همه چیز درباره ریپل از موردتوجه ترین ارزهای دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

توضیحاتی درباره تاریخچه، شرایط فعلی و همچنین پیش بینی آینده ریپل به عنوان یکی از موردتوجه ترین ارزهای دیجیتال در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره ریپل از موردتوجه ترین ارزهای دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، به بررسی تاریخچه، شرایط فعلی و همچنین پیش بینی آینده رمز ارز ریپل به عنوان یکی از موردتوجه ترین ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. رمزارز ریپل (Ripple) با علامت XRP یکی از ارزان‌ ترین ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی می باشد که به دلیل رشد و توسعه چشمگیر ارزهای دیجیتال دیگری چون مانند بیت‌ کوین و اِتریوم در چند ماه اخیر دیگر، مورد توجه بسیاری از نهادهای اقتصادی در دنیا قرار گرفته‌ است.

ریپل یک رمزارز و یک شبکه‌ پرداخت آزاد می باشد که پول در آن معامله می‌ شود! این شبکه در واقع یک سیستم پرداخت توزیع شده است (ریپل یک شرکت مستقر در سانفرانسیسکوی ایالات متحده آمریکا می باشد و XRP یکی از محصولات این شرکت).

این رمزارز در سال 2012 میلادی و توسط جد مک کالب ، برنامه نویس کامپیوتر و کریس لارسن راه‌ اندازی شد! این ارز دیجیتال در تلاش است تا پرداخت‌ های بین‌ المللی را به صورت ایمن و فوری در هر اندازه و مقدار با کارمزد بسیار پایین انجام دهد. ریپل از توکن‌ هایی پشتیبانی می‌ کند که نماینده پول نقد متداول می باشند. هدف اصلی ریپل، ارائه سخدمات به بانک ها و موسسات مالی بیان شده است!

جالب است بدانید سرعت انجام هر تراکنش این رمزارز تنها ۴ ثانیه است! همچنین استفاده از ریپل، نرخ کارمزد بسیار پایینی دارد. همچنین ریپل فاقد تورم است! چرا که تمامی توکن ها از ابتدا استخراج شده‌ اند و از قبل وجود دارند.

ریپل در تلاش است تا بانک‌ ها، بنگاه‌ های بزرگ مالی و اعتباری و همچنین شرکت‌ های تجاری بتوانند سریع، بی‌ خطر، بی‌ واسطه و همچنین با حداقل کارمزد اقدام به حواله پول به نقاط مختلف جهان نمایند (سالانه بیش از ۱۵۵ تریلیون دلار پول به صورت برون مرزی در سراسر نقاط جهان جا‌به‌ جا می شود)! لازم به بیان است تعدادی از بانک‌ ها در کشورهای ژاپن و کره جنوبی از این سیستم استفاده می‌ کنند و بنگاه‌ های مالی بزرگ دیگری نیز در ایالات متحده آمریکا برای استفاده از آن اعلام آمادگی کرده‌ اند (ریپل تاکنون با ۱۰۰ سازمان مالی و بانک در سراسر جهان به توافق رسیده‌ است!).

ریپل که در ابتدای دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی با نرخ ۲۵ سنت خرید و فروش می‌ شد، موفق شد پس از عملیاتی شدن در شرق آسیا و روی خوش نشان دادن American Express و Santander رشد قابل توجهی را ارائه کند! به طوری که در اولین روز از سال ۲۰۱۸ میلادی با نرخ ۲٫۳۰ دلار معامله شد (رشد ۸۲۰ درصدی).

جالب است بدانید برخی از سرمایه‌ گذاران بر این باور می باشند که ریپل در آینده به پرداخت‌ های بین‌ المللی سرعت خواهد بخشید و به همین خاطر بایستی شاهد رشد ارزش بیش از پیش این ارز دیجیتال باشیم…

تفاوت ریپل با بیت کوین و اتریوم چیست؟

ریپل یک پروتکل پرداخت متن باز می باشد که به صورت متمرکز فعالیت دارد! از این نظر این ارز دیجیتال با بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال موجود در بازار کریپتوکارنسی که اغلب غیرمتمرکز می باشند، متفاوت است.

همچنین هدف ریپل کاملا در تضاد با بیت کوین است! ریپل می‌ خواهد یک شبکه پرداخت امن و غیرمتمرکز را برای موسسات مالی سراسر جهان فراهم کند (بانک‌ ها به خودی خود بد نیستند و تنها نحوه انجام کار آن‌ ها است که باعث ایجاد مشکلات پرداختی و انتقال پول شده است)؛ در حالی که بیت کوین با هدف تراکنش‌ های همتا به همتا و حذف واسطه‌‌ ها و بانک‌ ها روی کار آمده است!

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان