فهرست بهترین خودروهای خانوادگی۲۰۲۴ با ارزش خرید عالی
کارانددرایور، در رقابت سالانه ۱۰Best خود، ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۲۴ را با بهترین ارزش خرید و تجربه رانندگی معرفی کرده است.
رقابت سالانهٔ ۱۰Best کارانددرایور برای یافتن ۱۰ خودرویی که با ارزش باورنکردنی در برابر قیمت و تجربهٔ رانندگی عالی، به هدف خود عمل میکنند برگزار میشود.
آکورا اینتگرا تایپ S
یک خودروی پرفورمنس که بتواند آدرنالین در خون شما ترشح کند هیجانانگیز است اما خودرویی این کار را در کنار قابلیت استفادهٔ روزمره، مصرف سوخت مناسب، ظرفیت حمل چهار بزرگسال و فضای بار بزرگ انجام میدهد چه؟ البته هاچبکهای داغ مدتها است که در بازار حضور دارند اما بهندرت همهٔ این کارها را باهم انجام میدهند. آکورا اما با احیای نام قدیمی اینتگرا تایپ S نشان داده است که چطور میتوان یک هاچبک داغ را به خودروی اسپرت عالی تبدیل کرد.
کادیلاک CT۴-V بلکوینگ
CT4-V بلکوینگ سه سال است که در لیست ۱۰Best حضور دارد و از دیدن پیروزی آن خسته نمیشویم. این سدان اسپرت یکی از بهترین خودروهای رانندهٔ حال حاضر بازار است. این خودرویی خوشچهره و خوشصدا است که در استفادههای روزمره مشکلی نخواهد داشت. این اعجاز با پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی ۴۷۲ اسب بخاری آغاز میشود و هرچند گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی آن فوقالعاده توانمند است اما بهتر است قید این آپشن ۳,۱۷۵ دلاری را بزنید و CT4-V را با گیربکس دستی بخرید که درگیری رانندگی را بسیار بیشتر میکند.
کادیلاک CT۵-V بلکوینگ
CT5-V بلکوینگ هم مثل برادر کوچکتر خود برای سومین بار به این لیست راه پیدا کرده است. این کار برای هر خودرویی یک شاهکار بهحساب میآید و CT5-V بلکوینگ ارزش هر ذره تحسینی که میشود را دارد. آخرین بار کی سدانی را دیدهاید که بتواند در سرعتهای بزرگراهی لاستیکهای عقب را دود کند؟ سوپرسدان کادیلاک با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ که ۶۶۸ اسب بخار قدرت تولید میکند توان چنین کاری را دارد هرچند که با قیمت ۹۷ هزار دلار، یک و نیم برابر گرانتر از CT4-V بلکوینگ است.
شورلت کوروت E-Ray
کوروت با امسال، ۲۵ بار به لیست ۱۰Best راه پیدا کرده و پس از هوندا آکورد دومین خودروی پرافتخار تاریخ این رقابت محسوب میشود. متأسفانه به دلیل افزایش قیمت کوروت طی سال جاری، نسخهٔ Z06 خارج از سقف قیمتی ۱۱۰ هزار دلاری ما قرار گرفت و نتوانست در رقابت حضور داشته باشد اما شورلت برگ برندهٔ دیگری را رو کرده است: کوروت E-Ray هیبریدی با قیمت پایهٔ ۱۰۶ هزار دلار. این نسخه یک موتور الکتریکی روی محور جلو را با پیشرانهٔ V8 باشکوه استینگری ترکیب کرده و ۶۵۵ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار داده است تا با شتاب ۲.۵ ثانیه، به سریعترین کوروت تاریخ تبدیل شود.
هوندا آکورد
آکورد مدتها است که نمونهای برجسته از مهندسی هوشمندانه و مصداق چیزی است که یک سدان خانوادگی بزرگ باید باشد. از آغاز رقابت ۱۰Best در سال ۱۹۸۳، این سی و هشتمین بار است که آکورد به لیست بهترینهای سال راه پیدا کرده تا پرافتخارترین خودروی این رقابتها لقب گیرد. دلیل موفقیت آکورد ساده است اما انجام آن برای دیگر خودروسازان سخت است: بهبود مستمر یک خودرو در طول چندین دهه. ارتقاءهای مختلف در هر نسل منجر به بزرگتر، جادارتر، چابکتر، قویتر، سریعتر، کممصرفتر، لوکستر، مجهزتر و لذتبخشتر شدن آکورد شده است.
هوندا سیویک
دوست نداشتن سیویک سخت است. خانوادهٔ این خودرو بخشهای زیادی از بازار را پوشش میدهد که همهٔ آنها در چارچوب مأموریت خود فوقالعاده هستند. آیا به دنبال یک سدان خانوادگی کممصرف و ارزان هستند؟ سیویک پایه LX با پیشرانهٔ ۲ لیتری گزینهٔ مناسبی خواهد بود. میخواهید کمی هیجان بیشتر بدون پرداخت مبلغ زیادی داشته باشید؟ تیپهای EX و تورینگ با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو را انتخاب کنید. یک هاچبک پنجدر را ترجیح میدهید؟ سیویک برای این نیاز هم پاسخی دارد. به دنبال یک سدان پرفورمنس با قیمت مقرونبهصرفه هستید؟ سیویک Si با ۲۰۰ اسب بخار قدرت اینجا است.
لوسید ایر
لوسید ایر این بار با نسخهٔ پایهٔ پیور به میدان آمده که هنوز هم چشمگیر است و حتی در پایینترین نسخه هم شعاع حرکتی بهتری نسبت به گرانترین و دوربردترین خودروهای الکتریکی تسلا، هیوندای، مرسدس بنز یا هر شرکت دیگری ارائه میکند. همچنین برد ایر پیور هنوز هم از مسافتی که برخی خودروهای بنزینی با هر بار سوختگیری میتوانند طی کنند بیشتر است. به این دلیل و دلایل متعدد دیگر، ایر پیور جایزهٔ ۱۰Best را کسب کرده است. این نسخه با قیمت پایهٔ ۷۹ هزار دلار، تنها چیزهایی را از دست داده که زندگی بدون آنها دشوار نخواهد بود. ایر پیور فاقد سقف شیشهای، در صندوق برقی، تهویهٔ صندلیهای جلو و گرمکن شیشهٔ جلو است.
پورشه ۷۱۸
هیچچیزی نمیتواند جلوی حضور پورشه کیمن و باکستر در لیست ۱۰Best برای نوزدهمین بار متوالی را بگیرد. این خودرو از زمان ورود به بازار در سال ۱۹۹۸ تنها دو بار نتوانسته به این لیست راه پیدا کند. البته نمیتوان انکار کرد که نسل کنونی ۷۱۸ سن بالای خود را نشان میدهد. باکستر و کیمن کنونی در سال ۲۰۱۷ به بازار آمدند و طراحی داخلی آنها به ۹۱۱ نسل ۹۹۱ نزدیکتر است تا ۹۹۲. این موضوعات اما اهمیت چندانی ندارند زیرا کیمن و باکستر هنوز هم بهترین خودروهای اسپرت بازار هستند.
سوبارو BRZ / تویوتا GR86
ازآنجاییکه شاسیبلندسازی در بازار خودرو بیوقفه ادامه دارد و خودروهای الکتریکی مگا اسب بخاری به جذابیت جدید بخش پرفورمنس تبدیل شدهاند، سوبارو BRZ و تویوتا GR86 بیشتر و بیشتر شبیه تافتهٔ جدا بافته به نظر میرسند. کوچک، سبک، تنفس طبیعی و با گیربکس دستی، این دو کوپهٔ آنالوگ لذتبخش در برابر بسیاری از رویههای کنونی خودروسازی ایستادگی میکنند. BRZ و GR86 در طول آزمایش ۱۰Best در قسمتهای چالشبرانگیز مسیر به همان اندازهٔ رقبای قویتر و گرانتر سریع بودند. این ماشینها با هندلینگ چابک، رفتار قابل پیشبینی و بازخورد فراوان، راننده را تشویق میکنند که بیشتر فشار بیاورد.
تویوتا پریوس
۲۰ سال پیش در سال ۲۰۰۴ تویوتا پریوس برای اولین بار وارد لیست ۱۰Best شد و پس از دو دهه تویوتا دوباره همان ترکیب خاص اولیه را به دست آورده و به آن چیزی برای جلبتوجه علاقهمندان به رانندگی هم اضافه کرده است: قدرت. در سال ۲۰۰۴ خبری از پریوس ۲۲۰ اسب بخاری نبود اما حالا پریوس پرایم چنین قدرتی را ارائه میکند و ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. شاید فکر کنید خودرویی که اینقدر سریع است و در ظاهر شبیه کانسپت به نظر میرسد قیمت گرانی دارد اما اینطور نیست زیرا قیمت پایهٔ پریوس از زیر ۳۰ هزار دلار آغاز میشود و در پریوس پرایم فول آپشن تنها کمی از ۴۰ هزار دلار فراتر میرود.
نظر شما