صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره رمزارز فانتوم + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال FTM

توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز فانتوم و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال FTM در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره رمزارز فانتوم + بررسی تاریخچه و آینده ارز دیجیتال FTM

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سرمایه گذاری در رمزارز فانتوم و همچنین تاریخچه، معایب و مزایا و آینده ارز دیجیتال FTM خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رمزارز فانتوم (Fantom) به عنوان شاخص‌ ترین محصول پروژه ی فانتوم در بلاکچین اختصاصی خود، یک پلتفرم غیرمتمرکز و ایمن برای قراردادهای هوشمند می باشد. هدف اصلی این پروژه، راه‌ اندازی یک بلاکچین قدرتمند با سرعت و قابلیت‌ های متفاوت نسبت به دیگر بلاکچین ها (در مقایسه با نسل‌ های قبلی خود) بوده است. فانتوم ادعا می‌ کند که می‌ تواند ستون فقرات زیرساخت‌ های IT شهرهای نوظهورِ هوشمند باشد!

شبکه اصلی فانتوم در ماه دسامبر سال 2019 میلادی راه اندازی شد. این ارز دیجیتال به عنوان یک لایه ی مبنا برای پلتفرم خود کار می‌ کند! جالب است بدانید فانتوم از لحاظ دامنه ی پروژه، شبیه به هارمونی است؛ ساختار آن بر اساس DAG طراحی شده است و وابسته به COTI است.

رمزارز Fantom (با نماد FTM) به عنوان توکن اصلی شبکه فانتوم، کاربردهای متعددی از جمله مشارکت در مدیریت شبکه، تامین امنیت شبکه از طریق استیکینگ (راهکاری جایگزین برای فرآیند استخراج با مصرف منابع پردازشی و برق بسیار کمتر و همچنین امکان ورود با سرمایه‌ های به مراتب کمتر در مقایسه با ماینینگ)، پرداخت کارمزدهای شبکه و همچنین انجام پرداخت ها را برعهده دارد.

اما فانتوم از جمله ارزهای دیجیتال جذاب بازار رمزارزها به شمار می آید! چرا که با نفوذ در تمامی جنبه های زندگی از جمله پذیرش دارایی های دیجیتال در مقیاس جهانی، پرداخت های دیجیتال و همچنین هویت و سوابق پزشکی دیجیتالی بخشی از انقلاب دیجیتال محسوب می شود. فانتوم شبکه‌ ای است بر پایه ی تکنولوژی DAG که می‌ تواند برای تامین انرژی شهرهای هوشمند و تمامی خدمات تشکیل‌ دهنده ی آن مورداستفاده قرار گیرد…

امنیت پلتفرم فانتوم از طریق الگوریتم اجماع مورد استفاده ی این پلتفرم یعنی PoS تامین می شود. درباره ی اثبات سهام (Proof Of Stake) یا به اختصار (PoS) به عنوان جایگزینی برای اثبات کار (استخراج) بد نیست بدانید افرادی که مایل باشند در کار تایید تراکنش‌ ها و همچنین ایجاد بلاک شرکت کنند، می‌ توانند ارز دیجیتال اصلی آن شبکه را بخرند و به شبکه اختصاص دهند؛ شبکه نیز نسبت به میزان دارایی و مدت زمان قفل‌ ماندن آن دارایی‌، با همان ارز دیجیتال به افراد شرکت کننده پاداش می‌ دهد). در این بین نبایستی فراموش کرد که در حال حاضر سه نوع توکن FTM در بازار وجود دارد: Opera FTM (توکن مورد استفاده در شبکه اصلی Opera Chain فانتوم) ، ERC-20 (توکن سازگار با اتریوم) و BEP-2 (توکن سازگار با Binance Chain).

فانتوم دارای مزایای متعددی است؛ از جمله ی این مزایا و ویژگی ها می‌ توان به گسترش پذیری و سرعت بسیار بالای آن در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال (از جمله بیت کوین) اشاره کرد. علاوه بر این، می توان به قابلیت اجرای چندین تراکنش همزمان اشاره کرد! این رمز دیجیتال همچنین دارای امنیت بسیار بالایی در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال است.

توجه داشته باشید شبکه هایی که بر روی پلتفرم فانتوم ساخته می شوند، از دیگر شبکه ها مستقل هستند! این رویکرد باعث شده است عملکرد این مرزارز تحت تاثیر ازدحام نباشد… به بیان ساده تر هنگامی که تعداد کاربران افزایش می یابد، سرعت کل شبکه کاهش نمی یابد. فانتوم با ایجاد بلاکچین اختصاصی برای هر برنامه مشکل مقیاس پذیری را حل می کند!

پروژه ی فانتوم بستر توانمندی برای قراردادهای هوشمند به مثابه ی یک سیستم عصبی برای شهرهای هوشمند در آینده خواهد بود! توجه داشته باشید ارز دیجیتال فانتوم یک توکن غیرقابل استخراج است! شاید این سوال پیش آید که توکن غیرقابل استخراج چگونه توکنی است؟ در پاسخ بایستی گفت این نوع توکن‌ ها در ابتدا توسط خالق خود استخراج می شوند و سپس به عموم عرضه می‌ گردند (میزان حداکثر عرضه توکن FTM، چیزی در حدود 3175 میلیارد واحد می باشد که از این تعداد بیشتر نخواهد شد! از این تعداد تاکنون ۸۰ درصد آن یعنی چیزی در حدود 2.5 میلیارد واحد عرضه شده است و مابقی آن به پاداش استیکینگ اختصاص دارد)…

از جمله صرافی های ارز دیجیتال موردنیاز برای خرید و فروش توکن FTM می توان به صرافی بایننس، صرافی بیتمکس، صرافی HitBTC ، صرافی FTX ، صرافی VCC ، صرافی ProBit ، صرافی WazirX و همچنین صرافی کوکوین اشاره کرد.

در انتها و در پاسخ به این سوال که کدام کیف پول ها برای نگهداری از ارز دیجیتال فانتوم مناسب می باشند؟ بایستی گفت برای ذخیره سازی توکن فانتوم با استاندارد BEP-2 می توان از کیف پول بایننس چین یا تراست ولت استفاده کرد؛ همچنین برای ذخیره سازی توکن ERC-20 فانتوم نیز می توان از کیف پول هایی که قابلیت پشتیبانی از توکن های ERC-20 را دارند، استفاده نمود (همچون م کیف پول متامسک و کیف پول مای اتر ولت )….

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که شبکه فانتوم، یک کیف پول اختصاصی به نام Fantom Wallet نیز دارد که فرآیندهای استیکینگ را آسان می نماید و در دسکتاپ و تلفن های همراه نیز در دسترس می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان