال، در 21 مارس، ساکسو بانک یک چشم انداز کوتاه مدت ارائه کرد: به نظر می رسد طلای کوتاه مدت بیش از حد خرید شده است، و اگر سرعت جمع آوری آن افزایش یابد، می توان آن را 1931 دلار هدف قرار داد، یعنی 0.382 فیبو اصلاحی آخرین دوره افزایش از 8 مارس. بالاترین زمان در حدود 2074 دلار است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان