در دیدار قائممقام بیمه مرکزی با سرکنسول ایران در نجف مطرح شد؛
تأکید بر هماهنگی و ارتقای خدمات بیمهای به زائران اربعین
قائممقام و همچنین معاون نظارت بیمه مرکزی امروز یکشنبه ۱۹ مرداد در قالب تیم دوم نظارت وارد نجف اشرف شدند.

مجید مشعلچی در بدو ورود با تیم اجرایی بیمه معلم، بیمهگر اربعین امسال دیدار و از تلاش شبانهروزی آنها برای خدمات رسانی به زائران اربعین قدردانی کرد.
قائم مقام بیمه مرکزی ضمن ابراز امیدواری برای استمرار خدمات مطلوب بیمهای به زائران در روزهای منتهی به اربعین، تأکید کرد: صنعت بیمه با تمامی ظرفیتهای خود پای کار آمده و انشاءالله این روند با کیفیت و شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.
مشعلچی و هیأت همراه سپس با سیدسعید سیدین، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف دیدار و درباره هماهنگی میان دستگاههای مسئول از جمله هلال احمر و هماهنگی برای تجهیز مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمهگر، تأمین دارو و افزایش تعداد آمبولانس برای انتقال مصدومان و فوتیها گفتوگو کردند.
بر اساس این گزارش، در نشست یادشده، محمود حقوردیلو _معاون نظارت بیمه مرکزی_ نیز بر نقش محوری سرکنسولگری به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در شهر نجف در هدایت اقدامات اربعین تأکید کرد و اظهار امیدواری کرد که با نظارت نهاد ناظر خسارتهای احتمالی زائران در مدت زمان سریعتری نسبت به سالهای گذشته پرداخت شود.
سیدین سرکنسول ایران در نجف در این دیدار ضمن ابراز رضایت از عملکرد شرکت بیمهگر اربعین امسال و مثبت ارزیابی کردن خدمات این شرکت در سال گذشته، گفت: در خصوص زائران ثبتنامشده در سامانه سماح مشکلی وجود ندارد اما عمده مشکل مربوط به بیمهنشدههاست که باید تدابیری اندیشید تا شرکتهای بیمهگر در مرزها حضور یابند و همه زائران تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
وی خواستار ایجاد سازوکاری برای تهیه بیمهنامه توسط همه زائران اربعین در سالهای آتی شد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف فرهنگسازی و اطلاعرسانی را ضرورتی انکارناپذیر دانست و افزود: احساس ما این است که هماهنگی خوبی میان دستگاهها برقرار شده اما لازم است نهاد ناظر با هلال احمر جلسات مشترکی برگزار کند تا هرگونه ناهماهنگی احتمالی به سرعت برطرف شود.
گفتنی است نهاد ناظر صنعت بیمه با اعزام تیمهای نظارتی به عراق در ایام مراسم اربعین از نزدیک، روند عملیات بیمه گری را رصد می کند.
نظر شما