صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز کازماس + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال Cosmos یا ATOM

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز کازماس و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال Cosmos یا ATOM در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز کازماس + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال Cosmos یا ATOM

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز کازماس و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال Cosmos یا ATOM خواهیم داشت! با ما همراه باشید. کازماس یا Cosmos که با نماد اختصاری ATOM شناخته می‌ شود، به مفهوم کهکشان و یکی از مطرح‌ ترین ارزهای دیجیتال می باشد!

لازم به بیان است این ارز دیجیتال همچون بسیاری دیگر از ارزهای بازار رمزارزها از بلاکچین اختصاصی خود استفاده می‌ کند. اما جالب است بدانید بلاکچین این رمزارز با دیگر رمزارزها تفاوتی عمده و اساسی دارد! آن تفاوت هم این است که بلاکچین کازموس در قامت یک شبکه غیر‌متمرکز از بلاک چین‌ های مستقل و مقیاس‌ پذیر، به عنوان بستری برای تمام بلاکچین‌ ها شناخته می‌ شود و تمام آن‌ ها را با قابلیتی به نام همکاری بلاکچین (Blockchain Interoperabilit به یکدیگر متصل می‌ کند (با هدف قدرت بخشیدن به اکوسیستم بلاکچین و همچنین تعامل با سایر بلاکچین‌ ها)!

پیش از راه اندازی بلاکچین کازماس، شبکه‌ های بلاکچین ثابت بودند و قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نبودند! کازموس بر خلاف دیگر شبکه‌ ها و کوین‌ های موجود، تمرکز خود را به اشتراک گذاری داده‌ ها بین دیگر شبکه‌ های بلاکچین موجود قرار داده است تا از این طریق شبکه‌ های دیگر بتوانند داده‌ های خود را در آن به اشتراک بگذارند (شبکه این ارز دیجیتال به‌ گونه‌ ای طراحی شده است که می‌ تواند هم‌ زمان به هزاران تراکنش رسیدگی کند)… از آنجا که این رمزارز شبکه‌ ای غیرمتمرکز است، هیچ نهاد یا شخصی امکان دستکاری در آن را ندارد.

در این بین توجه داشته باشید که اتم (Atom) رمزارز اصلی موجود در پلتفرم کازماس است که برای تسهیل ارتباط، مقیاس گذاری و همکاری بین زنجیره های مستقل طراحی شده است (روزانه بیش از ۴۰ میلیون دلار ATOM معامله می‌ شود). جالب است بدانید مهم‌ ترین مزیت رمزارز کازماس، توانایی مدیریت ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه است!

درباره تاریخچه ارز دیجیتال کازماس بایستی گفت در سال ۲۰۱۴ میلادی، توسعه دهندگان این ارز دیجیتال یعنی جای وون (Jae Kwon) و ایتان باچمن (Ethan Buchman) الگوریتم اجماع یا همان ستون فقرات شبکه کازماس را با نام تندرمینت (Tendermint) طراحی کردند… در ادامه و در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز وایت پیپر این رمزارز منتشر شد و در همان سال نیز اولین توکن شبکه با نام ارز دیجیتال اتم به فروش رسید (در عرضه اولیه اتم چیزی در حدود ۷۵ درصد توکن موجود فروخته شد! ۵ درصد برای سرمایه‌ گذاران اولیه و ۱۰ درصد نیز در اختیار زنجیره بنیادی قرار گرفت)!

ارز دیجیتال Cosmos را می توان با بهره گیری از صرافی های ارزدیجیتال معتبری مانند Kraken، Bittrex، Bithumb، Huobi Global و HitBTC خرید و فروش نمود! در حال حاضر معروف‌ ترین پلتفرم‌ های خرید و فروش رمزارز ATOM، صرافی‌ های ارزدیجیتالی Kraken، Binance و kuCoin می باشند (این ارز دیجیتال استخراج نمی‌ شود).

شاید این سوال پیش آید که بهترین کیف پول‌ های رمزارزی برای ارز دیجیتال اتم چیست؟

در پاسخ بایستی گفت رمزارز اتم را می‌‌ توان بر روی شبکه خود و یا شبکه BEP2 نگهداری کرد (و یا خرید و فروش انجام داد). لازم به بیان است دو کیف پول محبوب برای نگهداری بر پایه BEP2 کیف پول تراست والت و کیف پول اتمیک می باشند! همچنین از دیگر کیف پول‌‌ های پشتیبانی کننده از رمزارز اتم می توان به کیف پول گواردا والت، کراکن، اوککس، دی کوین، گلوبال و همچنین کیف پول اکسودوس اشاره کرد. همچنین کیف پول های Ledger Nano X و Ledger Nano S نیز دو کیف پول سخت افزاری این رمزارز می باشند…

در انتها بایستی گفت رمزارز کازماس توانسته است در دنیای ارزهای رمزنگاری‌ شده با وجود رقبای بزرگ به خوبی هر چه تمام دیده شود! زیرا بلاکچین کاسموس قابلیت‌ هایی را ارائه می ‌دهد که حتی اتریوم نیز نمی ‌تواند این ویژگی‌ ها را برای کاربران خود فراهم آورد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان