نطق مهم قالیباف در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان

پرداخت علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان غیرقانونی را متوقف کنید!

در این خبر می خوانید: نطق مهم قالیباف در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز در مجلس شورای اسلامی. وی تاکید کرد: پرداخت علی الحساب غیرقانونی را متوقف کنید!

پرداخت علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان غیرقانونی را متوقف کنید!
صفحه اقتصاد -

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از گزارش نظارتی مجلس در خصوص اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و رفع مشکلات مربوط به حوزه دارو تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمد باقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات مربوط به بازنشستگان گفت: به هر حال مسئولین خاطرشان هست که ما برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۴۰درصد را برای سال اول و دو سال بعد را ۳۰ درصد در نظر گرفتیم. ما بحثمان این است که دولت مکلف است که قانون را اجرا کند، اگر علی الحسابی هم پرداخت کرده، باید بر اساس قانون پرداخت کند. اگر علی الحساب را به جایی پرداخت کرده که قانون شامل حالشان نمی‌شود، نمی‌تواند آن را پرداخت کند، اگر فکر می‌کند اشتباه می‌کند، نباید ادامه دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما برای بحث بازنشستگان منابع پیش بینی کردیم و حدود برآورد آن ۵۰ الی ۵۵ همت بوده است. یک درصد ارزش افزوده حداقل ۷۰ همت است و تا ۷۵ همت هم گفته می شود. با این حال یک درصد از ارزش افزوده، حداقل ۷۰ همت است. از این رو ما مطمئنیم این اعتبار، جوابگوی این مصوبه قانونی مجلس است. خواهش می کنم اگر در این بخش اشتباهی رخ داده، مسئولین دیگر ادامه ندهند که کسری در این بخش، نتیجه کار شود، چراکه در این صورت کسانی که ذی حق نیستند این حق برایشان ایجاد می‌شود و آن‌هایی که حق دارند، منابعی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: به هر حال در برنامه هفتم توسعه، مجلس قانونی تصویب کرده و شما به خاطر دارید که این موضوع در مجمع مورد بررسی‌های زیادی قرار گرفت لذا حداقل بگیران یک بحث مربوط به خود را دارند که قصد ندارم در این بخش به آنها بپردازم،اما آن چیزی که باید اجرا شود، فعلا این است که همه باید قانون را اجرا کنیم.

قالیباف تاکید کرد: همچنین اگر نقطه نظری نسبت به قانون داریم،خب باید قانون را تصحیح کنیم ولی دیگر ما نمی‌توانیم خودمان قانون را اصلاح کنیم و خودمان نیز اجرا کنیم و این مسئله نشدنی است و این مسئله باید مورد دقت قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتماً در آن بخشی که ما باید همکاری کنیم،چه در جلسه سران و چه در مجلس، حتماً برای جابجایی ها دست شما را باز می‌کنیم تا این ضرورت‌ها انشاالله انجام شود. همچنین حتماً ما می توانیم مباحث مربوط به گندمکاران را با اولویت و شنبه آینده و در جلسه سران برطرف کنیم.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد