گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با احمد فاطمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تنها راه باقیمانده برای وزیر کار

احمد فاطمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد با تاکید بر اینکه متناسب سازی حق مسلم و قانونی تمامی بازنشستگان است گفت: حق نداریم بین بازنشستگان تبعیض قایل شویم و بازنشسته تامین اجتماعی را از بازنشستگان کشوری، لشکری یا صندوق فولاد و دیگر اقشار جدا کنیم.

اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تنها راه باقیمانده برای وزیر کار
صفحه اقتصاد -

کوروش شرفشاهی - احمد فاطمی از متناسب سازی به عنوان مطالبه رسمی و جدی تمامی بازنشستگان یاد کرد و گفت: به دلیل مراجعات مکرر بازنشستگان به نمایندگان مجلس و اصرار بر اجرای متناسب سازی، از وزیر کار و مدیرعامل تمامی صندوق‌های بازنشستگی دعوت کردیم تا در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حاضر شوند و در خصوص تاخیر در اجرای متناسب سازی به نمایندگان مردم در خانه ملت پاسخ دهند.

وی با اعلام اینکه در این جلسه علاوه بر وزیر کار، مدیران عامل تمامی صندوق‌های بازنشستگی شامل سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگی فولاد، صندوق بازنشستگی مخابرات و دیگر صندوق‌ها حضور داشتند گفت: در این جلسه تمام مشکلات تاخیر در اجرای متناسب سازی را از زبان صندوق‌های بازنشستگی شنیدیم.

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تمامی صندوق‌های بازنشستگی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند گفت: مجلس شورای اسلامی با وزیر در ارتباط است و ارتباط مستقیمی با صندوق‌های بازنشستگی نداریم، به همین دلیل پس از شنیدن تمامی مسائل و مشکلات صندوق‌ها، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کردیم تا هرچه سریعتر متناسب سازی را اجرا کند.

گفتگوی اختصلصی صفحه اقتصاد با احمد فاطمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

وی با اعلام اینکه به میدری تا پایان آبان ماه مهلت دادیم که متناسب سازی را اجرا کند گفت: برای حفظ منافع بازنشستگان، از تمامی ابزارهای مجلس استفاده می‌کنیم به همین دلیل به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشدار دادیم که اگر متناسب سازی تا پایان آبان ماه اجرا نشود، از تمامی ظرفیت‌های مجلس شامل تذکر، سوال و حتی برخوردهای جدی‌تر استفاده خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه متناسب سازی شامل سایر سطوح می‌شود گفت: حدود ۳ میلیون و سیصد هزار بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند و یک میلیون و ۱۸ هزار بازنشسته تامین اجتماعی سایر سطوح هستند که می‌بایست متناسب سازی برای آنان اجرا شود و حداقل بگیران شامل این متناسب سازی نمی‌شوند

فاطمی با اعلام اینکه تمامی بازنشستگان چالش‌های خود را مطرح کردند گفت: برای اجرای متناسب سازی بازنشستگان کشوری و لشکری، یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده که تاکنون محقق شده و دولت موظف است این بخش از درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده را به حساب صندوق‌های بازنشستگی واریز کند تا متناسب سازی را اجرا کنند.

وی با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی به دلیل استقلال مالی که دارد، از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کند گفت: مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد که برای اجرای متناسب سازی به اعتبار نیاز دارد و قرار بوده دولت بخشی از بدهی سازمان را بپردازد تا متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شود و اکنون با جدیت پیگیر متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه متناسب سازی شامل سایر سطوح می‌شود گفت: حدود ۳ میلیون و سیصد هزار بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند و یک میلیون و ۱۸ هزار بازنشسته تامین اجتماعی سایر سطوح هستند که می‌بایست متناسب سازی برای آنان اجرا شود و حداقل بگیران شامل این متناسب سازی نمی‌شوند.

وی با اعلام اینکه بازنشستگان مخابرات که از ۸۸ تا ۹۸ بازنشست شده‌اند به دو دسته تقسیم می‌شوند گفت: عده‌ای از آنان بازنشسته تامین اجتماعی هستند و عده‌ای دیگر زیر نظر صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند، بنابراین هر کدام از بازنشستگان مخابرات می‌بایست متناسب سازی را از طریق صندوقی پیگیری کنند که حقوق خود را از آنجا دریافت می‌کنند.

فاطمی با اعلام اینکه هنگام بازنشستگی در حق بسیاری از شاغلان اجحاف شده گفت: اعتراض ما به این است که چرا بازنشسته امروز بسیار کمتر از حقوق فرد شاغلی دریافت می‌کند که مسئولیت او در آن زمان را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بازنشستگان در سال‌های گذشته مورد کم لطفی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند گفت: به دلیل ضعف قانون، بازنشستگانی که سال‌های قبل بازنشست شده‌اند، با حقوق‌های واقعی فاصله بسیاری دارند و در شرایط سختی زندگی می‌کنند، در حالی که در هنگام اشتغال به کار، حق بیمه را مطابق سایر سطوح و حتی به میزان سقف پرداخت کرده‌اند.

گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با احمد فاطمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازنشسته باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز خود را دریافت کند گفت: بسیاری از بازنشستگان حقوق‌های بسیار پایین‌تری نسبت به رتبه شغلی شاغلان امروز دریافت می‌کنند، به همین دلیل در قانون تصویب شد که بازنشسته باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز خود را دریافت کند.

وی با اعلام اینکه رساندن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان، هزینه سنگینی بر دوش دولت می‌گذارد گفت: برای آنکه دولت توان پرداخت این مبلغ را داشته باشد، آن را تقسیم بندی کردیم و در قانون دولت را مکلف کردیم این تعادل را در مدت ۳ سال انجام دهد، به نوعی که در سال اول ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان امروز اضافه شود تا دریافتی آنان ۹۰ درصد شاغلان همتراز امروز باشد.

فاطمی با تاکید بر اینکه بازنشستگان آیینه تمام نمای آینده شاغلان هستند گفت: اگر شاغل امروز ببیند که بازنشسته در چه شرایط سختی زندگی می‌کند، انگیزه خود را برای کار کردن از دست می‌دهد، بنابراین باید معیشت بازنشستگان به اندازه‌ای بالا برود که انگیزه‌ای برای شاغلان امروز باشد.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم با قدرت و قوت پای کار بازنشستگان ایستاده است گفت: به عنوان نماینده بازنشستگان تا اجرای کامل قانون پیگیر هستیم و تا زمانی که متناسب سازی برای تمامی بازنشستگان اجرا نشود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی را رها نخواهیم کرد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد