علت ترور امام جمعه کازرون و آخرین جزئیات از سوء قصد به ایشان

پس از برگزاری نمازجمعه امروز در کازرون، یک فرد با سلاح به سمت امام جمعه، شلیک کرد. ضارب در ادامه با شلیک گلوله، خودکشی کرد. خبرنگار فارس مدعی شد که امام جمعۀ کازرون پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

علت ترور امام جمعه کازرون و آخرین جزئیات از سوء قصد به ایشان
صفحه اقتصاد -

ظهر امروز چهارم آبان‌ماه بعد از برگزاری نماز جمعه در شهرستان کازرون، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه این شهرستان با سلاح گرم مورد سوء قصد قرار گرفت و شهید شد. فرد مهاجم نیز پس هدف قرار دادن حجت الاسلام صباحی مقدم، با همان اسلحه اقدام به خودکشی کرد.

علی‌رغم تلاش تیم پزشکان استان فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه فقید کازرون به دلیل شدت جراحات وارده، دقایقی پیش به شهادت رسید.

امام جمعه کازرون ظهر امروز، 4 آبان‌ماه بعد از اقامه نماز جمعه کازرون از ناحیه سر مورد سوءقصد قرار گرفت و از همان لحظات ابتدایی تحت درمان در بیمارستان ولیعصر(عج) کازرون قرار گرفت و بعد از گذشت ساعتی، وی را برای ادامه روند درمانی به بیمارستان نمازی شیراز منتقل کردند.

علی‌رغم تلاش تیم درمان بیمارستان نمازی شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی لحظاتی پیش درگذشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، زمان و جزئیات مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید نماز جمعه متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دلیل ترور امام جمعه کازرون

محمدعلی بخرد، فرماندار شهرستان کازرون خبر سوءقصد و شهادت امام جمعه این شهرستان را تایید کرد و گفت: امام جمعه پس انتقال به بیمارستان دار فانی را وداع گفت. 
فرماندار کازرون با بیان اینکه احتمال خصومت شخصی در این حادثه وجود دارد، افزود: ضارب بنا به دلایل نامعلوم این اقدام را انجام داده است و اقدام تروریستی نبوده است ابعاد موضوع در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد‌. درخصوص ترور امام جمعه شهرستان کازرون یک کانال تلگرامی مدعی شده است که عامل ترور امام جمعه کازرون یک جانباز بوده است که پس از ترور اقدام به خودکشی کرده است.

امام جمعه کازرون که بود؟

حجت‌الاسلام محمد صباحی اصالتاً اهل قادرآباد شیراز بود. صباحی پیش از این به مدت ۱۰ سال امامت جمعه شهرستان خرامه استان فارس و نیز قبل از آن مدتی ریاست دفتر آیت‌الله بنیادی امام جمعه سابق کازرون و نیز امام جماعت مسجد الزهرا(س) این شهر را بر عهده داشته است و از ۱۷ آبان ۱۳۹۸ عهده‌دار مسئولیت امامت جمعه شهرستان کازرون بوده و به واسطه سابقۀ کاری خود با فرهنگ مردم کازرون آشنایی داشت.

صباحی همچنین در زمان مسئولیت مرحوم آیت‌الله ایمانی در شیراز معاون اجرایی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس بود.

ترور آیت الله صباحی سومین ترور امام‌جمعه در شهر کازرون است. نخستین ترور در سال ۶۰ بود که حجت‌الاسلام شهید دانشجو توسط مجاهدین خلق ترور شد و دومین آن

خردادماه ۱۳۹۸ منجر به شهادت حجت‌الاسلام محمد خرسند امام‌جمعه پیشین این شهر شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد