صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره استلار فراتر از یک ارز دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

توضیجاتی درباره معایب و مزایای ارز دیجیتال استلار و همچنین تاریخچه این ارز دیجیتال و پیش بینی وضعیت آن در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره استلار فراتر از یک ارز دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، به بررسی معایب و مزایای ارز دیجیتال استلار و همچنین تاریخچه این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. ارز دیجیتال استلار (Stellar) که به عنوان شاخه یا فورک ریپل شناخته می شود (در ساختار اصلی استلار و ریپل، شباهت‌ های زیادی وجود دارد)، در سال ۲۰۱۴ میلادی عرضه شد! هدف بزرگ شبکه استلار، ارائه ی خدمات مالی مقرون‌ به‌ صرفه و همچنین با سرعت بالا است.

در بیان جزئیات این موضوع بایستی گفت جد مک کالب (Jed McCaleb)، بنیانگذار ارشد ریپل با چند نفر از توسعه دهندگان ریپل بر سر مسائلی اختلاف نظر داشت! که این اختلاف نظر در انتها باعث شد جد مک کالب ریپل را رها کند و بر روی استلار کار کند… در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی، الگوریتم جدیدی برای ارز دیجیتال استلار عرضه شد و کدهای آن دوباره بازنویسی گردید (از میزان شباهت با ریپل کاسته شد).

ارز دیجیتال استلار مانند دیگر ارزهای دیجیتال از تکنولوژی بلاکچین استفاده می کند؛ همچنین لازم به یادآوری است که استلار نیز همانند بیت کوین، یک شبکه‌ همتا به همتا می باشد که غیرمتمرکز است (در شبکه‌ غیرمتمرکز، هیچ نهاد مرکزی و تصمیم گیرنده ای وجود ندارد).

استلار به عنوان ارز دیجیتال با کارمزد کم و سرعت بالا، قادر است هزاران تراکنش را در ثانیه مدیریت کند! ارز دیجیتال استلار در تلاش است تا پرداخت های میان افراد را در سراسر نقاط جهان تسهیل نماید؛ برای نمونه تصور کنید شما در ایالات متحده آمریکا و دوست شما نیز در فرانسه است و از شما درخواست پرداخت ۱۰۰ یورو می کند! شما به راحتی هر چه تمام می توانید از شبکه استلار استفاده کنید! اما چگونه؟

شما معادل دلاری ۱۰۰ یورو را برای دوست خود می فرستید؛ این پول در بانک فرانسه کاملا خودکار تبدیل به یورو می شود و به دست دوست شما می رسد. (ارز دیجیتال ریپل با هدف برقراری تبادلات مالی در میان بانک ها و موسسات مالی سراسر نقاط جهان شکل گرفته بود).

لومن (lumens) یا XLM، واحد ارز استفاده شده در شبکه استلار می باشد. لازم به بیان است ۱۰۰ میلیارد از این ارز دیجیتال ایجاد شده است که به صورت خودکار و در طول زمان به بازار عرضه می شود؛ این یعنی ارز دیجیتال استلار یا XLM قابل استخراج نیست! و توسط شرکت مقدار مشخصی ایجاد شده است.

جالب است بدانید هر تراکنش در شبکه استلار تنها ۰.۰۰۰۱ کارمزد دارد و کم تر از ۶ ثانیه نیز انجام ‌می شود! استلار در تلاش است با ارائه ی خدمات مالی کم هزینه به مردم سراسر نقاط جهان، با فقر مبارزه کند! شاید این سوال پیش آید که آیا ارز دیجیتال استلار امن است؟

در پاسخ بایستی گفت شبکه استلار تاکنون تقریبا هیچگونه هکی را تجربه نکرده است! پس می توان گفت استلار، به لحاظ امنیتی سابقه‌ ی بسیار خوبی دارد… جالب است بدانید شرکت IBM در پروژه های خود از این ارز دیجیتال استفاده می‌ کند!

ارز دیجیتال استلار می تواند همچون دیگر ارزهای دیجیتال در کیف پول ها جا به جا شود و یا از شبکه آن، برای پرداخت های ارزی دیگری استفاده شود. کیف پول‌ های رایج برای ذخیره‌ و نگهداری رمزارز استلار شامل کیف پول دسکتاپ استلار به عنوان یک کیف پول رسمی (این کیف پول بر روی سیستم عامل های ویندوز، مک و همچنین لینکوس قابل اجرا می باشد)، کیف پول چندمنظوره Stargazer (این کیف پول بر روی سیستم عامل های ویندوز، مک و همچنین لینکوس قابل اجرا می باشد)، کیف پول موبایل Centaurus (این کیف پول بر روی سیستم عامل های ios و اندروید قابل اجرا می باشد)، کیف پول ربات تلگرامی PapayaBot (این کیف پول علاوه بر استلار،‌ از بیت کوین و لایت کوین نیز پشتیبانی می کند) و همچنین کیف پول سخت افزاری Ledger Nano (به عنوان امن ترین کیف پول استلار) می باشند.

ارز دیجیتال استلار را می توان در صرافی های معتبر زیادی پیدا کرد و نسبت به خرید یا فروش آن اقدام نمود (شما می توانید با ارزهایی چون دلار، یورو و یا حتی بیت کوین ارز خود را خریداری کنید)! برای نمونه می توان به صرافی Coinbase ، صرافی Kraken ، صرافی Bitfinex ، صرافی Binance ، صرافی Bittrex ، صرافی upbit ، صرافی Coincheck و صرافی NovaDAX اشاره کرد.

قیمت ارز دیجیتال استلار در یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ برابر شده است! و این اتفاق، بیانگر توجه ویژه‌ کاربران به این رمزارز می باشد. لازم به بیان است استلار یک شبکه کاربردی است و با گسترش شبکه ی خود می تواند همچنان به رشد خوبِ خود ادامه دهد (توجه داشته باشید استلار از سال ۲۰۱۷ میلادی همچون دیگر ارزهای دیجیتال، رشدی صعودی داشته است و در زمان های مشابه با دیگر ارزهای دیجیتال نیز دچار کاهش ارزش شده‌ است).

چندی پیش دولت اوکراین از یک توافق همکاری با بنیاد استلار خبر داد! قرار است این همکاری در مسیر ساخت یک ارز دیجیتال ملی برای کشور اوکراین انجام شود. همین موضوع بی شک سبب تقویت ارزش ارز دیجیتال استلار خواهد شد.

در انتها لازم به بیان است بازار ارزهای دیجیتال، بازاری بسیار پرریسک و پرنوسان است و ورود به آن نیازمند دانش و تجربه کافی در حوزه کریپتوکارنسی و معاملات بازارهای مالی است؛ پس به هیچ عنوان بدون داشتن دانش و تجربه لازم وارد این بازار نشوید!

بیشتر بخوانید:

قیمت ارزهای دیجیتال امروز | قیمت بیت کوین امروز

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان