انشا درباره روز دانش آموز و ۱۳ آبان برای تمام پایه ها

دانش آموزان رکن اساسی هر کشوری هستند، هر ساله نیز روز ۱۳ آبان را به نام روز دانش آموز نامیده اند، در این بخش از صفحه اقتصاد " انشا درباره روز دانش آموز و ۱۳ آبان برای تمام پایه ها" آورده ایم که خواهید خواند . با ما همراه باشید‌.

انشا درباره روز دانش آموز و ۱۳ آبان برای تمام پایه ها
صفحه اقتصاد -

شجاعت، آزادگی و فداکاری، این ها واژه هایی هستند که تنها مختص به بزرگ تر ها نیستند، گاهی این صفات در وجود کودکان و نوجوانانی کم سن و سال آن چنان پر رنگ می شود که آن ها حتی زندگی شان را نیز فدا می کنند و روز ۱۳ آبان مهر تاییدی ست بر این جمله.

در روز ۱۳ آبان نوجوانان و دانش آموزانی که تحمل دیدن ظلم را نداشتند زندگی شان را در این راه فدا کردند، آن ها در آن روز شجاع ترین و آزاده ترین بودند و برای خواسته ای که داشتند مشت ها را گره کرده و فریاد سر دادند که از ظلم و جور به ستوه آمده اند و خواستار آزادگی و زندگی بهتر هستند آن ها به دنبال عدالت بودند تا همه ی مردم در کنار هم زندگی بهتری را تجربه کنند.

آن دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ به همه ی ما آموختند که با سن کم چه کار های بزرگی را می توان انجام داد، آن ها به ما آموختند که می توان تاریخ ساز شد و برای همیشه در یاد ها ماند.

روز ۱۳ آبان مختص دانش آموزانی ست که با خون خود حماسه ساز شدند و مادر هایی که صبح فرزندان شان را با لبخند بدرقه کرده بودند پس از سپری شدن آن روز آن ها را با خون دل و اشک چشم تحویل گرفتند، در آن روز مادران به جای در آغوش کشیدن فرزندی که صبح در نشاط و شادابی کامل به مدرسه فرستاده بودند پیکر بی جان و خونین تحویل گرفتند.

حالا به خاطر فداکاری و ایثار دانش آموزانی که روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ با قدم هایی ثابت و استوار در محوطه ی دانشگاه تهران ایستادند و ظلم را نپذیرفتند ۱۳ آبان در تقویم ما روز دانش آموز نام گرفته است.

و هر ساله تقویم ما به ما یادآوری می کند که سال ها قبل دانش آموزان ما برای هدفی ارزشمند در خون خود غلتیدند و به شهادت رسیدند.

انشا درباره روز دانش آموز و 13 آبان برای تمام پایه ها

مقاله در مورد ۱۳ آبان روز دانش آموز

هر سال ما روزی را به عنوان روز دانش آموز گرامی داشته و جشن می گیریم این روز 13 آبان ماه می باشد.

علت نامگذاری 13 آبان به عنوان روز دانش آموز واقعه ی کشتار 56 نفر از دانش آموزان تهرانی می باشد که در سال 1357 رخ داد، در آن روز جمعی از دانش آموزان برای اعتراض به حکومت پهلوی به محوطه ی دانشگاه تهران آمده بودند که مورد هجوم و تیراندازی ماموران حکومت پهلوی قرار گرفتند، نتیجه ی این درگیری کشته شدن 56 نفر از دانش آموزان و مجروح شدن بسیاری از آن ها بود.

صبح روز 13 آبان دانش آموزان مدارس خود را تعطیل کردند و به طرف دانشگاه تهران به راه افتادند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.

با حضور آن ها در دانشگاه تهران ابتدا ماموران خواستند با گاز اشک آور جمعیت جمع شده را پراکنده کنند اما نوجوانان و جوانان که پر از شور و شوق بودند و ترسی از مرگ نداشتند تسلیم نشدند و به همین دلیل مورد اصابت تیر های ماموران قرار گرفتند.

آن ها با وجود گاز های اشک آور و تیر های مداومی که شلیک می شد از پای ننشسته و همچنان فریاد آزادی سر دادند و با فداکاری و از خود گذشتی نام خود را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند.

امام خمینی ره در پیامی به مناسبت شهادت دانش آموزان فرمودند: « عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است، ایران امروز جایگاه آزادگان است، من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ، صدای آزادی خواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می رسانم».

مدتی بعد از آن کشتار و در خون غلتیدن دانش آموزان بی گناه و آزادی خواه، در تاریخ 16 بهمن 1357 جمعی از دانش آموزان شهر تهران طی بیانه ای اعلام کردند که از آن پس می خواهند روز 13 آبان هر سال را به یاد دانش آموزان شهید آن واقعه به عنوان روز دانش آموز گرامی بدارند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این روز به عنوان روز دانش آموز در تقویم ها ثبت شد و نام و یاد شهیدان 13 آبان در تقویم، انقلاب و یاد و قلب مردم برای همیشه زنده ماند.

انشا درباره روز دانش آموز و 13 آبان برای تمام پایه ها

انشا درمورد روز دانش آموز

این کودکان و نوجوانان سرمایه های کشور و اینده سازان ان هستند، بنابراین باید ازهمین سن کم امادگی لازم رابرای رسیدن به هدف های بزرگ خود به دست اوردند تاروز به روز کشورشانم رابه اوج ببرند وبه ان افتخار کنند.

۱۳ابان روزی که حسین فهمیده درسن ۱۳سالگی درجبهه ی جنگ باعراق،نارنجک رابه دورکمرخودبست وبه زیر تانک دشمن رفت وان را نابودکرد.ایشان بادستان کوچک خود حماسه ای بزرگ افرید و به همه ی هم سن و سالان خود درس شجاعت واستقامت واز خودگذشتگی داد و همه ساله چنین روز را به بزرگداشت و روز دانش اموز می پردازند و همیشه برای ما افتخار بزرگی است،هم چنین دانش اموزانی که با سن کم و دل بزرگ به کارهایی دست می زنند که همه ی جهانیان انگشت به دهان و متعجب می مانند.

ما در ۱۳ ابان به راهپیمایی می رویم و شعار «مرگ بر ظلم»سر می دهیم تا روزی که ظلم از تمام جهان عاری شود و همه ی دانش اموزان در صلح و ارامش به تحصیل و پیشروی و ترقی بپردازند.

نتیجه گیری :

هرگز به این موضوع که دانش اموزان نمی توانند کاری را پیش ببرند فکر نکنید . بلکه همیشه این دانش اموزانند که فردای جامعه را تشکیل می دهند.

انشا درباره روز دانش آموز و 13 آبان برای تمام پایه ها

انشا در مورد 13 آبان

مقدمه : برای انجام کارهای بزرگ باید دلی بزرگ داشت نه قامتی بزرگ، همانطور که بزرگ مردان کوچک ما همچون شهید حسین فهمیده و شهدای 13 آبان 1357 بودند.

بدنه انشا: نام حسین فهمیده برای اغلب ما نامی آشناست، نوجوان شجاعی که درس غیرت و ایستادگی او چیزی نیست که از یادمان برود. او تا آخرین قطره خون خود در مقابل نیروهای نظامی عراق ایستادگی کرد تا مانع از پیشروی آنها به خاک مقدس میهن خود شود. هر ساله ما این روز را گرامی می داریم تا رشادت حسین فهمیده و امثال او برای دانش آموزان و نوجوانان این مرز و بوم، که آینده سازان کشور هستند، یادآوری شده و سرمشقی در انتخاب راه آنها باشد.

مانند حسین فهمیده، شهدای 13 آبان ماه سال 57 هم به ما یاد دادند که در هر سنگری که هستیم باید آماده مقابله با ظلم و ستم باشیم و از حق دفاع کنیم. در این روزها که ما در آرامش و رفاه زندگی می کنیم و آن را مدیون این شهدای بزرگ هستیم وظیفه دیگری به دوش ما است. ما باید در یادگیری علم و دانش، اخلاق و رفتار نیکو و ایمان و تقوا کوشش کنیم تا بتوانیم آینده روشنی برای خودمان و کشور عزیزمان بسازیم. ما آینده سازان این کشور هستیم و همانطور که به گذشتگان خود افتخار می کنیم، باید دانش و اخلاق ما هم به مرحله ای از رشد برسد که آیندگان هم ما را مایه افتخار و الگویی برای خود بدانند.

در جنگی که این روزها درگیر آن هستیم دیگر خبری از توپ و تانک نیست، این روزها دشمن تلاش می کند از هر طریقی ما را از محیط تحصیل و علم دور نگه داشته و ایران را به کشوری ضعیف تبدیل کند که به راحتی تحت سلطه استکبارگران قرار می گیرد. پس باید هوشیار باشیم و در این جنگ پیروز شویم.

نتیجه گیری : سیزده آبان روز بیداری برای دانش آموزان است. دانش آموزان باید با نگاهی به گذشته و درک کار حسین فهمیده و شهدای دانش آموز دیگر از اهمیت جایگاه خود در جامعه و سربلندی کشور آگاه شوند و با انتخاب مسیر علم آموزی و پیشرفت، آینده را برای خود و نسل های بعد زیباتر کنند.

انشا درباره روز دانش آموز و 13 آبان برای تمام پایه ها

شعار 13 آبان روز دانش آموز

هر ساله در روز 13 آبان مراسم گرامیداشتی برپا می شود که طی آن ملت بزرگ ایران با فریاد شعارهای 13 آبان، نسبت به استکبار جهانی اعلام ازنجار می کنند. برخی از این شعارها را در ادامه آورده ایم:

  • سیزده آبان همیشه برپاست / یادآور نابودی آمریکاست
  • امروز روز سیزده آبان است / روز تصرف دژ شیطان است
  • روزی که روز مرگ بر شیطان است روز بزرگ ۱۳آبان است
  • ای مردمان ببینید، قدرت دین باوری / شد سیزده آبان ماه، حماسه ی دیگری
  • شعار دانش آموز / مرگ بر آمریکا
  • شعار هر دانشجو / مرگ بر آمریکا
  • شعار اهل ایمان، در همه جا چنین است / راه شکست دشمن، وحدت مسلمین است
  • فریاد ما مثل خروش دریاست / مرگ بر آمریکا شعار دنیاست
  • آمریکا آمریکا دشمنِ ایران بُوَد / روزِ نبردِ با او سیزده آبان بود
  • سیزدهم آبان ماه ، صلابت ملت است / روز شکست کفر و ، عزت این اُمّت است
  • وحدت ما باعث عزت ماست / جدایی و تفرقه ذلت ماست
  • نیرنگ بی وفایی / سوغات آمریکایی
  • ملّت ما زِ دشمن واهمه ایی ندارد / جز مرگ بر آمریکا زمزمه ایی ندارد
  • جمهوری اسلامی چراغ پرفروغ است / حکومت آمریکا حکومت دروغ است
  • آمریکا، اسرائیل، عامل هر جنایت / این دو رژیم فاسد، باعث هر شرارت

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد