صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

بررسی قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها در هفته دوم آبان ۱۴۰۱

در این گزارش به توضیحاتی در خصوص بررسی قیمت رمزارزها در هفته سوم مهر ۱۴۰۱ و قیمت بیت کوین امروز می پردازیم.

بررسی قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها در هفته دوم آبان ۱۴۰۱

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی- در این گزارش به توضیحاتی در خصوص بررسی قیمت رمزارزها در هفته دوم آبان ۱۴۰۱ و قیمت بیت کوین امروز می پردازیم.
روز شنبه 7 آبان ماه ۱۴۰۱: به نقل از کریپتو، قیمت بیت کوین پس از چندین هفته محبوس بودن، توانست از محدوده ۱۹ هزار دلار فرار و به سمت صعود حرکت کند، و ارزش ۲۰ هزار دلار را پس گرفت و حتی خودش را به بالای ۲۱هزار دلار رسانید. و در حال حاضر حدود ۲۰هزار و۵۰۰ دلار داد و ستد می‌شود. در مجموع بیت‌کوین طی هفت روز گذشته 8 درصد رشد داشته است.

بقیه رمزارزها با رنگ سبز نمایان شدند و دوج کوین بهترین عملکرد را ثبت کرد و ۴۳ درصد به دست آورده است. و ایلان ماسک خرید توییتر را نهایی کرد. در روز اول، برای اخراج برخی از مدیران ارشد، از جمله مدیرعامل و مدیر مالی اقدام کرد.

اتریوم نیز طی هفت روز گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و حدود ۲۰درصد افزایش یافت و ارزش کل بازار به بالای یک تریلیون دلار رسید. مشاهده اینکه آیا این حرکت در هفته آینده ادامه خواهد داشت یا خرس‌ها ‌حرف آخر را خواهند زد، هیجان‌انگیز خواهد بود.

در این روز مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی ۱.۰۱ تریلیون دلار برآورد شد که این رقم نسبت به روز گذشته ۳.۱۷ درصد بیشتر شده است.

ددر این روز ۳۹.۳۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بود که طی یک روز ۰.۲۵ درصد کاهش یافت.

همچنین طی 24 ساعت گذشته، حجم کل بازار ارزهای دیجیتال ۷۸.۰۴ میلیارد دلار بود که ۱۱.۴۲ درصد افت پیدا کرده است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز نیز در روز شنبه ۳.۶۶ میلیارد دلار بود که ۴.۶۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

در این روز حجم تمام سکه‌های پایدار ۷۱.۱۵ میلیارد دلار بود که ۹۱.۱۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال می باشد.

روز یکشنبه 8 آبان ماه ۱۴۰۱: در این روز بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای گلسنود برخی از قدیمی‌ترین بیت‌کوین‌های «خفته» در حال بازگشت به گردش بودند.

بیت‌کوین در حال تجربه چیزی شبیه به بازگشت است، و هدلرها رفتار خود را بعد از یک بازار ریزشی یک ساله تغییر می‌دهند.

تعداد بیت‌کوین‌هایی غیر فعال که ۱۰ سال در کیف پول ثابت مانده و فعال نبودند در ۲۹ اکتبر به بالاترین حد یک ماهه خود رسیدند.

در داده های 28 اکتبر داده‌های بیشتر نشان می‌دهد که سود خروجی تراکنش خرج نشده (UTXO) به بالاترین سطح یک ماهه بالای ۷۳ درصد رسید.

بر اساس داده‌های گلسنود حرکت بیت‌کوین به سرعت با سود انجام می‌شود.

سود خروجی مصرفی بیت‌کوین میزان فروش بیت‌کوین را در سود یا زیان نشان می‌دهد. با نوسان در اطراف یک، این نسبت در طول بازارهای نزولی منفی است و وقتی که از یک عبور کند در حالی که بالاتر می‌رود، نشان‌دهنده افزایش عرضه می باشد که می‌تواند بر عملکرد قیمت تأثیر بگذارد.

در این روز مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی ۱.۰۳ تریلیون دلار برآورد شد که این رقم نسبت به روز گذشته ۱.۶۲ درصد افزایش یافته است. و ۳۹.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در این روز در اختیار بیت‌کوین بود که در یک روز ۰.۴۴ درصد ریزش داشته است.

روز یکشنبه طی 24 ساعت گذشته، حجم کل بازار ارزهای دیجیتال ۸۹.۷۴ میلیارد دلار بود که ۱۳.۹۷ درصد رشد داشت. و حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در این روز ۴.۳۶ میلیارد دلار بود که ۴.۸۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

روز 8 آبان ماه، حجم تمام سکه‌های پایدار ۸۰.۱۲ میلیارد دلار بود که ۸۹.۲۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید.

روز دوشنبه 9 آبان ماه ۱۴۰۱: در این روز میم کوین اصلی بهترین عملکرد این هفته را به ثبت رساند و روز چهارشنبه هفته قبل، دوج‌ کوین با ۰.۰۷ دلار و بقیه بازار نیز با مشکل روبرو بودند.

میم کوین به بالاترین قیمت چند ماهه ۰.۱ رسید که دیروز به ثبت رسید. دوج کوین به صعود خود ادامه داد و اوایل امروز برای اولین بار از ماه مه تاکنون به ۰.۱۵ دلار رسید.

بقیه آلت‌کوین‌ها با زیان ها جزئی در حال طی مسیر آرامی بودند؛ این روند در مورد اتریوم، ریپل، سولانا و غیره نیز وجود داشت و با توجه به افزایش سود حاصل از دوج کوین، سقف کل دارایی‌های رمزنگاری شده بالای ۱.۱ تریلیون دلار باقی ماند.

پس از اعلام جدیدترین افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا بود که بیت‌کوین از ۲۱هزار دلار به بیش از ۲۰هزار دلار رسید.

و گاوها توانستند آن سطح را حفظ کنند و ساعاتی بعد یک حرکت دیگر را شروع کردند که موجب شد برای مدت کوتاهی رمزارز از ۲۱هزار دلار فراتر رود و رکورد جدیدی در ۶ هفته گذشته به ثبت برسد.

بیت‌کوین از آن زمان چند صد دلار عقب‌نشینی کرد و در این روز، حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار داد و ستد شد و همچنین ارزش بازار نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار بود اما با تسلط بر آلت کوین‌ها کمی ضربه خورد و به زیر ۳۹ درصد رسید.

روز دوشنبه مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی ۱.۰۱ تریلیون دلار برآورد شد که این رقم نسبت به روز گذشته ۱.۲۸ درصد کاهش یافته است. و ۳۸.۸۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در این روز در اختیار بیت‌کوین بود که در یک روز ۰.۰۴ درصد رشد یافته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته خود ۷۳.۰۵ میلیارد دلار بود که ۱۸.۶۳ درصد افت کرده است. روز 9 آبان ماه، حجم کل در امور مالی غیر متمرکز ۴.۰۶ میلیارد دلار بود که ۵.۵۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود. و حجم تمام سکه‌های پایدار در این روز ۶۵.۵۸ میلیارد دلار بود.

روز سه شنبه 10 آبان ماه ۱۴۰۱: در این روز بیت‌کوین و سهام عملکرد قوی داشتند و به دلیل افزایش امیدواری در این مورد بود که عملکرد فدرال رزرو طی ماه‌های آینده تغییر می کند.

بر اساس داده‌های اخیر بانک ظرفیت بیشتری برای افزایش دارد. و طبق داده‌های منتشر شده در ماه اکتبر، شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده (CPI) در سپتامبر به ۸.۳ درصد افزایش پیدا کرد و این افزایش بیشتر از انتظار اکثر تحلیلگران بود.

در این روز قیمت بیت کوین به دلیل اینکه تحلیلگران گلدمن ساکس چشم‌انداز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را ارتقاء دادند تثبیت شد و در گزارشی اعلام کردند که بانک، نرخ بهره را تا پنج درصد بالاتر از برآورد قبلی افزایش می دهد

همچنین بر اساس گفته ی تحلیلگران بانک برای دستیابی به این هدف، انتظار دارند نرخ بهره در این هفته ۰.۷۵ درصد و در دسامبر ۵۰ واحد پایه افزایش یابد.

سه دلیل برای عملکرد سختگیرانه فدرال رزرو که شامل تورم بالا، نیاز به خنک کردن اقتصاد و جلوگیری از تسهیل شرایط مالی پیش از موعد است از دیدگاه تحلیلگران اعلام شد. بر همین اساس اگه این گفته ها درست باشد، بیت‌کوین، ارزهای دیجیتال و سهام ممکن است در ماه‌های آینده با مشکل روبرو شوند.

بر اساس نمودار روزانه قیمت بیت‌کوین طی چند روز قبل پس از بازگشت قوی در مرحله تثبیت بوده و کمی بالاتر از سطح روانی مهم ۲۰هزار دلار و کمی بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ و ۵۰ روزه باقی خواهد ماند.

و شاخص قدرت نسبی (RSI) یک الگوی واگرایی نزولی شکل داده است بر همین اساس، احتمال اینکه سکه یک شکست سقوطی داشته باشد به دلیل اینکه فروشندگان سطح حمایت کلیدی را در ۱۹هزار و ۵۰۰ دلار هدف قرار می‌دهند و حرکت به بالای مقاومت در ۲۱هزار دلار، دیدگاه نزولی را باطل می‌کند، وجود دارد.

روز سه شنبه مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی ۱.۰۲ تریلیون دلار برآورد شد که این رقم نسبت به روز گذشته خود ۰.۳۴ درصد افزایش یافته است. و ۳۸.۶۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بود که در یک روز ۰.۲۲ درصد افت پیدا کرده است.

در این روز حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت قبل ۸۸.۲۸ میلیارد دلار بود که ۲۰.۷۹ درصد رشد داشته است. و در 10 آبان ماه، حجم کل در امور مالی غیر متمرکز ۳.۹۵ میلیارد دلار بود که ۴.۴۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال می باشد.

همچنین در این روز حجم تمام سکه‌های پایدار ۸۲.۱۹ میلیارد دلار بود که ۹۳.۱۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال می باشد.

روز چهارشنبه 11 آبان ماه ۱۴۰۱: در این روز معاملات آتی بیت‌کوین بیشتر توسط نهنگ‌ها خرید و فروش شد.

در این روز سرمایه‌گذاران خرد بازار آتی را پس از سقوط قیمت اخیر رها کردند. زمانی که بازار ارزهای دیجیتال بیش از حد گرم شود، مردم تمایل بیشتری دارند تا معاملات آتی را با نفوذ بالاتر معامله کنند.

بر اساس تحلیلی در اواخر ماه اکتبر، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش علاقه بهره باز شاهد نوسانات «انفجاری» خواهد بود اما این در حالی است که بیت‌کوین توانست ماه قبل را پس از دو شمع قرمز متوالی با رنگ سبز به پایان ببرد.

روز چهارشنبه مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی ۱.۰۱ تریلیون دلار برآورد شد که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۰۲ درصد کمتر شده است. و ۳۸.۷۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در این روز در اختیار بیت‌کوین بود که در یک روز ۰.۱۲ درصد افت پیدا کرده است.

روز 11 آبان ماه، حجم کل بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته خود ۷۱.۹۸ میلیارد دلار بود که ۱۸.۳۸ درصد افت کرده است. و همچنین حجم کل در امور مالی غیر متمرکز ۳.۱۳ میلیارد دلار بود که ۴.۳۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود. در این روز حجم تمام سکه‌های پایدار ۶۵.۰۵ میلیارد دلار بود که ۹۰.۳۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید.

روز پنجشنبه 12 آبان ماه ۱۴۰۱: در این روز، در بازار داخلی ارزهای دیجیتال، بیت کوین با 0.58 درصد رشد نسبت به روز قبل و با قیمت 7,197,113,000 ریال معامله و اتریوم نیز 548,997,000 ریال داد و ستد شد. همچنین در بازارهای جهانی، هر بیت کوین با قیمت 20,250.74 دلار در حال معامله بود.

روز جمعه 13 آبان ماه ۱۴۰۱: امروز بیت کوین برخلاف کاهش قبلی خود، افزایش قیمت داشت، به گونه ای که بیت کوین که روز قبل تا ۲۰,۲۵۴ رسیده بود، امروز جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۰۴ نوامبر ۲۰۲۲ با افزایش ۱.۷ درصدی به ۲۰,۶۰۵ رسید.

قیمت ارزهای دیجیتال امروز 13 آبان ماه 1401

رمزارز

علامت اختصاری

قیمت (دلار)

بیت کوین BTC ۲۰,۱۳۵.۷۶
اتریوم ETH ۱,۵۳۲.۱۸
بایننس کوین BNB ۳۲۸.۹۸
تتر USDT ۱
یو اس دی کوین USDC ۰.۹۹۹۹۹۳
BNB BNB ۳۲۸.۹۸
ریپل XRP ۰.۴۵۵۵۲۷
بایننس یو اس دی BUSD ۰.۹۹۹۷۹۶
کاردانو ADA ۰.۳۹۱۵۸۶
سولانا SOL ۰.۴۱۱۷۰۱
کریپتو کام کوین CRO ۳۱.۲۵
دوج کوین DOGE ۰.۱۲۹۴۳۳

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین در تایم‌فریم ۴H

همانطور که در تصویر نمایان است قیمت بیت کوین چندین بار به نواحی ۱۸۰۰۰ تا ۱۸۵۰۰ دلار برخورد کرده است و دوباره به سمت بالا به حرکت خود ادامه داده است. سایه‌های بلندی که در این نواحی با فلش آبی رنگ ایجاد شده است، قدرت خریداران نسبت به فروشندگان را در ناحیه ۱۸۰۰۰ دلار نشان می‌دهد. این روند صعودی حدود یک هفته پیش با برخورد به سطح ۲۱۱۱۰ دلار متوقف شده بود؛ همانطور که در اندیکاتور RSI نشان داده می شود، با افزایش فشار فروشندگان در محدوده دایره قرمز رنگ این شاخص در بالای عدد ۷۰ قرار گرفت. اگر قیمت بتواند بالای سطح ۲۱۱۱۰ دلار (پیوت قبلی خود) تثبیت دهد، توانایی رسیدن به تارگت های ۲۱۴۰۰ دلار و ۲۱۷۰۰ دلار را نیز دارد و در صورت تثبیت احتمال می‌رود قیمت به ناحیه مقاومتی ۲۲۵۰۰ دلار نیز واکنش نشان دهد. در غیر این صورت با از دست رفتن ناحیه ۲۰۰۰۰ دلار نواحی حمایتی ۱۹۳۰۰ دلار، ۱۸۷۰۰ دلار و ۱۸۱۰۰ دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص دلار (DXY)

شاخص دلار از نظر تحلیل تکنیکال کفی پایین‌تر از کف قبلی خود تشکیل داده است (Break of Structure). در اندیکاتور RSI شاهد افزایش فشار خریداران می باشیم، و شاخص این اندیکاتور به محدوده ۷۱ رسیده است. پیش‌بینی می‌شود قیمت در اواخر روند صعودی خود باشد که باید منتظر کف دیگری (پیوت ماژور) از شاخص دلار باشیم. همانطور که می‌دانید این شاخص رابطه عکس با بیت‌کوین دارد، با نزولی شدن قیمت DXY شاهد افزایش قیمت بیت‌کوین خواهیم بود.
مقاومت‌ها: ۱۱۳.۸۰۰ دلار، ۱۱۴.۷۰۰ دلار
حمایت ها: ۱۰۹.۵۰۰ دلار، ۱۰۸ دلار

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان