پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا پنجشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۳ + وضعیت آب و هوا مشهد

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا پنجشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا پنجشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۳ + وضعیت آب و هوا مشهد
صفحه اقتصاد -

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای خراسان رضوی از صبح امروز، چهارشنبه روند کاهشی به خود گرفته است به طوری که دمای روزانه کلانشهر مشهد در پایان هفته نسبت به روز گذشته، حدود ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

هوای خنک در خراسان رضوی/ دمای کلانشهر مشهد ۱۲ درجه کاهش

مرتضی اثمری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دمای حداکثری مشهد روز گذشته به ۳۶ درجه رسید که باتوجه به ورود سامانه بارشی ضعیف به استان دمای این کلانشهر در روزهای پایانی هفته جاری از ۲۴ درجه فراتر نخواهد رفت.

وی ادامه داد: ماندگاری هوای خنک تا اواسط هفته آینده در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود که علاوه بر آن وقوع بارش های پراکنده برای مناطق شمالی، غربی و همچنین مشهد مقدس نیز پیش بینی می شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با ۱۰ و سبزوار با ۴۱ درجه به ترتیب سرد ترین و گرمترین مناطق استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۹ تا ۳۶ درجه را به ثبت رسانده است.

اثمری اضافه کرد: دمای کلانشهر مشهد هم اکنون ۲۸ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز بین ۱۷ تا ۳۲ درجه در نوسان خواهد بود.

محیط زیست خراسان‌رضوی برای پدیده گرد و غبار در استان هشدار صادر کرد

اداره کل محیط زیست خراسان رضوی با هشدار نسبت به بروز پدیده گرد و غبار در استان و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا برای امروز، چهارشنبه تا پایان روز جاری چهارم مهر ماه ۱۴۰۳ بر توصیه خود مراقبتی از سوی شهروندان تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید با احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز بویژه شرق وجنوب استان، از شهروندان درخواست می شود از تردد غیر ضروری خودداری کنند و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

مهدی اله پور ادامه داد: هم اکنون شاخص کنونی و لحظه ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط قابل قبول قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا امشب، با افزایش میزان گرد و غبار در مشهد و برخی شهرستانها رو به رو خواهیم بود.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار گفت: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

وی گفت: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و باید از پیاده روی و ورزش های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی گفت: فرمانداران درگیر موضوع گرد و غبار در استان با اخذ نظر اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و هماهنگی با استانداری تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

گفتنی است، امروز چهارم مهر ماه برای دومین روز پیاپی کیفیت هوای مشهد در شرایط آلوده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد