قیمت جهانی طلا امروز ۳ آبان۱۴۰۳ | قیمت طلا رکورد زد؛ ارزش دلار بالاتر رفت

​قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۲۷۴۰ دلار و ۱۱ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۳ آبان۱۴۰۳ | قیمت طلا رکورد زد؛ ارزش دلار بالاتر رفت
صفحه اقتصاد -

قیمت طلا دوباره به یک رکورد جدید رسیده و ارزش دلار هم افزایش یافته است. بدین ترتیب فشار بیشتری بر ین و یورو وارد می‌شود. 

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۲۷۴۰ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۲۴ درصدی به ۲۷۵۳ دلار و ۲۰ سنت رسیده است. قیمت طلا در روز گذشته به اوج ۲۷۴۸ دلار رسیده بود.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی یاد می‌شود. این فلز گرانبها بیش از ۳۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش قیمت داشته و بارها رکورد جدیدی را ثبت کرده است. پایین آمدن نرخ بهره بانک‌های مرکزی هم تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده است.

تحلیلگران عقیده دارند تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان اصلی‌ترین عامل افزایش‌دهنده قیمت طلاست. دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت انتخاباتی به اوج خود رسیده و بی‌ثباتی سیاسی ایجاد شده ناشی از آن یکی دیگر از عوامل افزایش تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن است.

برخی می‌گویند اگر تنش‌ها در خاورمیانه تشدید شود، قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۳۰۰۰ دلار می‌رسد.

تاجران در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد در اجلاس ماه آینده پایین بیاورد. بانک مرکزی آمریکا روند تسهیل سیاست‌های پولی را با کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر آغاز کرد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار را طی هفته‌های اخیر بالا آورده است. شاخص دلار در مقایسه با سایر رقبای آن به ۱۰۴.۷ رسیده که بالاترین رقم از دوم ماه اوت است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۷۴ کاهش به ۳۴ دلار و ۷۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۶ درصدی ۱۰۳۵ دلار و ۴۶ سنت معامله می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد