صدور پایان کار بزرگ ترین کارخانه تولید کود فسفاته کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

پایان کار بزرگترین واحد تولید کود فسفات کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس صادر شد و به زودی این مجتمع عظیم تولیدی به بهره برداری خواهد رسید.

صدور پایان کار بزرگ ترین کارخانه تولید کود فسفاته کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
صفحه اقتصاد -

مهدی امیرخانی سرپرست معاونت فنی و اجرایی این موسسه از صدور پایان کار مجتمع بزرگ تولیدی کود فسفات در این منطقه خبر داد و گفت:بعد از چندین سال تلاش بی وقفه مراحل نهایی جهت بهره برداری از کارخانه شرکت پتروسرخس ایرانیان در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: مراحل ابتدایی احداث این مجتمع  از سال ۱۳۸۸ آغاز گردیدودر طی سالیان متمادی روند پیشرفت احداث آن بعضا با وقفه های طولانی روبه رو گشت لذا پیگیری لازم در ماههای اخیر و رفع موانع پیش رو باعث سرعت بخشیدن به اجرای عملیات ساخت این کارخانه عظیم گردید.

امیرخانی با اشاره به مزیتهای اقتصادی منطقه ویژه از جمله زیرساختهای لجستیکی و امکانات زیربنایی مطلوب در این منطقه گفت:در اراستای حمایت از تولید داخلی و بر اساس نیاز مبرم که کشورعزیزمان به تولید این نوع از کود فسفاته دارد؛ معاونت فنی موسسه به عنوان مرجع صدور مجوز پروانه، پایان‌کار ساختمانی و توسعه زیرساخت های فنی از ابتدای سرمایه گذاری ضمن مساعدت حداکثری، با تلاش مضاعف روند احداث آن کارخانه را تسریع بخشیده است.

سرپرست معاونت فنی و اجرایی موسسه منطقه ویزه اقتصادی سرخس بیان داشت:بدین منظور و در راستای صدور پروانه ساختمان بعد از تحویل زمین به سرمایه گذار، نقشه های فنی مهندسی سازه های فاز یک اجرا دریافت و بررسی های لازم توسط کارشناسان حوزه فنی صورت پذیرفت. همچنین کارشناسان این حوزه در تمامی مراحل ساخت پروژه ها با بازدیدهای منظم بر روند ساخت و ساز ها نظارت داشته و موجبات تسریع و پیشرفت این پروژه را فراهم نمودند.

وی ادامه داد: احداث این کارخانه در زمینی به مساحت بالغ بر هفت هکتار در زون صنایع شیمیایی این منطقه انجام گرفته است. سرانجام با اعلام پایان یافتن مراحل احداث کارخانه توسط آن شرکت، صدور پایان کار در دستور کار قرار گرفت. برآوردها حاکی از آن است این کارخانه با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن کودفسفاته و ۵۰۰ هزار تن اسید فسفریک در سال ضمن تامین زمینه اشتغال دائم برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم بخش مهمی از نیاز بخش کشاورزی شرق کشور را تامین کرده و گام مهمی در جهت خودکفایی کشور در تولید کود فسفاته برداشته شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد