بازگشایی مجدد شعب شهرهای مرزی بیمه ایران در دولت چهاردهم
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران از بازگشایی مجدد و احیای شعب تعطیل شده خرمشهر، آبادان، کیش، ماهشهر، قشم، جلفا، چابهار، بندر انزلی و ماکو در دولت چهاردهم خبر داد.
![بازگشایی مجدد شعب شهرهای مرزی بیمه ایران در دولت چهاردهم](https://cdn.safheeghtesad.ir/thumbnail/xkfVZ7PiPmon/xFhi-ORYyrY4J8wuaJy0GBySxWKkPo7DPsxA4PYFGTYaNU4-iYx7_RnflFx1mrY4VJkBoxm0GgoVFwRfVu18ANn6cZr8orwru0pn2wnkc35x94m7L7tbXoBbthq0_jJyWmNjzKNlN_mxjPII_K_Cshjfdfxe3SoG/5132066f-fe03-4e82-a09e-24ce76c2fbe0_14031121_145920.jpg)
علی جباری این شرکت بیمهای را یک سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: بیمه ایران باتوجهبه ساختار صنعت بیمه تنها شرکت بیمه دولتی فعال در بازار بیمه کشور است که بیش از ۹۰ سال از عمر آن سپری شده و در طول این سالها فراز و نشیبهای بسیاری داشته ولی عمدتاً سعی شده تا به رسالت و وظیفه خود یعنی ارائه کلیدیترین محصول برای حوزه اقتصادی کشور و تأمین امنیت و اطمینان مالی عمل کند.
وی به چالشهای پیش روی بیمه ایران اشاره کرد و گفت: این شرکت در سنوات گذشته با کاهش تدریجی سهم بازار مواجه بوده بهطوریکه طی یک دهه اخیر سهم آن از ۵۲ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده و در سایر شاخصها از جمله ترکیب پرتفو نیز حدود ۸۰ درصد در رشتههای زیانده بوده است.
جباری ادامه داد: در زمینه زیرساختهای فناوری و اطلاعات در بیمه ایران که باید به ارائه خدمات و محصولات آسان کمک کنند نیز مشکلاتی وجود داشت که با آغاز دولت چهاردهم فصل جدید کاری را تدوین کردیم و باتوجهبه اینکه نگاه رئیسجمهور و وزیر اقتصاد ارائه خدمات خوب به مردم است با این محوریت، ۶ چشمانداز جدید بیمه ایران ترسیم شد.
وی با اشاره به سیاست خدمت بینظیر به مردم در حوزه پرداخت خسارت و ارائه پوششهای بیمهای بهعنوان شاخص اول بیمه ایران تصریح کرد: بیمه ایران نقش چشمگیری در ثبات اقتصادی ملی دارد، لذا شروع این فصل جدید کاری را با حضور قدرتمندتر در بازار بیمه کشور آغاز کردیم. در این راستا حضور توانمند در بازار و ایفای نقش بیشتر در اقتصاد کشور نیز چشمانداز دیگر ترسیمی برای بیمه ایران است.
جباری با تأکید بر اینکه بیمه ایران باید بهعنوان راهبر صنعت بیمه بهصورت تخصصی در دولت چهاردهم فعالیت کند؛ در خصوص چشمانداز سوم ترسیم شده عنوان کرد: چشمانداز بعدی تعامل خوب و درست با ذینفعان بیمه ایران است؛ مردمیترین شرکت بیمه کشور، بیمه ایران با بیش از ۱۴ هزار نمایندگی فعال در سراسر کشور، یکی از ابزارها و رکنهای اساسی شرکت در بیمهگری کشور است.
وی چشمانداز بعدی را توانمندسازی نیروی انسانی بهعنوان کلیدیترین سرمایه شرکت عنوان کرد و افزود: در شرکتهای بیمه به دلیل فعالیت تخصصی و حرفهای، نقش نیروی انسانی و نمایندگیها بسیار بااهمیت است؛ لذا نگاه ماه در بیمه ایران، برگرداندن انگیزه مادی و معنوی به نیروی انسانی است تا در ایفای نقش خود بهتر از گذشته عمل کنند.
جباری توانمندسازی شبکه نمایندگی بیمه ایران را چشمانداز دیگر ترسیم شده برای این شرکت خواند و اضافه کرد: به دلیل شبکه شعب خوب، بیمه ایران گستردهترین شبکه ارائه خدمات بیمه در سراسر کشور محسوب میشود؛ توانمندسازی کمی و کیفی شعب و توسعه آنها یکی از راهبردهای پیش رو و چشماندازهای ترسیم شده است.
مدیرعامل شرکت بیمه ایران از تحقق پنج راهبرد برای چشماندازهای ترسیم شده نیز خبر داد و عنوان کرد: اولین راهبرد حرکت از بیمهگری سنتی به سمت بیمهگری دیجیتال است که در این راهبرد از ابزارها، نرمافزارها و فناوریهای نوین بهرهمند میشویم. رویکرد بعدی کوچکسازی ستاد و حرکت به سمت تصمیمگیری، نظارت و هدایتگری و استفاده از منابع اقتصادی و مالی از محل فروش بیمهنامه برای سرمایهگذاری در حوزه زیرساختی و زیربنایی کشور مثل نفت، راهها، نیروگاهها، پالایشگاهها، فولاد و... است.
وی با تأکید بر اینکه بیمه ایران باید از بازاریابی و مشتریمداری سنتی به سمت استفاده از فنون جدید بازاریابی حرکت کند، ادامه داد: مشتریمداری باید بهعنوان فرهنگسازمانی بیمه ایران تعریف شده و از باور به ارزش و از ارزش به سنت تبدیل شود که در این راستا گامهای خوبی برداشته شده است.
وی اضافه کرد: در حوزه پرداخت خسارت بهویژه ثالث و بدنه خودرو به دنبال بازنگری فرایند هستیم؛ چالشهای متعددی که از سنوات قبل در حوزههای مختلف به ارث بردیم را پذیرفته و برای آن راهکارهای خوبی در قالب سند تحول و توسعه ارائه دادیم تا دوباره به دوران اوج خودش برگردد.
رئیس هیئت و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران رضایتمندی عمومی را مهمترین هدف فعالیت و خدماترسانی در بیمه ایران دانست و یادآور شد: تلاش تمامی ارکان بیمه ایران اجرای رویکرد جدید بهعنوان جلب رضایت مردم است که از سوی رئیسجمهور و وزیر اقتصاد نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه نگاه به بیمه ایران در دولت چهاردهم را نگاهی تخصصی و حرفهای دانست؛ تشریح کرد: تأکید وزیر اقتصاد نیز بر بازگشت بیمه ایران به دوران راهبری صنعت و دوران اوج است. قدمهای بسیار مثبتی برای اصلاح ساختار مالی بیمه ایران برداشته شده است. باتوجهبه عملکرد سنوات قبل به این اصلاح نیاز داشتیم تا ارزشهای ویژه و توانگری مالی شرکت درست شود؛ این برنامه در دست اقدام قرار گرفته و حتی زمینه اصلاح بخشی از اساسنامه شرکت بیمه ایران را با موافقت ارکان دولت آغاز کردیم تا بیمه ایران نقش خود را بیشتر و پررنگتر از گذشته ایفا کند.
جباری با اشاره به برنامهریزی برای فعالشدن مجدد شعب تعطیل شده در کشور گفت: باتوجهبه حلقه ارتباطی شعب بین مردم و شرکت بیمه ایران آن را پایگاه خدمت به مردم میدانیم. یکی از اقدامات شاخص اجرا شده در مدت کوتاه این دولت نیز بازگشایی مجدد و احیای شعب تعطیل شده خرمشهر، آبادان، کیش، ماهشهر، قشم، جلفا، چابهار، بندر انزلی و ماکو است.
وی اضافه کرد: هفته گذشته بازدیدی از شعب خوزستان داشتیم که در این بازدید دو شعبه آبادان و خرمشهر دوباره بازگشایی شدند؛ تلاش میکنیم تا مابقی شعب تعطیل شده در کشور نیز مجدداً راهاندازی و افتتاح شوند.
جباری تصریح کرد: سرمایهگذاری برای رفع دغدغههای شبکه نمایندگی و نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده و در نتیجه افزایش سرعت زمان پرداخت خسارات در شعب را شاهد هستیم؛ اقدامات بسیار جدی نیز در حوزه سامانهها و نرمافزارهای بیمه ایران شروع کردیم.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در پایان با اشاره به اینکه بیمه ایران بزرگترین شبکه بیمهای کشور و خاورمیانه است، گفت: بیمه ایران متعلق به مردم کشور است و آماده ارائه خدمات با شرایط بسیار خوب و نرخ رقابتی هستیم و در این راستا مردم، بنگاههای اقتصادی و سرمایهگذاران تمام ریسکها را با نرخ کاملاً رقابتی تحت پوشش قرار میدهیم.
نظر شما