نسخه جدید سرخابی‌ها در حال بارگذاری | برنامه بازی‌های امروز شنبه امروز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳

در ادامه هفته نهم لیگ برتر امروز استقلال در خرم آباد به مصاف خیبر می رود و پرسپولیس در تهران میزبان شمس آذر قزوین است و دو مسابقه حساس دیگر هم فردا برگزار می شود، سپاهان به مصاف فولاد می رود و تراکتور میزبان آلومینیوم اراک است.

نسخه جدید سرخابی‌ها در حال بارگذاری | برنامه بازی‌های امروز شنبه امروز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -
استقلال و پرسپولیس بعد از باخت در لیگ نخبگان آسیا دست خالی به لیگ برتر برگشته اند تا دوباره زندگی فوتبالی خود را از سر بگیرند. استقلال در خرم آباد از سرمربی اهل افریقای جنوبی خود رونمایی می کند و موسیمانه کارش را در شهر تاریخی خرم آباد آغاز می کند در حالیکه خود خیبری ها نیز سومین سرمربی فصل شان را انتخاب کرده اند!پرسپولیس با گاریدو میزبان یک مربی جدید اما کهنه کار و نام آشناست و رضا مهاجری سرمربی سابق خیبر مقابل پرسپولیس قرار می گیرد.نگاهی به این 4 مسابقه امروز و فردا می اندازیم؛

خیبرخرم آباد – استقلال؛ رونمایی از موسیمانا در کنار قله فلک الافلاک

خیبر خرم آباد قهرمان فصل گذشته لیگ یک تا هفته نهم سه سرمربی عوض کرده که در نوع خود رکوردی حیرت انگیز محسوب می شود! انها هفته های ابتدایی را با رضا مهاجری پشت سرگذاشتند و بعد سراغ اولیویرو دستیار برزیلی مهاجری رفتند و او را به عنوان سرمربی انتخاب کردند! بعد از ناکامی قابل پیش بینی این مربی خارجی مالک خیبر به سراغ یک مربی دائم السفر به نام سعید دقیقی رفت. دقیقی در دو فصل اخیر بارها از شمس آذر قزوین جدا شده و به تیم های مختلف رفته اما دوباره به شمس آذر بازگشته هرچند خودش این مرتبه می گوید که دیگر بازگشتی در کار نیست! او درتیم های مس رفسنجان و ملوان حاضر شد ولی بعد از مدتی از این تیم ها جدا شد. اکنون او با تیمی جدید مقابل یک سرمربی جدید الورود به فوتبال کشور و باشگاه استقلال قرار می گیرد. موسیمانه اولین سرمربی افریقایی لیگ برتر اولین تجربه مربیگری اش را روی نیمکت استقلال در کنار قلعه فلک افلاک شهر خرم آباد آغاز می کند. در گذشته به این مربی لقب شکارچی جام ها را داده اند و می گویند بسیار منظم و دقیق و البته سخت گیر است. او قطعا می داند که هواداران استقلال از او فقط بازی زیبا نمی خواهند بلکه نتیجه برای شان اهمیت زیادی دارد و برای همین هم در نشست خبری صبحگاهی اش! گفت که بدون هیچ بهانه ای دنبال برد است واز رئال مادرید صحبت کرد که همیشه زیر فشار است.
همه فوتبال ایران و بخصوص هواداران استقلال منتظر رونمایی از ترکیب و شیوه بازی آبی پوشان با این مربی جدید هستند.اولین بازی تاریخی دو تیم در لیگ برتر حساسیت های زیادی از نظر جدول هم دارد استقلال هفته قبل با بختیاری زاده 3 گل از ذوب آهن خورد و درهم شکست تا با 8 امتیاز در رده یازدهم جدول باقی بماند و در حالیکه فقط 8 گل زده و 11 گل خورده است. خیبر خرم آباد هم با 6 امتیاز در رده سیزدهم جدول لیگ قرار دارد در حالیکه فقط 5 گل زده و 8 گل خورده است. دقیقی با شمس آذر مقابل استقلال در یک بازی نزدیک 3 بر 2 شکست خورد و حالا دوباره مقابل استقلال با مربی جدید قرار می گیرد.آبی پوشان مهرداد محمدی را به دلیل مصدومیت در این بازی در اختیار ندارند ولی سایر بازیکنان در اختیار کادرفنی هستند و می خواهند توانایی هایشان را به رخ مربی جدید هم بکشند.

پرسپولیس – شمس اذر قزوین؛ سورپرایز سرخپوشان و گاریدو؟

پرسپولیس تنها تیم بدون شکست لیگ میزبان شمس آذری است که سرمربی اش را تغییر داده است. رضا مهاجری می داند در اولین حضورش روی نیمکت این تیم قزوینی چه کار سختی پیش رو خواهد داشت. شمس آذر فصل گذشته هم در دو بازی رفت و برگشت از پرسپولیس شکست خورد.پرسپولیس این فصل هم با یک بازی کمتر و 14 امتیاز در رده دوم جدول و پشت سر سپاهان ایستاده و 4 برد متوالی در لیگ دارد و فردا برای کسب پنجمین برد متوالی تلاش خواهد کرد.سرخپوشان مقابل السد قطر در آسیا با وجود ارایه یک بازی زیبا و هجومی شکست خورد و روی یک موقعیت نصفه و نیمه دروازه اش باز شد! تا ضعف گلزنی سرخپوشان مشهود باشد. ژائو مهاجم جدید پرسپولیس نمایشی آماتورگونه و ضعیف از خود به نمایش گذاشت تا هوادران را نا امید کند. واقعا حداقل در آن بازی این مهاجم هیچ برتری نسبت به بازیکنان ایرانی نداشت و حتی موقعیت صدرصدی گلزنی را هم از دست داد.اورنوف بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس هم فردا وضعیتش مشخص نیست که می تواند بازی کند یا نه او مقابل حریف قطری غایب بود و پرسپولیس بدون او لنگ زد!شمس آذر فردا یک چهره دیگر هم دارد آن رسول خطیبی مدیرعامل باشگاه پیکان که به عنوان مشاور در شمس اذر حاضر شده است! در واقع فردا شمس اذر دو سرمربی دارد یکی رضا مهاجری و دیگری مدیرعاملی که قبلا کار فنی کرده و با تیم هایی مثل ماشین سازی مقابل پرسپولیس قرار گرفته است. البته مهاجری به فوتبالدوستان وعده داده که فردا تیمش با شیوه بازی که ارایه می دهد همه را سورپرایز خواهد کرد.
 

تراکتور -آلومینیوم؛ نبرد چهارتایی ها و آقای گل ها

تراکتور تبریز تنها نماینده کشورمان که در آسیا این هفته پیروز شد و باعث خوشحالی هواداران فوتبال شد. قرمزپوشان تبریزی در آخرین مسابقه در لیگ مقابل فولاد خوزستان به دلیل ۱۰ نفره شدن شکست خوردند و اکنون با ۱۳ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد و می خواهند در لیگ برتر هم دوباره به جمع مدعیان برسد.آلومینیوم اراک در سه هفته اخیر سه برد متوالی داشته و ۹ گل زده است، ۴ گل به ذوب آهن و ۴ گل هم به فولاد تا با یک امتیاز کمتر از قرمزپوشان تبریزی روی پله ششم بایستد. همین امادگی دو تیم نویدبخش یک بازی هجومی و تماشاگر پسند را می دهد. اسکوچیچ سرمربی فولاد و مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم به دنبال متن و اصل فوتبال هستند نه حاشیه های بی مورد و عملکرد دو تیم هم شخصیت مربی شان را نشان می دهد.فصل گشته تراکتور ۴ بر صفر مقابل آلومینیوم پیروز شد امابعید است چنین بردی دوباره تکرار شود.در حال حاضر پیشتازان گلزنی در این دو تیم حضور دارن امیرحسین حسین زاده و محمد امین کاظمیان هردو با ۴ گل زده در صدر جدول گلزنان ایستاده اند و دوئل این دو نفر هم در نوع خود در بازی فردا جالب خواهد بود.
 

فولاد خوزستان – سپاهان؛ دربی صعنتی

دو تا از بهترین تیم های لیگ برتر مقابل هم صف آرایی می کنند دو باشگاهی که به نظر خیلی ها از نظر امکانات و ملی کمترین مشکلی ندارند. سپاهان در لیگ سطح دو آسیا مقابل شارجه شکست خورد تا با نتایجی نا امید کننده به لیگ برتر برگردد. زردپوشان اصفهانی از ۷ مسابقه آسیایی در ۶ بازی شکست خورده اند! مورایس با وجود ثبات در سپاهان در آسیا واقعا همه را نا امید کرده با این حال صدرنشین لیگ برتربا مورایس حداقل باید بتواند در لیگ داخلی بعد از سه سال خوب نتیجه بگیرد.فولاد هم هفته قبل بعد از سه برد متوالی شکست خورد و تقابل مورایس و یحیی گل محمدی دیدنی خواهد بود. فولاد به اندازه سپاهان بازیکنان اسم و رسم دار ندارد اما تیمی منسجم شده است.از نکات جالب اینکه تقابل دو تیم در سال های اخیر مساوی نداشته و یک تیم برنده شده البته فصل گذشته فولاد در هر دو بازی رفت و برگشت باخت! این دربی صنعتی و فولادی جذاب خواهد بود.
 

ادامه برنامه مسابقات هفته نهمشنبه ۵ آبانخیبر خرم‌آباد - استقلال- ساعت ۱۷- ورزشگاه تختی خرم آبادپرسپولیس - شمس‌آذر قزوین- ساعت ۱۹:۱۵- ورزشگاه آزادی تهرانیکشنبه ۶ آبانتراکتور - آلومینیوم اراک- ساعت ۱۷ - ورزشگاه یادگار امام تبریزفولاد خوزستان - فولاد مبارکه سپاهان- ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد