پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان شمالی فردا شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳ | هشدار جدی به این استان

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان شمالی فردا شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان شمالی فردا شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳  | هشدار جدی به این استان
صفحه اقتصاد -

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان استان با اعلام هشدار نارنجی سازمان مدیریت بحران کشور برای امداد در حادثه‌های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند. 

مدیریت بحران خراسان‌شمالی به حالت آماده باش درآمد 

غلامرضا شفیق اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران کشور، سامانه بارشی که در استان فعال شده بیشتر نقاط استان را در برمی گیرد و سبب بارش های رگباری در مناطق مختلف می شود.

وی تصریح کرد: نیروهای دستگاه های خدماتی و امدادی از جمله راهداری، جمعیت هلال احمر و پلیس راه امروز و فردا در حالت آماده باش هستند.

شفیق با اشاره به اینکه شدت بارش ها برای امشب پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی سیلاب و طغیان رودخانه ها به مردم توصیه می شود از اتراق در حریم رودخانه ها اجتناب کنند.

هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است که فعالیت سامانه بارشی سبب وزش باد نسبتا شدید خواهد شد.

بر این اساس بارش باران در پاره ای نقاط رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات مه پیش بینی شده است همچنین مردم در مناطق مختلف استان در روزهای آینده کاهش دمای هوا به میزان ۶ تا هشت درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

این سامانه بارشی امروز در نیمه شرقی استان شامل شهرستان های اسفراین، بام و صفی آباد، شیروان، فاروج، بجنورد و نیمه شرقی رازوجرگلان فعالیت خواهد داشت.

هوای شیروان خراسان شمالی برای گروه‌های حساس ناسالم شد 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کیفیت هوای شیروان اکنون با شاخص ۱۰۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

رضا شکاریان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: افزایش گرد و غبار و ریزگردها دلیل اصلی کاهش کیفیت هوا در این شهرستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: شاخص کیفی هوای بجنورد مرکز استان نیز اکنون ۹۰ و در وضعیت قابل قبول گزارش شده است.

وی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی در استان سبب شده تا کانون های گردوغبار در این خطه از کشور افزایش یابد البته در این میان تیغ بیابان بزرگ قره قوم در کشور ترکمنستان در همسایگی خراسان شمالی و نیز ریزگردهای مرز غربی کشور به مراتب تیزتر از سایر موارد است.

شکاریان یادآور شد: کیفیت هوا در خراسان شمالی در چهار شهر شامل بجنورد، شیروان، اسفراین و جاجرم قابل سنجش است.

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد