آخرین خبر درباره نرخ جدید خرید تصمینی گندم امروز دوشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۳ | از پرداخت مطالبات گندمکاران و قیمت جدید گندم چه خبر؟

آخرین خبر درباره نرخ جدید خرید تصمینی گندم امروز دوشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۳ و پرداخت مطالبات گندمکاران را در این مطلب بخوانید.

آخرین خبر درباره نرخ جدید خرید تصمینی گندم امروز دوشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۳ | از پرداخت مطالبات گندمکاران و قیمت جدید گندم چه خبر؟
صفحه اقتصاد -

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران اعلام کرد: پول گندم‌های خرید شده در ۵ ماهه نخست سال پرداخت شده و قول داده شده که باقی مطالبات نیز تا پایان مهر ماه تسویه می‌شود.

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران درباره خرید تضمینی گندم و مطالبات معوق آن گفت: تا امروز حدود ۱۱ میلیون و ۹۸۶ هزار تن گندم از سوی کشاورزان تحویل دولت شد. برداشت به پایان رسیده اما عموماً تا آبان ماه، مراکز خرید تضمینی گندم باز بوده و کشاورزانی که گندم خود را انبار کرده‌اند تا سر فرصت آن را تحویل دهند، می‌توانند محصولات را به فروش برسانند.

وی افزود: پول گندم‌های تحویل شده حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان (همت) شده که از این میزان ۱۶۷ همت پرداخت و حدود ۲۰ درصد مطالبات همچنان باقی مانده است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران در ادامه سخنان خود اعلام کرد: پول گندم‌های خریداری شده در ۵ ماهه نخست سال پرداخت و قول داده شده که باقی مطالبات نیز تا پایان مهر ماه تسویه شود.

وی گفت: بر اساس گزارش‌ها، منابع مورد نیاز مشخص و تأمین شده و در فرایند طی شدن برای پرداخت است.

رشد ۲ برابری کشت کلزا در کشور

ایمانی در ادامه سخنان خود به حجم خرید تضمینی کلزا (دانه روغنی) اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود ۲۷۰ هزار تن کلزا از سوی کشاورزان تحویل شده که نسبت به سال گذشته تقریباً رشد ۲ برابری داشته است.

وی افزود: مطالبات تمام استان‌ها پرداخت و فقط پول کلزاکاران گلستان باقی مانده که حدود ۳۰ درصد می‌شود.

ایمانی عنوان کرد: ابتدا قرار بود که محصولات توسط کارخانجات بخش خصوصی خریداری شود که محقق نشد و در ادامه دولت مکلف کرد تا شرکت بازرگانی دولتی ورود کرده و کلزاها را تحویل و مبلغ آن را پرداخت کند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران تصریح کرد: ۵۰ درصد مطالبات این دانه روغنی پرداخت و باقی آن روزانه در حال واریز است.

گفتنی است؛ نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو گرم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۹ هزار تومان است.

نرخ جدید خرید تضمینی گندم اعلام شد

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم دروم ۲۱هزار تومان توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم دروم ۲۱هزار تومان توسط وزیر جهاد کشاورزی اعلام شد.

نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم دروم برای سال زراعی جدید را بر اساس تصمیم شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، ۲۱ هزار تومان اعلام کرد. قیمت خرید تضمینی گندم دروم در سال قبل ۱۸ هزار تومان بود.

پیش از این نیز قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جاری ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

سال زراعی جدید از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود و نرخ خرید تضمینی محصولات زراعی باید قبل از آن اعلام شود.

گفتنی است مطالبات گندمکاران از سال گذشته هنوز به‌طور کامل تسویه نشده است اما وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است که باقی‌مانده مطالبات گندمکاران به‌زودی پرداخت می‌شود.

خرید ۱۰۲ هزار تن گندم در شهرستان کوهدشت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: بیشترین خرید گندم استان در شهرستان کوهدشت انجام شده است.

حجت بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت ۴۴ مرکز در لرستان ایجاد و راه‌اندازی و کار خرید گندم از کشاورزان استان را انجام دادند.

وی با بیان اینکه ۵۳۹ هزار و ۶۴۹ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریده شده است، اظهار کرد: بیشترین خرید محصول گندم لرستان مربوط به شهرستان کوهدشت با ۱۰۲ هزار تن بود.

بیرانوند قیمت کل گندم خریده‌ شده در استان لرستان را ۹۴۴۱ میلیارد تومان برشمرد و یادآور شد: گندم خریداری شده استان در قالب ۱۳۳ هزار و ۹۸۴ محموله تحویل مراکز خرید داده شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۶۷۶۸ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه میزان گندم خریداری شده مربوط به ۵۵ هزار و ۲۵۱ کشاورز لرستانی بوده، تصریح کرد: مانده مطالبات کشاورزان استان ۲۶۷۳ میلیارد تومان است که این مبلغ به‌تدریج پرداخت خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد