وقوع زلزله خیلی شدید در ژاپن
زمینلرزه به بزرگی ۶.۹ ریشتری سواحل ژاپن را لرزاند.
سازمان زمین شناسی ژاپن اعلام کرد زمینلرزهای به بزرگی ۶.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز پنجشنبه سواحل ایواته در شمال شرقی این کشور را لرزاند.
آناتولی گزارش داد، به گفته این سازمان، این زلزله ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت محلی در اقیانوس آرام، تقریباً ۴۲ کیلومتری شهر ساحلی کوجی رخ داد و مرکز آن در عمق ۵۰ کیلومتری زمین قرار داشت.
هنوز گزارشی از تلفات و خسارت های احتمالی منتشر نشده است.
این درحالیست که در اردیبهشت ماه سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد که زلزله ای به قدرت ۶.۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) سواحل شرقی ژاپن را به لرزه درآورده بود.
در سال ۲۰۱۱ به دنبال زلزله ۹ ریشتری و سونامی در استان فوکوشیما ژاپن ماشینآلات نیروگاه هستهای شماره ۱ فوکوشیما متعلق به شرکت نیروی برق توکیو یکی پس از دیگری از کار افتاد و باعث نشت مواد رادیواکتیو شد. بر اثر وقوع این زلزله در سال ۲۰۱۱، بیش از ۱۵ هزار نفر جان خود را از دست دادند.
هر سال حدود ۱۶۰ زلزله با قدرت بیش از ۵ درجه در مقیاس ریشتر ژاپن رخ میدهد.
دلیل اصلی وقوع زمین لرزههای فراوان در ژاپن قرارگیری این کشور در منطقهای موسوم به حلقه آتش اقیانوس آرام است. این منطقه با طول ۴۰ هزار کیلومتر دست کم ۴۵۰ آتشفشان دارد که حدود ۲۶۵ شمار از آنها در مجمع جزایر ژاپن قرار دارد که فعال هستند. این کشور در منطقهای واقع شده که چند صفحه قارهای و اقیانوسی با یکدیگر در تلاقی هستند و انرژی به وجود آمده به شکل زمین لرزه آزاد میشود.
نظر شما