چرا حقوق برخی بازنشستگان کمتر واریز شد؟ | تأمین اجتماعی پاسخ داد

سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به اعتراض برخی بازنشستگان درباره کمتر بودن مبلغ واریزی نسبت به رقم درج‌شده در فیش حقوقی خردادماه، اعلام کرد: این اختلاف ارتباطی با محاسبات حقوق ندارد و در برخی موارد به کسر خودکار اقساط تسهیلات و خریدهای اعتباری توسط بانک رفاه کارگران مربوط می‌شود.

چرا حقوق برخی بازنشستگان کمتر واریز شد؟ | تأمین اجتماعی پاسخ داد
صفحه اقتصاد -

سازمان تامین اجتماعی به پرسش‌های متداول درباره متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال ۱۴۰۵ مبنی بر اینکه «چرا مبلغ واریزی برخی مستمری‌بگیران کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی مندرج در فیش خرداد ماه بوده است؟» پاسخ داده است.

براساس توضیحات سازمان، کلیه پرداخت‌ها و کسورات مستمری از جانب سازمان تأمین اجتماعی بر اساس آیتم‌های درج شده در فیش حقوقی است که توسط بانک‌های عامل عینا پرداخت می‌شود.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، بعضی از مستمری‌بگیرانی که حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند، پس از واریز وجه حقوق ارسالی از سازمان، اقساط خریدهای اعتباری اعم از تسهیلات وایب بانک رفاه یا فروشگاه‌های ارائه دهنده خرید اعتباری یا اقساطی و ...‌ مستقیما توسط بانک از حقوق واریزی کسر می‌شود؛ شعب یا مرکز تماس سازمان تأمین اجتماعی دسترسی به این اطلاعات و جزئیات آن ندارند.

منبع:
نورنیوز

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه