صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز مونرو یکی از جنجالی ترین رمزارزهای موجود + بررسی معایب و مزایا

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز مونرو با نماد اختصاری XMR و معایب و مزایای این ارز دیجیتال در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز مونرو یکی از جنجالی ترین رمزارزهای موجود + بررسی معایب و مزایا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز مونرو و معایب و مزایای این ارز دیجیتال خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رمزارز مونرو که با نماد اختصاری XMR شناخته می شود، برخلاف بسیاری از ارزهای رمز پایه معروف که مشتق شده از بیت کوین می باشند، بر اساس پروتکل CryptoNote عرضه شده بود… اما درباره تاریخچه رمزارز مونرو (Monero) بد نیست بدانید این ارز دیجیتال در مارس سال 2014 میلادی با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی و با تمرکززدایی و مقیاس پذیری ایجاد شد.

جالب است بدانید بلاکچین ارز دیجیتال مونرو، مبهم و غیرشفاف است! مونرو تصمیم دارد با هدف بهبود وضعیت موجود ارزهای رمز پایه، از طریق گمنام کردن فرستنده، گیرنده و همچنین مقدار هر معامله ایجاد شده و همچنین شرایط برابر برای فرایند استخراج این رمزارز، گام بردارد (ریسک شناسایی طرفین معاملات و جزئیات تراکنش شدیدا کاهش پیدا می‌ کند). لازم به بیان است اساس تکنولوژی بلاکچین این است که یک دفتر کل عمومی وجود دارد که تمام تراکنش های انجام شده روی آن ثبت می شود و برای کاربران شبکه قابل مشاهده است؛ ولی بلاکچین مونرو به گونه ای طراحی شده است که تراکنش های آن غیرقابل پیگیری و شناسایی می باشند.

آخرین بروزرسانی در این شبکه با نام Nitrogen Nebula شناخته می‌ شود که در سال 2020 میلادی انجام شد! این بروزرسانی شامل اجرای یک الگوریتم پروتکل دانایی صفر به نام Zk-SNARKS بود که برای انجام ناشناس معاملات ارز مونرو پیاده سازی گردید.

سوالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که استخراج ارز دیجیتال مونرو به چه صورت است؟ در پاسخ بایستی گفت استخراج ارز دیجیتال مونرو با استفاده از پردازنده‌ های گرافیکی CPU سرمایه‌ گذاران امکان‌ پذیر است! این یعنی برای استخراج رمزارز مونرو هیچ نیازی به خرید سخت‌ افزارهای گران‌ قیمت شامل پردازنده‌ های گرافیکی با قیمت بالا یا دستگاه‌ های ماینینگ همچون دستگاه‌ های ماینر بیت کوین نیست (استخراج یک سکه مونرو تقریبا فقط ۲ دقیقه طول می کشد).

براساس آمار منتشر شده از ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، قیمت مونرو ۱۳۷ درصد افزایش یافته است! از دیگر سو، مونرو بدلیل ویژگی‌ هایی که دارد یکی از رمزارزهای محبوب در بین کاربران است. جالب است بدانید برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال مونرو دارای میزان عرضه ی محدودی است. مونرو میزان عرضه مشخص و تورم پیش‌ بینی‌ شده‌ ای دارد! بنابراین می‌ توان کاهش ارزش در اثر عرضه نامحدود این ارز دیجیتال را غیرممکن دانست…

شبکه مونرو به کاربران خود این اجازه را می دهد تا تصویر حساب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بدون اینکه که توکن های درون حساب فرد به خطر بیفتد! به بیان ساده تر می توان گفت چنانچه لازم باشد برای انجام معامله ای به گیرنده ثابت کنید که مقدار معینی مونرو دارید، می توانید دارایی خود را به او نشان دهید و در عین حال مطمئن باشید که رمزارز مونرو شما غیرقابل دسترس و در امنیت می باشد…!

لازم به بیان است رمزارز مونرو توسط بسیاری از کیف پول های سخت افزاری پشتیبانی نمی شود! به همین دلیل محافظت از این رمزارز بصورت ایمن، کمی سخت و دشوار است. از جمله کیف پول‌ های مناسب برای نگهداری از ارز دیجیتال مونرو می توان به کیف پول GUI (پشتیبانی از بیش از 30 زبان زنده دنیا)، کیف پول CLI ، کیف پول Cake (کیف پول موبایلی موجود در نسخه‌ های اندروید و IOS)، کیف پول Monerujo (کیف پول موبایلی موجود در نسخه اندروید)، کیف پول MyMonero (کیف پول موبایل و دسکتاپ موجود در نسخه‌ های اندروید، IOS، مک، ویندوز، مرورگر وب و همچنین لینوکس) و همچنین کیف پول Edge (کیف پول موبایلی موجود در نسخه‌ های اندروید و IOS) اشاره کرد.

همچنین از جمله صرافی‌ های برتر پشتیبانی‌ کننده از ارز دیجیتال مونرو می توان به صرافی بایننس (جفت‌ ارز مونرو و تتر)، صرافی هیوبی گلوبال (جفت‌ ارز مونرو و تتر)، صرافی بایننس (جفت‌ ارز مونرو و بیتکوین)، صرافی کراکن (جفت‌ ارز مونرو و دلار ایالات متحده آمریکا) و همچنین صرافی بایننس (جفت‌ ارز مونرو و اتریوم ) اشاره کرد.

در انتها لازم به بیان است چنانچه به سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه‌ مند باشید، با مشاهده صعودها و ریزش‌ های مقطعی قیمت رمزارزها می‌ توان آن ها را به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌ گذاری مدنظر داشت! یعنی با نوسان‌ گیری در این بالا و پایین‌ رفتن‌ های مکرر قیمت رمزارز مورنو، می‌ توان سود خوبی را به دست آورد؛ اما به یاد داشته باشید این امر منوط به یادگیری نوسان‌گیری در تریدینگ ارزهای دیجیتال است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان